Gå til innhold
Hundesonen.no

En rasende dame i skogen


Heidihj

Recommended Posts

Herlighet.. Er det mulig? Jaja.. Heldigvis har jeg ikke opplevd noe sånt ennå. Men jeg må si at jeg kan bli mektig irritert over folk som ikke har kontroll over hundene sine, og ikke overholder båndtvangen. F.eks. en gang jeg gikk tur med LiLi på en turløype. Jeg hadde henne løs, så kom det en mann med en gorden setter løs mot oss. Jeg tok på henne båndet, og forventet at han skulle gjøre det samme, men nei da. Setteren kom løpende rett mot oss, og jeg ville jo ikke løfte opp hunden heller. Så setteren jagde LiLi rundt og rundt beina mine, og da fikk jeg jo ikke tak på henne for å løfte henne opp en gang. Jeg prøvde så godt jeg kunne å holde setteren unna, men uten virkning, og mannen brydde seg over hodet ikke. Hunden var ikke aggressiv eller noe, men den jagde henne som om hun var en byttedyr, han skjønte sikkert ikke hva i all verden den lille saken var. Men uansett, det er bare utrolig irriterende at ikke folk kan ha kontroll på hundene sine. Når du ser at de du møter tar hunden sin i bånd, da skal du ikke la din gå bort! Og klarer du ikke og holde den vekk uten å ta den i bånd, så ta den i bånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig!!?? :roll: :roll:

Ser ut til at de fleste her har opplevd noe sånt... Har enda det til gode jeg.... Om en unge løper bort til Tjorven tenkter nok foreldrene at en sånn lodden kosebamse/labbetuss er da helt ufarlig :roll: :roll: :roll:

Noen hunder er liksom automatisk livsfarlige pga. rasen eller størrelsen eller utseende mens andre blir godkjent med en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud,verden er full av idioter.... :P

Jeg fikk faktisk dritkjeft av et ektepar engang fordi hunden DERES (en bichon) løp ut av hagen sin og bort til Pan.Pan sto ved beina mine!Ja,jeg hadde han løs,men det var da visserlig deres og!Og bikkja mi var under kontroll!Det lille feige sinnabeistet løp hundre ganger rundt Pan og gneldra :P

Det værste var at de truet meg med å anmelde meg for brudd på båndtvangen når jeg begynnte å le av dem..Da lo jeg selvfølgelig enda høyere for det var ikke båndtvang :) Idioter...

En morsom observasjon jeg har gjort er at alle schæferene i nabolaget som fløy løse bort og bølla Pan tidligere nå plutselig blir tatt fort i bånd når jeg møter dem... :P

Plutselig litt mer nøye med kontroll når bikkja mi plutselig er større enn dems :P HI HI

MVh Annette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...