Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva skal avkommet hete?


Yodel

Recommended Posts

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Ojojoj, så mange forslag :P

Kommenterer de jeg ikke har kommentert før.

Peder, snobbenavn? Okeida, smaken er som baken :P

Ja, og godt er det :P Hadde vært kjedelig om alle gikk rundt og het det samme.

*Kai - Heter mannen til min nærmeste kollega. Nå har vi ramset opp hele familien hennes på manne-siden :P

*Kjell Neei, ikke helt det vi er ute etter.

- Andrè Neei, ikke det heller.

- Erik / Eirik. Dang <_< Veldig glad i begge de navnene. *Forbanner eksen min som okkuperer Erik navnet*

- Jone Hm... nei...

- Eivind Er forsovet fint, men har et par jeg liker bedre :P

- Mikal Den var ny! Kjente en Mikael en gang, og han var en klyse!

- Mads- Var på listen, men ble skjøvet ned av andre navn vi likte bedre.

Simen -hm.... Kjenner en lummer fyr ved det navnet

Hva med Christer? Det er et fint navn :P Enig. Men Yodel-mannen bruker begge...

August *Tenketenke* Han blir jo født i Desember, da :rolleyes:

Elias Liker det litt, samtidig som jeg er litt skeptisk...

Brage Jo. Liker det også. Men så blir det litt "Brag" (=skryt) på Engelsk.

Jeg ELSKER både Theodor og Mikkel (aah, Mikkel)! Mee too!! :P

Lucas Se første innlegg :P

Oliver er et fantastisk fint navn- så du hadde nevnt det tidligere- synd det er oppbrukt. Mm..

Stephan Nope

Draco (unnskyld, måtte bare :blink: )Fnis. Seriøst?

Samuel

Atle (same) Vi skal da ikke ha noen same! :P

Aslak (samme med dette også) hm...

Inge Nope

Viktor Skal spørre!

ISak Tja...

Steinar Balken

Leif Hm... kankskje? Men.. nei...

PUK JOHANNES... PUK!? Seriøst?

Betuel, emuel og Hans Erik..

Sorry, nope :rolleyes:

Nickolay. Nope

Aksel Nope

Steven Nope

Kevin Var en stund på lista, men så ble det også skjøvet ned til fordel for andre.

Ask Enig, men så var det engelsken, da :rolleyes:

Bjørnar Hmmm... fikk meg til å tenke litt på Bjørn. Det er jo egentlig litt fint??

Harald Heter nær slekt

Håkon Er sååååå glad i Håkon/Haakon.... problemet er bare at vel. Det er et problem, så tror ikke det kan brukes.

HaukEr jo litt stilig...

Ravn, Det også, men da er Hauk bedre. Alikevel synes jeg kanskje de blir litt for spesielle...

Eik Nei..

Garp.. :rolleyes:

Noah Skal spørre!

Brian Nope

Takk for alle forslag. Keep'em coming!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djises! Innen jeg hadde svart var det kommet hauger med flere svar! :blink:

Forgive me for dobbel-posting...

Uten tvil Samuel! Dæsken for ett fint navn!

hadde minien her i huset blitt gutt så hadde hun hett det...

Helge? Da blir hvertfall en farfar stolt :P

Er litt usikker på Samuel, jeg. Er jo fint, men... hmm.. Vi har som sagt blitt halvveis enig om ikke å kalle opp, og "svigermor" mener vi definitivt IKKE skal kalle opp, så Helge er nok utelukket :P

Liam Nja. Litt for Engelsk.

Truls Het min første yndlings-ponni! Men intet navn jeg vil kalle sønnen vår.

Bendik Nope

Dennis Heter ene hunden vår :P

Iver Ivrig...

Joakim Balken

Oscar Er vel fint, men nei.

William Hm...

Jøran Ikke helt min stil.

Strengt tatt er det jo A-kullet deres, så hva med Aron? :P

:P Eller F? Nei. Ingen Elvis- relasjoner, takk.

Gabriel

Rafael

Aron

Adam

Darius

Jakob

Av disse likte jeg Jacob best.... Den skal tenkes på.

Edit: Da har Yodel-mannen lest igjennom hele tråden, ledd litt, og kommet fram til at det kun er to av de foreslåtte navnene som tilføyes "lista vår" foreløpig:

Robin og Max.

Så da har vi foreløpig Theodor, Mikkel, Sander, Sebastian, Magnus, Robin og Max. :P

But just keep'em coming :P

Edit2: Etter litt diskusjoner fjernes Max fra lista igjen. En kortvarig visitt :P Og Jacob er på "kanskje liste"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjåj, har ikke sett denne!

