Gå til innhold
Hundesonen.no

Lappisprat


PsychoLynx

Recommended Posts

  • Svar 207
  • Created
  • Siste svar
Hva gjør man for å melde seg inn der, egentlig? Sendte dem en mail forrige torsdag og spurte hvordan jeg skulle gå fram for å bli medlem, betaling, hvilke opplysninger de ville ha etc, har ennå ikke fått noe svar...

det er typisk klubben det :whistle: du får nok svar snart håper jeg:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sju

Jeg fikk mail samme dagen, ble utvekslet flere mailer og jeg fikk inntrykk av at de var veldig imøtekommende, mulig jeg traff dem på en heldig dag ? :)

Send en mail til og purr på dem du, er virkelig lov når man har ventet såpass lenge på svar :)

Noe helt annet, vet noen hva man skal gjøre med pelsen på ulveklørne før en utstilling ? OM man i det hele tatt skal gjøre noe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sju

Jeg fikk mail samme dagen, ble utvekslet flere mailer og jeg fikk inntrykk av at de var veldig imøtekommende, mulig jeg traff dem på en heldig dag ? :)

Send en mail til og purr på dem du, er virkelig lov når man har ventet såpass lenge på svar :)

Jeg venter med purringa til mandag, er ingen som svarer nå midt på natta uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chantie er et halvt år i dag :) Grattis til deg, gullet mitt :)

slenger inn noen bilder jeg :D

10 uker:

CIMG1641.jpg

CIMG1639.jpg

6 mnd:

CIMG2760copy.jpg

CIMG2774copy.jpg

----------------------------

Har fått PM fra andebuhallen nå jeg :D 5 lappiser, var det ikke sånn? :o gleder meg masse jeg nå! :)

Ang. det at de ikke svarer: Første gang jeg kontaktet dem, fikk jeg svar med en gang.. En måned senere, kontaktet jeg dem igjen, ang. medlemskap. da fikk jeg ikke svar.. purret derfor da det var gått noen dager. da fikk jeg svar allerede samme dag om at de ikke hadde fått noe mail tidligere i uken :icon:confused: men da ordnet det seg.

men hadde like vel spurt om du kunne få det enda billigere, siden det bare er ca. en mnd. igjen av året.. og da må du jo melde deg inn på nytt :D

for man betaler nemlig halv pris om det bare er et halvår igjen.. men det står ingentig hvis det kun er noen få mnd. igjen..

det du må sende med i mail er bare adressen din og dit fulle navn..

man får også en mail etterpå, med litt info :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*smelte på bilder* Hils fra meg da :)

Da sender jeg dem en mail i morgen og snakker med dem :) Jeg trodde man betalte for et års medlemsskap jeg, ikke at man bare betalte for å være medlem ut kalenderåret, liksom. Da vet jeg det også :)

Diare er verken vakkert eller praktisk på langpelset dyr nei <_< Du har min medfølelse, Landy..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chantie er rett og slett vakker ! :)

Knipset noen nye bilder av Toiwo i dag, blir stadig like forundret over hvor håpløst det er å ta fine bilder av pelsklumpen..... En slags kjemisk reaksjon så fort kameraet er fremme, uten kamera i nærheten "poserer" han jo som bare det :)

Bad hair day...

Toiwo23nov-08041.jpg

Toiwo og nabojenta :)

Toiwo23nov-08026.jpg

Trøtt i trynet -_-

Toiwo23nov-08044.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal opereres på tirsdag, men krysser det som krysses kan for at vi får reist til Andebu ja :)

Toiwo har blitt stor gutt, regner med at han er rimelig ferdig-vokst nå :)

Stilig å se hvor feminin Chantie er i forhold til Toiwo ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er bare så glad for at valget mitt falt på finsk lapphund jeg, og at jeg fant valpen min (det var jo en ren tilfeldighet, hadde alt skjedd en time tidligere hadde jeg ikke funnet ham, og hadde det skjedd dagen etter hadde han vært borte, sikkert!). Blir bare slått overende av skjønnheten demmers hver gang :rolleyes2: (ja, selv trøttistrynet til Toiwo :D)

Sendte NLK mail igjen i dag, så får vi se hvordan det går :D Håper det skjer noe snart, er bare 12 dager til krypet skal hentes, og skal jeg omregistrere ham skal jeg bøtte meg være medlem i NKK også, for det vil jeg ikke betale mer enn nødvendig for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i allefall i andebuhallen i dag... :) Har ikke så veldig mye å skryte av da :ahappy:

