Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar

Iago

Recommended Posts

• Svar 447
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Blir nok bare Talli jeg stiller i år. Da går hun i unghund klassen.

Skrevet

Har faktisk meldt på allerede :lol: Det skal sies at det er deltakerbegrensning i agilityen, så førstemann til mølla, derfor tidlig påmelding.

Og bare sånn for artighetens skyld, så har jeg meldt på Kokos i utstilling også :P :P Blått må jeg ha, så like greit å prøve på et sted jeg allerede er lell.

Skrevet
Har faktisk meldt på allerede :lol: Det skal sies at det er deltakerbegrensning i agilityen, så førstemann til mølla, derfor tidlig påmelding.

Og bare sånn for artighetens skyld, så har jeg meldt på Kokos i utstilling også :P :P Blått må jeg ha, så like greit å prøve på et sted jeg allerede er lell.

Tøff på et sted med så stor påmelding da! :P

Kommer vel antakelig selv, hvem og hva er såklart høyst usikkert! :P

Skrevet

Så om noen kunne tenke seg å stille Kokos, så får de si ifra - jeg skal nemlig se nordisk mesterskap i agility :P

Jeg vil vel påstå det er en større prestasjon om den hunden får blått(selv om hun stiller i bruksklasse), enn en annen som får NV-08 tittel :lol:

Skrevet

Med mindre noe drastisk skjer, så skal vi stille, ja. Utstillingen er på blokka, men jeg melder ikke på enda. Hunden er tross alt fremdeles i utvikling, og kan potensielt ha en stygg fase da. Selv om det ikke passer med mine planer...

Skrevet

Kan noen fortelle meg hvorfor livet er så urettferdig?!

4 perfekte dommere samme dag som jeg stiller, hvorav 1 cert dommer, men ingen dømmer flat :lol:

Skrevet

Jeg har faktisk ikke bestemt meg enda. Det blir vel nokså vanskelig å kjøre Stavanger-Hamar på den tiden (pga værforhold) har jeg hørt rykter om. Men tog er ikke helt uaktuelt.

Blir såfall til at jeg stiller Aron i unghund klasse. Han er alltid i pels, så det slipper jeg å bekymre meg over :lol:

Regner med folk har bestilt hotell for lenge siden, så er vel meget tvilsomt det er noen ledige rom i område?

Skrevet
Regner med folk har bestilt hotell for lenge siden, så er vel meget tvilsomt det er noen ledige rom i område?

Jeg bestilte for noen uker siden på Scandic, de hadde endel ledig der sa de.

Guest Christine
Skrevet

Jeg er der hele helga. Troor kanskje jeg velger å melde på Vegas.

Skrevet
Jeg skal også, tror sheltien går på søndag i år. Hvilken dag går golden Martine?

Søndag :P Det er rimelig fort gjort, rett inn og rett ut :lol:

Skrevet

Det hadde vært gøy å stille Kokos, men jeg har ikke så mye erfaring. Og vi skjenner ikke hverandre akkurat :lol:

Skrevet
Jeg bestilte for noen uker siden på Scandic, de hadde endel ledig der sa de.

Og skal du ha hund på rommet tar de 500,- for hele helgen :lol:

For jeg sjekket i dag. Rica tar forøvrig 150,- vet ikke med first victoria

Skrevet

Ja, vi skal selvsagt.

(Sier jeg, som da vil være over 8 mnd. på vei...)

Har nok med oss Dennis, Mille og Luna. Muligens Echo også, vi får se.

Ellers får vi "Finne- besøk" den helgen, da noen venner fra Finland kommer med 4 stk Basenjier de skal stille der. De (og alle vovvene selvsagt) skal bo hos oss hele helgen, så det kan bli folk... eh.... hunde-somt :rolleyes:

Basenjien går forøvrig på fredagen i år.

Ingen andre som skal dit da?

Guest Christine
Skrevet

Jeg skal dit på fredag, men bikkja blir nok ikke stilt før på søndag.

Skrevet

For første gang på 6 år skal jeg ikke stille i hamar:P Er ingen dommere der som synes noe om de type hundene jeg har, og så mye penger har jeg ikke at jeg melder på for å få blått eller værre. Hehe.

Skal dit å se da kanskje steppe inn om noen trenger noe hjelp:P

Skrevet

99% sikker på at vi kommer. Bestilte hotell for flere måneder siden, for sist måtte vi bo i Lillehammer... og gubben var ikke helt fornøyd med å sitte i en hotellobby på Hamar og vente på at mor skulle bli ferdig på styremøte :) Så nå har jeg booket et dobbeltrom på Choice Hotel Astoria... Som er 3 min kjøring fra Skipet... :) Om frøken Roma er tilbake i pels til da (noe jeg håper siden hun er i full røyting om dagen) så stiller jeg henne i Championklassen, og Gigi får vel seg noen runder i juniorklassen :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...