Gå til innhold
Hundesonen.no

Veien fra løpetid til valper..


Guest Jonna

Recommended Posts

  • Svar 490
  • Created
  • Siste svar

I dag var vi innom veterinæren og Blaze er veid og ser ut til å nesten lagt på seg 2kg, og hun er ikke "tjukk" i sånn overvektig forstand :)

Har også kjøpt to bokser med Hills A/C til henne. Hun fikk det sist etter keisersnitte og hun likte det veldig godt. Det er våtför som er lett fordøyelig og veldig energirikt, gies ofte til dyr etter belastene operasjoner. Så jeg kan koste på meg to bokser til 36kr liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke holde meg alikavel ;)

Ettersom ting var litt vell stressendes sist kull så har jeg bestemt meg for å ta røngen av Blaze neste fredag 05.desember. Altså en uke før termin.

Mest for at jeg skal ha roen og ikke stress for mye rundt henne og "lure" på om veer har stoppet, er det flere valper osv osv.

Jeg bruker helle 500kr for litt indre ro til meg selv har jeg funnet ut :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke holde meg alikavel :icon_confused:

Ettersom ting var litt vell stressendes sist kull så har jeg bestemt meg for å ta røngen av Blaze neste fredag 05.desember. Altså en uke før termin.

Mest for at jeg skal ha roen og ikke stress for mye rundt henne og "lure" på om veer har stoppet, er det flere valper osv osv.

Jeg bruker helle 500kr for litt indre ro til meg selv har jeg funnet ut :rolleyes:

Høres ut som en god idé! Vi er jo nysgjerrige vi også :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 uker siden parring, dag 49 i drektigheten.

2008_11280002.jpg

Forje kull (hvor hun også hadde litt for mye fett på ribbena :x )

mars07169.jpg

Hun har liksom ikke blitt mye dypere, men det ble hun også sent forje gang. Men hun har liksom vokst utover hun isteder for nedover?! Også dem gangene jeg har klart å kjenne noe så har dem lagt ganske høyt rett ved ribbena.

2008_11280004.jpg

2008_11280005.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å bli spennende!

Blaze ser herlig søt ut :)

Jeg tipper 4 valpiser, jeg. 2 tisper, 2 hannhunder.

Mulig du har svart på det før, men hva håper du på?

Blaze er fryktelig søt, og faktisk mye sprekere denne drektigheten enn sist. Hun jogger rundt og koser seg :)

Jeg mistenker at det blir en trio, muligen 4, denne gangen. Jeg har iallefall kjent en valp på hverside (kjenner at livmoren er utvidet på begge sider samtidig).

Håpet hadde vært 4 tisper og 2 hannhunder. Da hadde jeg vært fornøyd. :D

Denne gangen er jo det også mulighet for andre farger enn bare brun. Så 2 svarte tisper og 2 brune, og en av hver hannhund hadde vært kult :P Jeg liker best brun selv, men når hun først er parret med en svart så kan det komme noen slike også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 dager igjenn til termin? :)

Har lest hele tråden jeg, for noen fine hunder!

Så en AK i forrige uke. Den var svart med lyse tegninger. Det var en altfor stor hannhund. Tror den veide noe med 30kg :D

14 dager ja :ahappy:

Tipper du så en Working Kelpie jeg, da det er veldig få B&T AK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eierne sa det var en AK :ahappy:

90% av dem med WK sier det er en AK. Årsaken til det er at rasen ble ikke skilt ved navn før i 2001 i Norge.

Om det var solgt en B&T AK til Norge så troooor jeg at jeg hadde vist det. Og med tanke på at jeg hadde det første kullet på 8år med AK i Norge for 2 år siden og siden den gang har det blitt født ett kull til (for ganske nøyaktig 5 uker siden).

I Sverige er det to hannhund importer som er B&T, det fins ca 3 valper etter dem som er B&T som nå er under 3 mnd. Og utenom det så fins det kanskje 6 stk som er voksene som er B&T. Så ja jeg er faktisk 99,9% sikker på at det er en WK du har møtt.

Og enda sikrere er jeg om den veide rundt 30kg ettersom dem fleste WK er større enn AK :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90% av dem med WK sier det er en AK. Årsaken til det er at rasen ble ikke skilt ved navn før i 2001 i Norge.

Om det var solgt en B&T AK til Norge så troooor jeg at jeg hadde vist det. Og med tanke på at jeg hadde det første kullet på 8år med AK i Norge for 2 år siden og siden den gang har det blitt født ett kull til (for ganske nøyaktig 5 uker siden).

I Sverige er det to hannhund importer som er B&T, det fins ca 3 valper etter dem som er B&T som nå er under 3 mnd. Og utenom det så fins det kanskje 6 stk som er voksene som er B&T. Så ja jeg er faktisk 99,9% sikker på at det er en WK du har møtt.

Og enda sikrere er jeg om den veide rundt 30kg ettersom dem fleste WK er større enn AK :)

Eg tilhørte dei 90% for 1,5 år sidan .. Eg trudde heilhjerta at vår WK var ein AK, for det var jo det eg var blitt fortalt. Men dette er OT.

Gledar meg til å høyre kor mange småttisar det er inni magen :ahappy: - Eg tippar 4, - 1 gut og 3 jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90% av dem med WK sier det er en AK. Årsaken til det er at rasen ble ikke skilt ved navn før i 2001 i Norge.

Om det var solgt en B&T AK til Norge så troooor jeg at jeg hadde vist det. Og med tanke på at jeg hadde det første kullet på 8år med AK i Norge for 2 år siden og siden den gang har det blitt født ett kull til (for ganske nøyaktig 5 uker siden).

I Sverige er det to hannhund importer som er B&T, det fins ca 3 valper etter dem som er B&T som nå er under 3 mnd. Og utenom det så fins det kanskje 6 stk som er voksene som er B&T. Så ja jeg er faktisk 99,9% sikker på at det er en WK du har møtt.

Og enda sikrere er jeg om den veide rundt 30kg ettersom dem fleste WK er større enn AK :)

Er noen på kverneland som hadde kelpie kull for 6-7 mnd siden! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...