Gå til innhold
Hundesonen.no

Rosetter

Poter

Recommended Posts

Jeg har rosettene til Amigo oppe i loftsstua slik at de er litt ute av veien :lol: Har strukket ei snor med småspiker i hver ende og hengt innpå rosettene. De som ikke kan henges innpå har fått en liten stift i seg. Jeg har også skrevet bakpå rosetten dato, sted og dommer.

21jyl2v.jpg

Liker veldig godt den grønne helt til høyre i midterste rad :closedeyes: :rolleyes:

Om ikke vunnet, koselig å motta en :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar
Heller mest mot det akkurat nå. 15 CK-rosetter er kanskje ikke det mest spennende å ha på veggen, men noen rosetter er veldig spesielle og MÅ ha en synlig plass. For eksempel den det står "World Winner" på... :thumbs:

Den må jo inn i glass og ramme da!

Mine er "gjemt" bort på hunderommet, der er de festet til sine respektive pokaler, og jeg har ikke fått så mange ennå at jeg trenger å stue dem bort, jeg er enda stolt av de jeg har fått :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo litt fint med 3 stk da :banana:

Noen som vil bytte en sånn nasjonalfarget fra nkk med meg? :banana:

Du, det er den rød og grønne som er den viktigste!

Mine er "gjemt" bort på hunderommet, der er de festet til sine respektive pokaler, og jeg har ikke fått så mange ennå at jeg trenger å stue dem bort, jeg er enda stolt av de jeg har fått :banana:

Jeg grubler ut en måte å lage litt samlet skryt av alt stæsjet fra Sverige, ja... :thumbs:

Selvfølgelig skal en være stolt av det en oppnår! Ingenting skal noen gang taes som en selvfølge, uansett hva slags ring en entrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en sånn dyp ramme på IKEA, og hang opp rosetter+diplomet fra World Dog Show, selv om hun "bare" ble nr.3 i Juniorklassen, hadde jeg lyst til å ta vare på det! :thumbs:

Det kan anbefales, det ble skikkelig fint!

Fikk tipset av ei som "hater" rosetter, men hun måtte gjøre noe med Championat rosettene.........

Resten av rosettene henger på veggen i gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er "gjemt" bort på hunderommet, der er de festet til sine respektive pokaler, og jeg har ikke fått så mange ennå at jeg trenger å stue dem bort, jeg er enda stolt av de jeg har fått :P

Selv om man har premier pent pakket ned i esker, så betyr det hverken at man tar de som en selvfølge eller ikke setter pris på. Men det er ikke alle som har et fint hus å henge alt opp i, og de blir faktisk ikke så pene av å bli pakket opp og ned til stadig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver også å tenke ut et glupt system til den nye leiligheten. Siden vi leier vil jeg lage minst mulig merker.

Snor virker for meg klønete, for da må jo snora taes av hver gang en ny rosett skal tres på?

Jeg har vurdert å kjøpe ei list i noe mykt materiale, som rosettene kan festes med tegnestift på. Men så oppdaget jeg at vi har bittelitt skråtak, så da må enten lista gå tvers over veggen og lage en rar markering, eller så må rosettene henge skjevt - eller så må lista midt på veggen, og jeg tror det kan se rart ut også.

Jeg har også vurdert å kjøpe ei isoporplate (eller annet mykt materiale), trekke i et pent stoff, og henge på veggen. Så kan rosetter, bilder, diplom og slikt henges på den. Heller mest mot det akkurat nå. 15 CK-rosetter er kanskje ikke det mest spennende å ha på veggen, men noen rosetter er veldig spesielle og MÅ ha en synlig plass. For eksempel den det står "World Winner" på... :whistle:

Jeg vil også ha en slik sløyfe :P Aller helst vil jeg ha titelen.. :P

Jeg kjøpte en sånn dyp ramme på IKEA, og hang opp rosetter+diplomet fra World Dog Show, selv om hun "bare" ble nr.3 i Juniorklassen, hadde jeg lyst til å ta vare på det! :P

Det kan anbefales, det ble skikkelig fint!

Fikk tipset av ei som "hater" rosetter, men hun måtte gjøre noe med Championat rosettene.........

Resten av rosettene henger på veggen i gangen...

hehe, flinke Annika!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp startet fra scratch med rosettene, så foreløpig har jeg bare rosetter fra 2 utstillinger. De henger på ei korktavle over sengen min:

IMG_0195.jpg

(håper jo å få fylt den opp litt mer etter hvert da :whistle: )

Hos mamma har vi ei korktavle med bl.a. 3 bir-rosetter, 7 bim-rosetter, 2 big5-rosetter, 2 cert-rosetter samt noen ck og hp rosetter hengende på kjøkkenet. + en diger barn og hund rosett jeg vant på rasespesialen for 9 år siden. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, da spør jeg dumt: hva betyr den grønne rosetten? :blush:

Den grønne og hvite til Mona?