Jeg synes absolutt dere skal gå for noe av norrøn opprinnelse, dere har jo begge norrøne (første)navn selv :P

Norrønt er på moten, så styr unna poppisnavnene. Ask, Embla, Eir/Eira, Vilja/Viljar, Balder, Brage, Trym, Frøya, Lilja o.l. er typisk veldig vanlig nå for tiden (synes hvertfall jeg).

Fine navn JEG liker:

Audun - opprinnelig Audvin av aud: rikdom og vin: venn

Eirik - av ei: alltid og -ríkr: mektig, hersker

Eskil - av Askjell/Ásketill ás: gud og ketill: offerkjele/hjelm

Frey/Freyr - Guden Freyr (muligens litt sært, men jeg elsker navnet og skrivemåten)

Grunde - grunne, spekulere, tenke (dette er bare så tøft, broren til venninna mi heter det, men det har litt sær uttale på engelsk)

Jardar - betyr ett eller annet med jord, her er boka mi litt diffus.

Jarl - sier seg vel selv

Lavrans- norsk form av Laurentius: fra Laurentum, faktisk. Jeg synes bare det er tøft.

Runar - form av Rune, hemmelighet. Fetteren min heter det, og jeg har bestandig likt navnet.

Sigurd - av sig: seier og urd: vokter/verner. Klassisk, sterkt og pent navn.

Thorarinn - vel, det er en form av Thor, og jeg synes det er sååå pent! Står nok på min liste også :closedeyes:

Av ikke-norrøne liker jeg f.eks. Edvin, Aron og Arthur og en haug fler, men nå lukker jeg boka for idag :blink:

Da fikk du en liste fra norges særeste navneperson hvertfall. Her finnes neppe noe som er på topp10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djises! Innen jeg hadde svart var det kommet hauger med flere svar! :P

Forgive me for dobbel-posting...

Er litt usikker på Samuel, jeg. Er jo fint, men... hmm.. Vi har som sagt blitt halvveis enig om ikke å kalle opp, og "svigermor" mener vi definitivt IKKE skal kalle opp, så Helge er nok utelukket :P

Liam Nja. Litt for Engelsk.

Truls Het min første yndlings-ponni! Men intet navn jeg vil kalle sønnen vår.

Bendik Nope

Dennis Heter ene hunden vår :P

Iver Ivrig...

Joakim Balken

Oscar Er vel fint, men nei.

William Hm...

Jøran Ikke helt min stil.

:P Eller F? Nei. Ingen Elvis- relasjoner, takk.

Gabriel

Rafael

Aron

Adam

Darius

Jakob

Av disse likte jeg Jacob best.... Den skal tenkes på.

Edit: Da har Yodel-mannen lest igjennom hele tråden, ledd litt, og kommet fram til at det kun er to av de foreslåtte navnene som tilføyes "lista vår" foreløpig:

Robin og Max.

Så da har vi foreløpig Theodor, Mikkel, Sander, Sebastian, Magnus, Robin og Max. :P

But just keep'em coming :P

Edit2: Etter litt diskusjoner fjernes Max fra lista igjen. En kortvarig visitt :P

Jeg skulle akkurat til å skrive det, Max blir for meg et hundenavn. Mulig det er fordi vi har ørtenførti hunder på kennelen som heter det, men ja...

Når jeg var på båttur tidligere i sommer var det noen som hadde kalt sønnen sin Balto :P Jeg får lyst å sette meg ned å grine... Stakkars liten, søte 2 mnd gammel baby :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle akkurat til å skrive det, Max blir for meg et hundenavn. Mulig det er fordi vi har ørtenførti hunder på kennelen som heter det, men ja...

Eller kaninnavn. Jeg hadde en kanin som het Max :P

Hva med Lorentz?

Frank?

Håvard?

Øyvind?

Karsten?

Dexter?

Loke? :P

Fenrisulven? Hvis dere likevel skal kjøre norrønt tenker jeg. :blink:

(Jada, skal gå og legge meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja forresten, jeg synes navnet MÅ rope WOW, men så er jeg gal og da :blink: Med førstemann ble vi utrolig nok enige om første navnet (Brynjar) allerede da vi visste kjønnet. Andre navnet (August) kom fordi jeg så desperat håpet å ikke gå så mye over termin at han kom i september :P Da han kom på tampen av august så fikk jeg trumfet gjennom det. Med snuppa hadde jeg lange lister med første og andre fornavn, og kokte det ned mest mulig. Dog stakk et av dem seg ut, og heldigvis var mannebeinet med på det etter litt om og men. Hun var et par uker før hun hadde fast navn, som altså ble Yrja Othilie for de uinvidde :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[lørdagskveldshumor] asenjib, senjiba, enjibas, njibase, jibasen, ibasenj [/lørdagskveldshumor]

nei, navn er ikke min sterke side :rolleyes:

men det er et guttenavn jeg synes er kult, og det er Borgar. Blir kanskje litt teit internationally, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Theodor- Er blant favorittene :blink:

altså, er det bare jeg som tenker en gul liten teddybjørn som velter på sykkelen sin her???

