Gå til innhold
Hundesonen.no

En rasende dame i skogen


Heidihj

Recommended Posts

Elwira pleier å gå løs i skogen året rundt. Hun går aldir mer en 5 m fra meg. En dag leikte vi litt gjemsel, når Elwira hadde gått i forveien rundt en sving, gjømte jeg meg bak et tre. Hun kom i fykende fart da hun ikke så meg. Men plutselig så jeg at hun stopper ca 2 m fra der jeg stod. Der kom det en stor engelsk setter hann brølende mot henne. Elwira la seg straks ned mens setteren stilte seg over henne, med halen høyt løftet og raggen reist. Det kom en dame løpende etter, hun hylte og skeik. Da begynnte setteren og knurre vilt på elwira. Jeg hørte ikke hva hun sa før hun kom nermere, da oppfattet jeg at det var meg hun brølte til ikke hunden hennes. Hun tok tak i halsbåndet til setteren sin, og jeg tok Elwira. Hun tok hunden sin i bånd og begynnte og kjefte på meg :? Hun sa at det var båndtvang og at en sånn hund som knurret mot andre burde hvertfall være i bånd. Da jeg prøvde og si at det var hennes hund som hadde knurra, og ikke Elwira. Men hun ble rasende og snakket fremdeles om bondtvang. Da spurte jeg hvorfor hennes hund gikk løs, hun bar gleset at den hadde slitt seg. Jeg godtik historien, men tviholdt på at det var hennes hund som knurra, men jeg sjønte at jeg ikke ville komme noen vei uansett, og lot henne gå. Når hun gikk ned en bakke og gikk rundt en sving, bøyde hun seg ned og tok av båndet på setteren. :) :evil: Jeg kunne se det fordi jeg stod på en topp og hadde god utsikt over veien. Jeg blei veldig sur og tok av båndet på Elwira. Men dette var fremdeles ikke alt. Når jeg hadde gåt en stund møtte jeg to jenter med hunder som sa at en dame med en setter hadde advart dem mot en "agresiv" hvit golden. Da jeg fortalte dem historien ble de også veldig sinte. Den dama var helt dust. Er det mulig :) [-X .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vert borti en lignende situasjon.

Jeg og en venninne hadde hundene løse på en stor åpen plass med god sikt og plutselig kommer en rasende dame med løs hund ut fra bak en busk og kjeftet og brølte så fælt at vi måtte konsentrere oss for å høre hva hun sa. "må ikke ha ukjente hunder løse, få hundene i bånd" brøøøøøl, hyyyyyll" omigjen og omigjen. Jeg kalte inn min som ikke så på mennesket eller hunden engang(hadde nettopp fått han å da var han litt skeptisk til fremmede, spesielt brølende) mens tispa til venninna mi ble nysgjerrig på alt bråket og nermet seg logrende men hun var alikevell mange meter ifra, tror du ikke dama kastet seg mot tispa og brølte for full hals, hehe kan ikke annet enn å le av slike folk.

Forstår ennå ikke hva hun mente med ukjente hunder, hennes hund var jo og ukjent for oss og våre hunder :? Og hun hadde selv hunden sin løs mens hun hysterisk brølende gikk forbi. Noen er bare tragisk hysteriske.

Oi ble litt langt dette, ble litt ivrig hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så irritert.. har bare to episoder som jeg kan tenke tilbake på og irritere meg over.

De var på samme tur, forresten!

Først ser jeg laaangt der borte en dame med sheltie. Jeg forbereder meg på at Mona skal hilse overivrig på den hunden.. Men kjerringa LØFTER hunden. Jeg visste ikke om jeg skullle gapskratte, le, gråte eller løfte min egen hund for å demonstrere idiotien. Det endte med denne lille samtalen:

Jeg: Nei, sett den ned da!

Damen: Nei, den bråker så fælt!

Jeg bare himlet med øynene jeg..

500 meter lenger bort KASTER en dame med et par poser seg vekk fra stien da jeg kom gående. Mona var ikke interessert i henne i det hele tatt. Hun fortalte meg at hun var redd for hunder, for hun hadde hatt en agressiv schæfer.. Og at jeg måtte holde hunden min ordentlig, for hun var kjemperedd! Det dummeste var jo bare at hun fulgte etter meg 100 meter for å fortelle o hvor redd hun var :roll: gikk rett bak meg... hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe kjenner meg igjen i den ene historien din IW. Jeg hadde en forvokst Leonberger tidligere og fra han var rundt 4 mnd begynte folk å løfte opp hundene sine og hvis hundene var for store til å løftes så sprang de avgårde fra den store "farlige" valpen :) Helt utrolig at folk med hund selv ikke kan se at det er valp.

