Gå til innhold
Hundesonen.no

Trondheim hundefestival

MarieR

Recommended Posts

• Svar 106
  • Created
  • Siste svar
Når jeg kommer til støren med tog også?

Du må gå et stykke om du kommer med tog - følg veien mot Støren sentrum, forbi Statoilstasjonen og rådhuset og ned veien et stykke (når du kommer så langt er det vel skiltet/massevis av biler). Tror det er omtrent to kilometer fra togstasjonen til idrettsparken. Det korteste er definitivt å ta buss til/fra Støren rådhus, men jeg veit at det klaffer veldig dårlig på søndag i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh... Siste kvelden hjemme før avreisedagen...

Hund 1 - godt plassert hos valpekjøpere her i Oslo som har i oppdrag å bare kose og gå på tur hele helgen...

Hund 2 - nybadet og sånn passe sur fordi sengen hennes også nå er søkkvåt..

Hund 3 - skal stilles, men fikk for et par dager siden et stort sår på ryggen (en talgkjertel som sprakk), så han går med dekken på seg og jeg er i tvil på hvordan vi skal få til å bade han men samtidig unngå "dekkenhår" i morgen...

Hund 4 - høyløpsk og skal parres med

Hund 5 som BARE er frustert...

Men vi vet ikke helt om det er parring nå i helgen eller i beg. av neste uke - så det er uklart om også høyløpsk tispe må være med til Tr.heim... (Veterinærtime for utstryk kl. 9 i morgen tidlig...)

Bil er pakket med klubb-stærsj, camp.vogn er pakket med mat (til oss + hunder), brus, øl og vin...

Gleder meg som en unge til vognen henger på bilen, og det bare er å "tusle" seg nordover... Det er jo leeenge siden sist camping-helg, så det er helt klart på tide igjen!

Lykke til alle sammen - kjør pent og vi sees!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde meldt på 3 hunder til lørdag, men har fått dommerendring på begge rasene. Så nå har jeg meldt avbud og bedt om å få pengene tilbake.

Litt trist når det blir dommerendring på de få "lokale" utstillingene jeg hadde på kalenderen i år.

Ser nå at det skal være irsk dommer på Orkanger også... Tja de har vel kanskje 4-5 akitaer i Irland...

Får vel satse på Hamar, og tenke et par dager på om Kongsvinger er et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hund 1 - godt plassert hos valpekjøpere her i Oslo som har i oppdrag å bare kose og gå på tur hele helgen...

Hund 3 - skal stilles, men fikk for et par dager siden et stort sår på ryggen (en talgkjertel som sprakk), så han går med dekken på seg og jeg er i tvil på hvordan vi skal få til å bade han men samtidig unngå "dekkenhår" i morgen...

Men vi vet ikke helt om det er parring nå i helgen eller i beg. av neste uke - så det er uklart om også høyløpsk tispe må være med til Tr.heim... (Veterinærtime for utstryk kl. 9 i morgen tidlig...)

Bil er pakket med klubb-stærsj, camp.vogn er pakket med mat (til oss + hunder), brus, øl og vin...

Gleder meg som en unge til vognen henger på bilen, og det bare er å "tusle" seg nordover... Det er jo leeenge siden sist camping-helg, så det er helt klart på tide igjen!

Susanne

Da skal jeg slutte å prøve å gjøre meg interessant med å fortelle hvor travelt jeg har det med min ene utstillingshund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått beskjed om at jeg har betalt for lite, men likevel fått startnummer.. Syns dette hadde skjedd med mange, er det noen som har innside information om dette? Jeg vet jeg har betalt nok, innen fristen..

Jeg fikk en noget uklar beskjed på sist PM om manglende betaling, så jeg lurer på om det er en ny default notat-boks på startnummer, slik at det står sum hvis det faktisk mangler betaling, mens det bare står "betalt for lite" eller lignende når alt er i orden. For hele startnummeret så annerledes ut enn sist vi var på utstilling, så flere endringer er gjort (uten at jeg har giddet å kartlegge alle, men jeg bet meg merke i at det sto noe om manglende betaling uten at det stemte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susanne

*Fnis*

Kjør pent, og lykke til alle sammen!

Jeg sitter hjemme og venter spent på at resultatene etterhvert skal tikke inn.

Noen som forresten har oversikt over hvor mange basenjis som er påmeldt, og når oppmøtetiden er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en noget uklar beskjed på sist PM om manglende betaling, så jeg lurer på om det er en ny default notat-boks på startnummer, slik at det står sum hvis det faktisk mangler betaling, mens det bare står "betalt for lite" eller lignende når alt er i orden. For hele startnummeret så annerledes ut enn sist vi var på utstilling, så flere endringer er gjort (uten at jeg har giddet å kartlegge alle, men jeg bet meg merke i at det sto noe om manglende betaling uten at det stemte).

Jeg håper, og satser på at det du skriver stemmer. :) Jeg kan ikke skjønne hva som skal være galt, og syns det er ekstra merkelig at jeg (vi det gjelder) har fått startnummer hvis det mangler noe. Hva er motivasjonen for å gå og betale 100 kr ekstra (eller hva nå den manglende summen er), hvis man allerede har startnummeret? Da er det jo bedre å bare late som man aldri leste det med liten skrift, gå i ringen og håpe ingen dukker opp og krever penger.. for å sette det litt på den uærlige spissen.. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper, og satser på at det du skriver stemmer. :) Jeg kan ikke skjønne hva som skal være galt, og syns det er ekstra merkelig at jeg (vi det gjelder) har fått startnummer hvis det mangler noe. Hva er motivasjonen for å gå og betale 100 kr ekstra (eller hva nå den manglende summen er), hvis man allerede har startnummeret? Da er det jo bedre å bare late som man aldri leste det med liten skrift, gå i ringen og håpe ingen dukker opp og krever penger.. for å sette det litt på den uærlige spissen.. :closedeyes:

Står det noen sum? Eller står det bare at det mangler betaling?

Har du fått startnummer? Det er adgangstegn til ringen, og det er i så fall arrangør sitt ansvar at de har gjort en feil ved eventuelt feilaktig å gi deg det du (ikke) har betalt for.

Har du fått startnummer, ville jeg gått i ringen med god samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mine og oppdretteren min sine pm'er står det også noe med manglende betaling, men vi har fått startnummer på alle.

Jeg skulle gå å se hva som sto på de nå, men jeg har vist greid å rote de bort! :)

Får lete litt mer etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...