Chantie ble 2btk, og en vakker sobel-dame ved navn Milli ble BIR. Hun ble også 4 BIG ! :D

De to hannhundene som var meldt på møtte ikke opp.... :/

De hadde også gjort en feil.. så chantie sto oppført som hannhund :P men det ble ordnet da :P

Chantie gikk elendig, men det er min feil, fordi jeg var helt nervevrak.. om jeg kan kalle det det.. var svimmel, så nesten dobbelt (:P), og var kvalm... yey liksom...

jaja :P Noen som vet hva anink(?) kuplut(?) er? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to hannhundene som var meldt på møtte ikke opp.... :/

Vi er en av de som ikke møtte.... Vi tobeinte har blitt heidundrende forkjøla og som om ikke det var nok begynte Toiwo å hoste litt i går samt at han fikk en salig diarè. Måtte opp og ut me`n 3 ganger natt til i dag. Og nok en gang, diarè og pelshunder er noe skikkelig dritt......

Noe helt annet, hva gjør dere med snø og lapphundpels ? Fytti som det kladder seg i pelsen hans ! Noen som har forsøkt feks regndress med lange ben ? Eller trikset med formfett ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

duu Chantie 2btk er jo ikke dårlig da :) Synd at ikke Toiwo var der for jeg har tro på at han hadde kommet seg til topps der og gjerne plassert seg høyere i gruppe og :D Så at Milli ble BIR ja, men hun er jo en del eldre enn Chantie og tror jeg og hun er pen :P Så grattis med 2BTK! det er jo bra :P

og; Landy. Jeg har skamklipt Marco på beina nå.. :ahappy: Det fungerer supert for å ikke kladde, men skaresnø var visst enda vondere enn det pleier.. Gjort en skikkelig brøler med andre ord. Men hvis snøen blir myk igjen så fungerer det supert med nedklipte bein. Regndress har vi ikke prøvd, det tror jeg han ikke ville ha akseptert den gutten her.. Formfett? er ikke det litt gifti?? (men det er kanskje bare om mennesker sniffer det... *kremt*)

hmm.. aning kuhaset eller noe lignende Chantie?? :P

*Dobbelpost, mod Nina*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

duu Chantie 2btk er jo ikke dårlig da :ahappy: Synd at ikke Toiwo var der for jeg har tro på at han hadde kommet seg til topps der og gjerne plassert seg høyere i gruppe og :) Så at Milli ble BIR ja, men hun er jo en del eldre enn Chantie og tror jeg og hun er pen :D Så grattis med 2BTK! det er jo bra :P

og; Landy. Jeg har skamklipt Marco på beina nå.. :P Det fungerer supert for å ikke kladde, men skaresnø var visst enda vondere enn det pleier.. Gjort en skikkelig brøler med andre ord. Men hvis snøen blir myk igjen så fungerer det supert med nedklipte bein. Regndress har vi ikke prøvd, det tror jeg han ikke ville ha akseptert den gutten her.. Formfett? er ikke det litt gifti?? (men det er kanskje bare om mennesker sniffer det... *kremt*)

Var skikkelig surt at alt skar seg så vi måtte droppe utstillinga ja, hadde vært artig å fått dommerkritikk på Toiwo. Om en dommer event ikke ser krabaten med helt de samme øynene som jeg gjør hadde jo det vært dommerens tap liksom :P

Tror du formfett kan være giftig ? Jeg tenker da på type formfett som brukes til å smøre bakeformer med ? Har hørt om flere som bruker det på sine pelshunder med stort hell..

Kanskje sjekke litt mer før jeg sprayer :P

Nå de siste ukene har han vært plaget med diarè, kan tro det frister big time å barbere bikkjetingen i hele endepartiet ja...

Ikke klarer jeg å finne ut av hva han reagerer på og ikke vil han ha feks Biola lenger.

Kokt sjasminris med bittelitt v&h event et rått egg er det eneste jeg er sikker på at han IKKE reagerer på, en det blir jo en dårlig diett over lengre tid.

Kjedelige greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff ja er det ikke det ene så er det d andre sier man.. og ja den fine rumpepelsen er virkelig fin i diare tider... <_< Marco skal ha et halvtårs tid fri fra utstilling, gjerne mer vi har så mye annet vi skal fikse på, men vi får nå se. Det jeg skulle frem til er i hvertfall at da "driter" jeg litt i hvordan har tar seg ut så nå går vi for praktisk klipping :) Ikke spesiellt pent gitt..

Nå har jeg forresten egentlig bare lyst på enda en sånn liten finsk en jeg.. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...