Hehe kom nettopp på hva en kamerat gjor for noen år siden, vi gikk tur med stemora mi sin bull terrier, min leonberger og en tibbe, borti veien kom en gammel dame med en yorkshire terrier?. Kameraten min løfta opp bullen og skikka stygt på damen sin hund og sprang forbi, uff var jo litt stygt gjort da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte le, Rabalder av den historien, ser det for meg...

Min lille Nemi nå snart 4 måneder er tøff liten jente, hun vil helst hilse på alle hunder. Morsomst var det da hun var løs og vi traff en stor schafer som også var løs, den rygger og eieren ber meg ta Nemi i bånd for hunden hans blir redd. Kan tenke meg Nemi var rundt 2 kilo på det tidspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe jeg løfter hundene mine for en nabobikkje som har prøvd å fly på dem før.. (som går rundt løs i hagen og ikke vet helt hvor grensen fra hage og vei går :):) )

ellers aldri... løfter av og til casper slik at speedy skal få hilse i fred så slepper jeg ned casper etterpå...

Casper er en liten hissigpropp, etter utstillingen på søndag sto vi ute og venta på noen, så¨kom Nuffen som ble BIS forbi.. han var DIIIGER... og den som hopper til i båndet og hyler ... joda det er casper... nuffen rygget unna og jeg ble drit flau.. han som gikk med han bare svingte utenom og lo..... må få plukket det av ham...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, utrolig hva enkelte klarer å få ut av seg når de prøver å ro båten med ispinner...

Å mange eldre (40++) som er hissigst... :?

komisk etterpå egentlig...

Hm, da er jeg både "eldre" og hissig.... :) Kjenner meg ikke helt igjen men.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd engang at en mann sparket hunden til søsteren min.

Han gikk selv tur med en mops og en tibetansk spaniel.

(Den tibben er fryktelig aggressiv)

Han mente det var Hamlet som var farlig og sparket stakkars Hamlet.

(Jeg så ikke når han gjor det, men han fortalte det til Søsteren min, for Hamlet hadde gått rundt en sving også hørte vi ett hyl fra en hund, altså Hamlet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemmer ikke den damen jeg traff(hun hadde med seg en unge på vell 2 år) og jeg gikk tur med Aiwa, Småen og Tinka.

hun spør om den store er en Grønnlandshund, NEI svare jeg hun er en Samojed, da var alt greit og ungen fikk hilse på hundene.

såstår jeg der og snakker litt med henne også spør hun hva Samojeden er avlet frem til så svare jeg helt ærlig at jo da de er avlet frem til å brukes som gjeterhunder, familiehunder og trekkhunder.

når hun hørt ordet trekkhunder så dro hun ungen til seg og sa at trekkhunder er jo farlige, unger hadde jo blitt drept av sånne hunder(som om alle trekkhunder er like farlige :? )

jeg bare ristet på hodet og gikk der i fra, for gud bedre meg Aiwa er jo Livsfarlig, jada hun spiser jo unger til morgen, middag og kvelds den hunden :):) .

noen folk bare er og blir like grønn uansett hvor mye en forklarer dem om hunder. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd engang at en mann sparket hunden til søsteren min.

Han gikk selv tur med en mops og en tibetansk spaniel.

(Den tibben er fryktelig aggressiv)

Han mente det var Hamlet som var farlig og sparket stakkars Hamlet.

(Jeg så ikke når han gjor det, men han fortalte det til Søsteren min, for Hamlet hadde gått rundt en sving også hørte vi ett hyl fra en hund, altså Hamlet)

Søren for en dust [-X skulle sparkan mitt i.... ja der du veit, haha :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke så lenge siden var jeg på en slette hvor folk pleier å ha hundene sine løse sammen. Solo og Fibi lekte med en labrador hann, løse, og hadde det kjempe gøy. Så kommer det en syklist som skulle krysse denne sletta og da blir jeg litt redd for Fibi er redd for sykler og skal helst "redde" den personen som er på sykkelen. Det er ikke noe morsomt, så vi pleier ikke ha henne løs der det kan komme sykler. Men da denne mannen går av sykkelen blir jeg letta, for hun pleier ikke å bry seg om sykler som ingen sitter oppå. Men det var et eller annet med denne mannen, så hun løp mot han. Solo løp etter for å stoppe henne, men klarte det ikke, så hun ble like gjerne med på "jakten". Mannen hylte og skreik at jeg måtte få kontroll på bikkjene mine og masse annet... Jeg skjønner jo at han ble redd, men når han hyler og skriker så blir han jo bare enda mer interresant for hundene. Han tar sykkelen sin og slenger den rundt seg og prøver å treffe hundene. Men det klarer han selvfølgelig ikke. Han skriker at "Får jeg tak i selen på den bikkja skal jeg slenge den inn i muren og drepe den." JEg tok selvfølgelig hundene i bånd, og 2 min etterpå kommer han syklende i en rasende fart nedover bare 2-3 meter fra oss. Bare for å provosere. Takk og lov for at jeg hadde dem i bånd da.