Hva med Tim? (om du da ikke tenker "ungen min skal da ikke bli minnet om en gresshoppe! (timothy) ) :P

Ellers er jeg også veldig glad i Robin... Og har tenkt Tim Robin som et alternativ her.... (men blir vel helst ikke noen 2beinte små her i huset tenker jeg :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Thorarinn - vel, det er en form av Thor, og jeg synes det er sååå pent! Står nok på min liste også :closedeyes:

Altså, du kan ikke kalle opp et barn etter en av norges største schäferoppdrett.. Kennel Thorarinn har eksistert i uendelige tider..

Bare nevner det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj, åj! Nå var det kommet masse originale forslag her :P

Min kjære bror heter Jacob, og jeg er følgelig veldig glad i navnet :P

Petter da?

Jørgen?

Ja, Jacob er fint!

Jørgen også forsovet. Det heter faktsik blivende "oldefar"- også har vi blitt enig om null oppkalling.

Petter: Se tidligere kommentar.

Åjåj, har ikke sett denne!

Jeg synes absolutt dere skal gå for noe av norrøn opprinnelse, dere har jo begge norrøne (første)navn selv :)

Norrønt er på moten, så styr unna poppisnavnene. Ask, Embla, Eir/Eira, Vilja/Viljar, Balder, Brage, Trym, Frøya, Lilja o.l. er typisk veldig vanlig nå for tiden (synes hvertfall jeg).

Fine navn JEG liker:

Audun - opprinnelig Audvin av aud: rikdom og vin: venn

Eirik - av ei: alltid og -ríkr: mektig, hersker

Eskil - av Askjell/Ásketill ás: gud og ketill: offerkjele/hjelm

Frey/Freyr - Guden Freyr (muligens litt sært, men jeg elsker navnet og skrivemåten)

Grunde - grunne, spekulere, tenke (dette er bare så tøft, broren til venninna mi heter det, men det har litt sær uttale på engelsk)

Jardar - betyr ett eller annet med jord, her er boka mi litt diffus.

Jarl - sier seg vel selv

Lavrans- norsk form av Laurentius: fra Laurentum, faktisk. Jeg synes bare det er tøft.

Runar - form av Rune, hemmelighet. Fetteren min heter det, og jeg har bestandig likt navnet.

Sigurd - av sig: seier og urd: vokter/verner. Klassisk, sterkt og pent navn.

Thorarinn - vel, det er en form av Thor, og jeg synes det er sååå pent! Står nok på min liste også :closedeyes:

Av ikke-norrøne liker jeg f.eks. Edvin, Aron og Arthur og en haug fler, men nå lukker jeg boka for idag :)

Da fikk du en liste fra norges særeste navneperson hvertfall. Her finnes neppe noe som er på topp10.

:P Jeg visste du ville komme med noen originale forslag! Har egentlig veldig sansen for slike navn- alikevel får jeg ingen av disse til å "stemme". Det jeg likte best er kanskje "Audun" og "Eirik"- men Audun blir for likt min svigermor sitt navn, og Eirik... Vel... *forbanne X'en en gang til*.

Jeg skulle akkurat til å skrive det, Max blir for meg et hundenavn. Mulig det er fordi vi har ørtenførti hunder på kennelen som heter det, men ja...

Når jeg var på båttur tidligere i sommer var det noen som hadde kalt sønnen sin Balto :P Jeg får lyst å sette meg ned å grine... Stakkars liten, søte 2 mnd gammel baby :blink:

Ja. Det er et kult navn, but not for me.

Eller kaninnavn. Jeg hadde en kanin som het Max :P

Hva med Lorentz?

Frank?

Håvard?

Øyvind?

Karsten?

Dexter?

Loke? :P

Fenrisulven? Hvis dere likevel skal kjøre norrønt tenker jeg. :P

(Jada, skal gå og legge meg)

:P Vår nye JWW heter Loke :) Av disse navnene er det Håvard jeg liker best. Skal høre med mannebeinet.

Øyvind, Eivind, Øystein ...

Nope...

Og ja forresten, jeg synes navnet MÅ rope WOW, men så er jeg gal og da :P Med førstemann ble vi utrolig nok enige om første navnet (Brynjar) allerede da vi visste kjønnet. Andre navnet (August) kom fordi jeg så desperat håpet å ikke gå så mye over termin at han kom i september :P Da han kom på tampen av august så fikk jeg trumfet gjennom det. Med snuppa hadde jeg lange lister med første og andre fornavn, og kokte det ned mest mulig. Dog stakk et av dem seg ut, og heldigvis var mannebeinet med på det etter litt om og men. Hun var et par uker før hun hadde fast navn, som altså ble Yrja Othilie for de uinvidde ;)

:P Jeg vet. Synes du har valgt fine navn, jeg. Vi har vel i og for seg ingen "WOW" navn på lista, men så er de vel ikke på Topp 20 -lista heller. (Hvilke navn ER på topp, egentlig?)

