Gå til innhold
Hundesonen.no

Veien fra løpetid til valper..

Guest Jonna

Recommended Posts

• Svar 490
  • Created
  • Siste svar

I dag var vi innom veterinæren og Blaze er veid og ser ut til å nesten lagt på seg 2kg, og hun er ikke "tjukk" i sånn overvektig forstand :)

Har også kjøpt to bokser med Hills A/C til henne. Hun fikk det sist etter keisersnitte og hun likte det veldig godt. Det er våtför som er lett fordøyelig og veldig energirikt, gies ofte til dyr etter belastene operasjoner. Så jeg kan koste på meg to bokser til 36kr liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke holde meg alikavel ;)

Ettersom ting var litt vell stressendes sist kull så har jeg bestemt meg for å ta røngen av Blaze neste fredag 05.desember. Altså en uke før termin.

Mest for at jeg skal ha roen og ikke stress for mye rundt henne og "lure" på om veer har stoppet, er det flere valper osv osv.

Jeg bruker helle 500kr for litt indre ro til meg selv har jeg funnet ut :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke holde meg alikavel :icon_confused:

Ettersom ting var litt vell stressendes sist kull så har jeg bestemt meg for å ta røngen av Blaze neste fredag 05.desember. Altså en uke før termin.

Mest for at jeg skal ha roen og ikke stress for mye rundt henne og "lure" på om veer har stoppet, er det flere valper osv osv.

Jeg bruker helle 500kr for litt indre ro til meg selv har jeg funnet ut :rolleyes:

Høres ut som en god idé! Vi er jo nysgjerrige vi også :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 uker siden parring, dag 49 i drektigheten.

2008_11280002.jpg

Forje kull (hvor hun også hadde litt for mye fett på ribbena :x )

mars07169.jpg

Hun har liksom ikke blitt mye dypere, men det ble hun også sent forje gang. Men hun har liksom vokst utover hun isteder for nedover?! Også dem gangene jeg har klart å kjenne noe så har dem lagt ganske høyt rett ved ribbena.

2008_11280004.jpg

2008_11280005.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å bli spennende!

Blaze ser herlig søt ut :)

Jeg tipper 4 valpiser, jeg. 2 tisper, 2 hannhunder.

Mulig du har svart på det før, men hva håper du på?

Blaze er fryktelig søt, og faktisk mye sprekere denne drektigheten enn sist. Hun jogger rundt og koser seg :)

Jeg mistenker at det blir en trio, muligen 4, denne gangen. Jeg har iallefall kjent en valp på hverside (kjenner at livmoren er utvidet på begge sider samtidig).

Håpet hadde vært 4 tisper og 2 hannhunder. Da hadde jeg vært fornøyd. :D

Denne gangen er jo det også mulighet for andre farger enn bare brun. Så 2 svarte tisper og 2 brune, og en av hver hannhund hadde vært kult :P Jeg liker best brun selv, men når hun først er parret med en svart så kan det komme noen slike også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 dager igjenn til termin? :)

Har lest hele tråden jeg, for noen fine hunder!

Så en AK i forrige uke. Den var svart med lyse tegninger. Det var en altfor stor hannhund. Tror den veide noe med 30kg :D

14 dager ja :ahappy:

Tipper du så en Working Kelpie jeg, da det er veldig få B&T AK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eierne sa det var en AK :ahappy:

90% av dem med WK sier det er en AK. Årsaken til det er at rasen ble ikke skilt ved navn før i 2001 i Norge.

Om det var solgt en B&T AK til Norge så troooor jeg at jeg hadde vist det. Og med tanke på at jeg hadde det første kullet på 8år med AK i Norge for 2 år siden og siden den gang har det blitt født ett kull til (for ganske nøyaktig 5 uker siden).

I Sverige er det to hannhund importer som er B&T, det fins ca 3 valper etter dem som er B&T som nå er under 3 mnd. Og utenom det så fins det kanskje 6 stk som er voksene som er B&T. Så ja jeg er faktisk 99,9% sikker på at det er en WK du har møtt.

Og enda sikrere er jeg om den veide rundt 30kg ettersom dem fleste WK er større enn AK :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90% av dem med WK sier det er en AK. Årsaken til det er at rasen ble ikke skilt ved navn før i 2001 i Norge.

Om det var solgt en B&T AK til Norge så troooor jeg at jeg hadde vist det. Og med tanke på at jeg hadde det første kullet på 8år med AK i Norge for 2 år siden og siden den gang har det blitt født ett kull til (for ganske nøyaktig 5 uker siden).

I Sverige er det to hannhund importer som er B&T, det fins ca 3 valper etter dem som er B&T som nå er under 3 mnd. Og utenom det så fins det kanskje 6 stk som er voksene som er B&T. Så ja jeg er faktisk 99,9% sikker på at det er en WK du har møtt.

Og enda sikrere er jeg om den veide rundt 30kg ettersom dem fleste WK er større enn AK :)

Eg tilhørte dei 90% for 1,5 år sidan .. Eg trudde heilhjerta at vår WK var ein AK, for det var jo det eg var blitt fortalt. Men dette er OT.

Gledar meg til å høyre kor mange småttisar det er inni magen :ahappy: - Eg tippar 4, - 1 gut og 3 jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noen på kverneland som hadde kelpie kull for 6-7 mnd siden! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...