Vi har også hatt problemer med en gutt, på 9-10 år, som bor i gata som har plaget Solo (da vi bare hadde henne). Søsteren min på 11 år skulle ta med Solo ut for å tisse da hun kom hjem fra skolen og han kom mot henne og så "bikkja de er ei heks" og masse annet. Og så begynte han å sparke mot henne. Hun la seg ned og pep og søsteren min ble selvfølgelig kjempe sint og fikk stoppet det, men det var nok til at hver gang vi går forbi han så reagerer hun. Mamma gikk til moren hans og pratet om det, for det har gjentatt seg. Han har sleng masse dritt og plaget henne.

Sorry, dette her ble veldig langt, men jeg ble så revet med da jeg leste deres historier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det er så mange hysteriske og idiotiske mennesker... :roll:

Har hatt endel sånne opplevelser, spesielt når jeg hadde 2 Schäfere..

MEN, i blokka der jeg bor så er det er ganske ungt par som akkurat har fått seg en liten Pomme valp, de er helt hysteriske for denne lille valpen. Først så ville de ikke la Tequila hilse fordi valpen ikke var vaksinert, jeg prøvde å si at det gikk bra, for Tequila er det, men til ingen nytte... Jeg prøvde også å si noe omat de skaper en veldig frykt i valpen ved å løfte henne opp hver gang det kommer en hund, men det skulle jeg ikke ha gjort nei..

Neste gang jeg treffer han ute m den lille så hadde jeg Wachita (langhåret Schäfer, som er snill som dagen er lang.) Han ser at vi kommer og løfter opp valpen, Tequila og Wachita blir jo seff ganske nyskjerrige på den flygende valpen og vil hilse. Jeg stopper de, de hører etter og går videre. Jeg momler litt for meg selv igjen om at han skaper frykt i valpen sin, da eksploderer han fullstendig og gir meg 17 bøtter med kjeft, Jeg ble så paff at jeg ikke helt viste hva jeg skulle si og til slutt så ble jeg sint og sa dette gidder jeg ikke høre på og gikk.. Han kom etter meg og kalte meg ting jeg ikke har lyst til å gjenta.. Jeg snudde meg og ba han holde kjeft, for da ble jeg sint assa!!!! :evil:

Jeg gikk turen min og tror dere ikke han stod å ventet på meg når jeg kom tilbake? Joda..... Han ville ha navn og vite hvilken leilighet jeg bor i!! Glem det sa jeg og gikk en liten tur til.. :roll:

Noen dager senere så hadde de faktisk skrevet et laaaaaangt brev og lagt det i alle postkassene, utenom i min da... Tilfeldig? Don't think so..

Når jeg leste det brevet (takk til venninner i blokka) så fikk jeg skikkelig lættis for der stod det så mange løyner!!! Han skrev hvor grusom jeg var og hvor dårlig hundehold jeg har.. Ehhhhhh, jeg har hundene mine løse fordi de er lydige og hører etter når de får beskjed om noe, ellers så hadde jeg ALDRI hatt de løse!!!!!!

Enden på visa er at folk skulte skikkelig stygt på meg en stund, det var noen som turde å komme til meg å spørre og jeg lover dere de fikk høre hva som egentlig skjedde... :)

Jeg har faktisk ikke sett noen av de etter det brevet (det var i sommer) så jeg har ikke fått snakket med dem, ikke at jeg bryr meg heller... Hever meg over sånne idiotiske ting!! Men jeg har blitt fortalt at valpen nå har brukket benet, stakkars.. :) Båndet hadde snurret seg rundt benet..