Det er en BIM rosett- eller Best I Motsatt Kjønn.

Den får du om din hund vinner over alle av samme kjønn i sin rase, men blir slått av det motsatte kjønn. Altså beste hannhund eller beste tispe :)

Selv henger mange av våre i gangen ned til kjelleren. Noen - slik som noen BIS rosetter og WW rosetter henger oppe i gangen.

Nå må jeg dog finne på noe. Veggen er full, og under ligger et 20- talls rosetter hulter i bulter.

Jeg har stoppet opp med å ta med meg rosetter hjem. Eneste er BIR/BIM og gruppe rosettene man får utdelt. Cert sløyfer o.l. har jeg rett og slett ikke plass til- om jeg ikke finner på noe lurt.

Skal prøve å få tatt noen bilder, så kan dere kanskje komme med forslag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den grønne og hvite til Mona?

Det er en BIM rosett- eller Best I Motsatt Kjønn.

Den får du om din hund vinner over alle av samme kjønn i sin rase, men blir slått av det motsatte kjønn. Altså beste hannhund eller beste tispe :)

Selv henger mange av våre i gangen ned til kjelleren. Noen - slik som noen BIS rosetter og WW rosetter henger oppe i gangen.

Nå må jeg dog finne på noe. Veggen er full, og under ligger et 20- talls rosetter hulter i bulter.

Jeg har stoppet opp med å ta med meg rosetter hjem. Eneste er BIR/BIM og gruppe rosettene man får utdelt. Cert sløyfer o.l. har jeg rett og slett ikke plass til- om jeg ikke finner på noe lurt.

Skal prøve å få tatt noen bilder, så kan dere kanskje komme med forslag??

Grønn og hvit vet jeg (har en selv faktisk), men denne helt grønne som noen har bilde av, og som flere ville ha, hva betyr den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønn og hvit vet jeg (har en selv faktisk), men denne helt grønne som noen har bilde av, og som flere ville ha, hva betyr den?

Jaktlykke har en helt grønn rosett, som HCC (?) handlet dyret til Jaktlykke fram til, og hun skulle gjerne hatt en på egen hund også - det er rosett for fjerdeplass i gruppa.

Så sa jeg noe om å finne en spesiell plass til de rosettene som er litt ekstra, for eksempel en viss rosett fra Stockholm i juli... Så sier labbis at hun også har en, også er det noen andre som sier at de også vil ha den - og den rosetten er altså verdensvinnerrosett. Men den er ikke grønn, den er i blått og gull... Den helt til venstre:

skrytevegg001.jpg

For i dag kom rosettene endelig på veggen. Handlet korktavle og ramme på IKEA i går, men glemte selvfølgelig tegnestifter, så det er en haug rosetter som ikke er oppe. Men det er en start, og det er koselig å ha oppe. Ved siden av disse to, står bokhylla med premier i. Det er hundehjørnet mitt! Jeg skal også henge opp en gulltråd jeg har, hvor alle sløyfer knyttes, og lage som en slags bord rundt korktavla. Her kastes ikke en gang blåsløyfer, de kan brukes til noe! :)

skrytevegg002.jpg

skrytevegg003.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, for så vidt, men bruk dampstrykejern, og legg noe mellom jernet og rosettene. Ellers blir de i hvert fall en stor krøll av smeltet kunststoff...

Å legge dem i press mellom to tunge bøker kan noen ganger være like effektivt og mindre skadelig.

Evt kan man bruke rettetang, slik man bruker til håret. Funker helt fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Alle mine rosetter ble igjen i gammelheimen bortsett fra de som hang i bilen og BIS-veteran rosetten til gammelmannen - jeg må innrømme at jeg ikke tar vare på BIR/BIM rosetter - men gruppeplasseringsrosetter liker jeg godt sålenge de er pene og ikke laget av sånn simpelt blomsteroppsatsbånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt sånn tyggegummi-lignende materiale som man får kjøpt som en liten plate på ca 10x20 cm, og med en liten klump festet rosettene til to lister i trappeoppgangen. Da blir det ingen merker, og det er lett å bytte ut/fjerne etter ønske.

Visste liksom ikke hva jeg skulle gjøre med veggen, og nå ser det så stilig ut når man kommer inn i gangen, alle bemerker rosettene. :lol: Jeg har dessverre ingen bilder nå, er på jobb offshore. Synes også det ser best ut om man er nøye med å henge rosettene opp på samme linje, ellers kan det lett bli kaotisk. :lol:

Når det gjelder stryking av rosetter, så har jeg brukt styrke 3 (max på mitt strykejern), og det har gått helt fint. Stryker kjapt over et og et bånd, så blir de så fine atte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...