Gå til innhold
Hundesonen.no

Hebraisk alfabet


Turnip

Recommended Posts

Jeg skal ta en ny tatovering neste onsdag nå, og skal ha en tekst skrevet på hebraisk. Fant et hebraisk alfabet på Wikipedia.org men jeg skjønte ikke stort av dette rett og slett :rolleyes:

Det skal stå "Kjenn dine rettigheter" eller "know your rights" som det heter på engelsk. Noen reddende engler der ute?

Tatoverings mannen sa at jeg måtte ta med det som skulle stå, så han hadde noe å gå ut i fra. Han hadde ikke noe på hebraisk i sitt studio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke frekt ment eller noe, men hvorfor skal du ha en tatovering skrevet på det hebraiske alfabetet om du ikke har noe som helst forståelse av det i det hele tatt? Er det ikke bedre å ha noe som en har litt mer personlig tilknytning til, liksom - når man først skal ta tatovering, mener jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde kontaktet disse jeg: http://www.spraakservice.net/hebraisk.htm. Så man ikke ender opp med noe feilstavet og helt tåpelig på kroppen sin for evig og alltid..

Susanne

Lurt tips, det er nok av dem som har dagens suppe til 2,50 på ankelen og tror det står "evige lotusblomst" eller noe annet dypt på kinesisk.. :rolleyes:Ja, jeg kjenner ei som har det, som trodde hun hadde noe helt annet, men som takket være den lille bommerten fikk kinesisk kjæreste :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*flirer* Og en jeg kjenner ville ha to kinesiske tegn, ett som betyr vennskap og ett som betyr kvinnlighet. Så hun tok nå dette, og litt senere møter hun en kineser og ber han se om det faktisk er det som står der.

Han ler litt før han sier, joda, det er helt riktig at de tegnene betyr det, men sammen betyr de lesbisk :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde kontaktet disse jeg: http://www.spraakservice.net/hebraisk.htm. Så man ikke ender opp med noe feilstavet og helt tåpelig på kroppen sin for evig og alltid..

Susanne

Tusen takk for svært god hjelp!

Har nå kontaktet de og betalt faktura på oversettelsen nå. Så regner med at de vil få det riktig. Tok bare 1-2 dager også :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*flirer* Og en jeg kjenner ville ha to kinesiske tegn, ett som betyr vennskap og ett som betyr kvinnlighet. Så hun tok nå dette, og litt senere møter hun en kineser og ber han se om det faktisk er det som står der.

Han ler litt før han sier, joda, det er helt riktig at de tegnene betyr det, men sammen betyr de lesbisk ;)

Har hørt mange slike historier.

Hadde ikke turt å ta en tatovering på et annet språk om jeg ikke var 100% sikker på hva som stod. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt mange slike historier.

Hadde ikke turt å ta en tatovering på et annet språk om jeg ikke var 100% sikker på hva som stod. :lol:

Nå er tatoveringen ferdig og skriftoversetteren har skrevet rett da det er blitt bekreftet 2 steder, for å være på den siskre siden. Så i dag kl 17, så skal den i nakken min :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var tatoveringen tatt i går, og jeg ble utrolig fornøyd. Den ble vel noe lang og litt bredere enn jeg hadde bestemt meg om i første omgang, men den ble dritbra. Den begynner i hårfestet og går ca 35 cm nedover ryggraden.

Vondt var det jo ikke, stakk litt den bokstaven helt øverst i nakken pga det lugget i de små underhåra hvis dere skjønner?

Men har 3 litt mindrre, eller små med andre ord.. Så visste at det ikke var mye smertene. Skal få tatt et bilde av den å legge den ut her. Har bare sett den en gang selv, så vet jo nesten ikke hvordan den ser ut :rolleyes: Men gubben er hvertfall strålende fornøyd og kommenterer den hele tiden, så tror den ble bra.. På en annen side så hadde han vel ikke turt å si noe annet heller :P Men er veldig veldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vondt var det jo ikke, stakk litt den bokstaven helt øverst i nakken pga det lugget i de små underhåra hvis dere skjønner?

Ble du ikke barbert? Snålt.

Grattis med ny tattis forøvrig! Moro det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...