Det er så dust når sånne mennesker prøver å ødelegge for andre.. :D

Oki dette ble litt langt men men... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mage rare mennesker. Jeg har også opplevd at folk har løftet opp hundene sin. Det var også en dame som hylte og skrek fordi jeg gikk forbi med Elwira, vi var ca. 10m fra henne og hun skre at jeg måtte få hunden vekk fra henne. Enda Elwira gikk sammen med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud.. Er det mulig.. Folk har ikke mye peiling nei. har opplevd noe lignende med gordonsetteren vi haedde før (Hero), Det kom en dame med en illsint liten terrier av noe slag (vet ikke helt hva slags), Hero gikk som vanelig løs og den lille terrier'n slenger seg rundt og bjeffer og gneldrer og jeg får kjefta huden full om at jeg ikke har hunden i bånd.. :roll:

Men sa bare "når du har kontroll over bikkja di så tar jeg bikkja mi i bånd..".. så gikk jeg bare.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Hyper_Bærta

Det var i fjor..Jeg og ei venninne gikk tur m våre hunder på en sånnen haug.. Der er det gjerdet inn for at hundene skal springe løse..Endag kom opp en valp..eierne så da hennes stoe vorsteh komme for å hilse og gjorde segklar til å ta opp valpen..å vettuka? når han kom sidnav ga de han et realt spark...nå er faktisk hunden redd når noen uskjente tar i ham,...senere en gang da hadde hun damen sendt det videre..hun hadde tydeligvis løyet og sagt at vi ikke hadde kontroll over hundene våre og at hundene var agressive..så opp på haugen kom ei gammel kjærring med milo's gode venn..i hånda hadde hun med seg rokkering og vann flaske... HERREGUD! hun sprutet faktisk masse på hunedne våre...i ØRENE... :) Og rokkeringen..den ble brukt til å slå hundene våre med...hun løftet den opp og kasta den ned på ryggen...Dennis(uhnden til venninna mi) hadde faktisk litt ørebettennelse...d ble bare værre og værre med vann i ørene,..grr..slutta å gå opp der nå...men hvis dette skjer igjenn så blir de anmeldt av våre kjære foreldre :D jippi.-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det er så mange hysteriske og idiotiske mennesker... :roll:

Har hatt endel sånne opplevelser, spesielt når jeg hadde 2 Schäfere..

MEN, i blokka der jeg bor så er det er ganske ungt par som akkurat har fått seg en liten Pomme valp, de er helt hysteriske for denne lille valpen. Først så ville de ikke la Tequila hilse fordi valpen ikke var vaksinert, jeg prøvde å si at det gikk bra, for Tequila er det, men til ingen nytte... Jeg prøvde også å si noe omat de skaper en veldig frykt i valpen ved å løfte henne opp hver gang det kommer en hund, men det skulle jeg ikke ha gjort nei..

Neste gang jeg treffer han ute m den lille så hadde jeg Wachita (langhåret Schäfer, som er snill som dagen er lang.) Han ser at vi kommer og løfter opp valpen, Tequila og Wachita blir jo seff ganske nyskjerrige på den flygende valpen og vil hilse. Jeg stopper de, de hører etter og går videre. Jeg momler litt for meg selv igjen om at han skaper frykt i valpen sin, da eksploderer han fullstendig og gir meg 17 bøtter med kjeft, Jeg ble så paff at jeg ikke helt viste hva jeg skulle si og til slutt så ble jeg sint og sa dette gidder jeg ikke høre på og gikk.. Han kom etter meg og kalte meg ting jeg ikke har lyst til å gjenta.. Jeg snudde meg og ba han holde kjeft, for da ble jeg sint assa!!!! :evil:

Jeg gikk turen min og tror dere ikke han stod å ventet på meg når jeg kom tilbake? Joda..... Han ville ha navn og vite hvilken leilighet jeg bor i!! Glem det sa jeg og gikk en liten tur til.. :roll:

Noen dager senere så hadde de faktisk skrevet et laaaaaangt brev og lagt det i alle postkassene, utenom i min da... Tilfeldig? Don't think so..

Når jeg leste det brevet (takk til venninner i blokka) så fikk jeg skikkelig lættis for der stod det så mange løyner!!! Han skrev hvor grusom jeg var og hvor dårlig hundehold jeg har.. Ehhhhhh, jeg har hundene mine løse fordi de er lydige og hører etter når de får beskjed om noe, ellers så hadde jeg ALDRI hatt de løse!!!!!!

Enden på visa er at folk skulte skikkelig stygt på meg en stund, det var noen som turde å komme til meg å spørre og jeg lover dere de fikk høre hva som egentlig skjedde... :)

Jeg har faktisk ikke sett noen av de etter det brevet (det var i sommer) så jeg har ikke fått snakket med dem, ikke at jeg bryr meg heller... Hever meg over sånne idiotiske ting!! Men jeg har blitt fortalt at valpen nå har brukket benet, stakkars.. :D Båndet hadde snurret seg rundt benet..

Det er så dust når sånne mennesker prøver å ødelegge for andre.. :D

Oki dette ble litt langt men men... :oops:

herregud!!! #-o Hva heter disse folka? Hvis du vet det kan du skrive det i en PM til meg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...