[lørdagskveldshumor] asenjib, senjiba, enjibas, njibase, jibasen, ibasenj [/lørdagskveldshumor]

nei, navn er ikke min sterke side :rolleyes:

men det er et guttenavn jeg synes er kult, og det er Borgar. Blir kanskje litt teit internationally, men..

:P Men Borgar likte jeg faktisk. Skal opp til vurdering!

altså, er det bare jeg som tenker en gul liten teddybjørn som velter på sykkelen sin her???

Hva med Tim? (om du da ikke tenker "ungen min skal da ikke bli minnet om en gresshoppe! (timothy) ) :P

Ellers er jeg også veldig glad i Robin... Og har tenkt Tim Robin som et alternativ her.... (men blir vel helst ikke noen 2beinte små her i huset tenker jeg :P)

He he... En av grunnene til at Theodor (Theo) er så høyt på lista, er at på det første UL- bildet vi så av han sa begge spontant: "Han ser akkuratt ut som en liten Teddy-bjørn! Og for de som ikke kan historien sin, er det Theodor Roosevelt (kallenavn Teddy) som er stamfar til navnet "Teddy- bjørn", da han hadde en kose-bjørn ved det navnet.

På UL bildet ser vi knøttet forfra: Der armer og bein stikker opp som søte små poter, mens hodet er stort (som det normalt er på den tiden). :rolleyes: Dermed kom kallenavnet "Theodor/ Theo" fram. For det var jo det han var. Da iallefall.

Kan jo røpe at Theodor er 1. favoritten til mannebeinet i huset, mens Mikkel ligger på topp for min del. Vi er dog begge to glade i begge disse navnene, men jeg føler at vi er langt unna noen avgjørelse :rolleyes:

jeg skulle helst ha bestemt det, jeg- så jeg vet hve jeg skal kalle rakker'n som bokser rundt inni magen (det er kraft i han, gitt!)

Yodelmannen er mer tolmodig enn meg her, og vil bruke tiiiid. Hakke tålmodighet til slikt, jeg :)

Altså, du kan ikke kalle opp et barn etter en av norges største schäferoppdrett.. Kennel Thorarinn har eksistert i uendelige tider..

Bare nevner det..

:P

Forslag til navn

Gard

Niri

Grim

Rolf

Audun

Ivar

ellers er det flere navn som har kommet med navn som er fine da. Lykke til videre i navneletingen.

Hm... der kom Audun igjen. Fint navn, men litt for likt svigers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Draco var helt og totalt tull:p

Når det gjaldt "same", så skulle det vært en m til, hihi.

Andre norrøne guttenavn:

Trym

Torgrim

Vidar

Einar

Halldor (det fungerer overraskende bra på engelsk også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stinker på navn, men jeg syns Theodor er kjempefint. Mikkel er jeg overhodet ikke vandt med, er ikke, eller var ikke, vanlig på vestlandet.

Ei jeg kjenner har to gutter som heter Birk og Trym, liker begge to veldig godt.

Moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger finner man ikke endelig navn før ungen kommer ut, da kan man si at "jammen ...... passer perfekt"

Ja... kanskje det er det som skjer?

>>Fredrik<<

Opprinnelse norrøn

Variant av Fredrik

Navnedag 14. november

Betydning freds-hersker, en hersker som verner om freden, det norske Fredrik og det tyske Friedrich har samme betydning.

Hm.... *tenke*

Draco var helt og totalt tull:p

Når det gjaldt "same", så skulle det vært en m til, hihi.

Andre norrøne guttenavn:

Trym

Torgrim

Vidar

Einar

Halldor (det fungerer overraskende bra på engelsk også)

Trym har vært til vurdering. Einar liker jeg, det har også vært til virdering da det er navnet til min farfar. Men så var det det med oppkalling, da...

Halldor og Torgrim...hm...

Jeg stinker på navn, men jeg syns Theodor er kjempefint. Mikkel er jeg overhodet ikke vandt med, er ikke, eller var ikke, vanlig på vestlandet.

Ei jeg kjenner har to gutter som heter Birk og Trym, liker begge to veldig godt.

Moro!

:blink: Kjenner også to brødre som heter Birk og Trym! Fine navn, men vet ikke helt.

Ian

Jakob

:P

Jacob er til vurdering.

Et kjapt søk på navnestatistikken viser at både Sebastian, Sander og Magnus har vært på "Top 10" i det siste. Synes liksom det mister litt originalitet da, jeg...

Så da står vi igjen med Theodor og Mikkel- med Sindre, Robin og Jacob på "sidelinjen". Sånn foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...