Gå til innhold
Hundesonen.no

Bio-Bæsjeposer -billig!

Recommended Posts

Skrevet

En sak som har irritert meg siden jeg ble miniatyrhundeiere er at bæsjeposene er å himla store. Sølve bæsjer bittesmå kabler og siden jeg i 90% av tilfellene må plukke opp bærsjen (i byen, rundt kvartalet o.l) har jeg som gammel NU'er (Natur og Ungdom) følt meg som et miljøsvin. Det er jo sløsing med plastposene å plukke opp så lite av gangen for så å hive posen, men jeg kommer ikke til å starte resirkulering av brukte bæsjeposer av den grunn.... :)

Men så fant jeg Biobag på Clas Ohlson, 100 % komposterbar og nedbrytbar avfallspose som nå er på tilbud til 14,50 for den skal ut av sortementet. En pakke inneholder 50 stk. Et kupp synes nå jeg så jeg tømte omtrent min nærmeste butikk, så løp og kjøp fordi av dere om bor i nærheten av Clas. :blink:

347035_X_2007-06-29_101335_857.jpg

Skrevet

Åh, takk for tips :blink:

Jeg skal se etter disse hos leverandørene våre og prøve og ta dem inn på jobben. Alle bajseposer burde være nedbrytbare!

Skrevet

Det er så bra!

Irriterer meg sånn over sorte poser som ligger i veikanten, hvis det skal være på den måten kan man jo likegodt la være å plukke opp. Mye bedre for miljøet, og egentlig penere og hehe

Skrevet

Hm, jeg er tom for poser nå, så da er vel det god nok grunn til å ta en tur til Clas Ohlson kanskje? :blink:

Skrevet
Veit fattern bruker de posene man får til grisemat. De brutes jo veldig fort ned :blink:

De er jo dritstore! Er liksom ikke noe man binder rundt båndet eller har i lommen liksom hehe

Skrevet

Når dere snakker om små poser her.. jeg har en sånn plastdings som ser ut som et kjøttben som henger på båndet og inneholder en rull med små, blå poser. De er litt tynnere en vanlige poser, men Blondie har så lite og fast avføring at det ikke er noen problem ;) Veldig kjekt med hele rullen hengende på båndet.. Tror jeg betalte ca 50 kr for plastdingsen og 50 kr for en pakke med 6 eller 8 poser i. vet man kan få kjøpt "designer" poser til disse plastdingsene også.. Venninna mi bestiller røde poser med hjerte på til tispa si, og jeg har sett de i sorte med dødningsskaller på (men aner ikke hvor de bestiller de fra, og de er vist kjempedyre) men det er jo bare bæsjeposer, og de skal jo rett i søpla, så jeg ser liksom ikke helt vitsen med å kjøpe de så dyre :rolleyes::D

Skrevet
Når dere snakker om små poser her.. jeg har en sånn plastdings som ser ut som et kjøttben som henger på båndet og inneholder en rull med små, blå poser. De er litt tynnere en vanlige poser, men Blondie har så lite og fast avføring at det ikke er noen problem :D Veldig kjekt med hele rullen hengende på båndet.. Tror jeg betalte ca 50 kr for plastdingsen og 50 kr for en pakke med 6 eller 8 poser i. vet man kan få kjøpt "designer" poser til disse plastdingsene også.. Venninna mi bestiller røde poser med hjerte på til tispa si, og jeg har sett de i sorte med dødningsskaller på (men aner ikke hvor de bestiller de fra, og de er vist kjempedyre) men det er jo bare bæsjeposer, og de skal jo rett i søpla, så jeg ser liksom ikke helt vitsen med å kjøpe de så dyre :rolleyes:;)

Og jeg har møtt noen med rosa poser med DUFT (god duft)! :rolleyes::D Morsomt!

Hadde jeg hatt mulighet, skulle jeg også benyttet meg av tilbudet, for jeg digger de posene; bruker de ofte i skogen (og ja, de brytes ned raskt, jeg har selv hatt noen i lomma litt for lenge, og da er de helt ubrukelige; bare revner..)

Skrevet
Trolig går de ut hos Claes Olsson fordi de skal inn på dyrebutikk markede, i butikken jeg jobber har vi i allefall tatt dem inn!

Hva koster de der i forhold?

LivBerit er så snill at jeg fikk en sånn pakke av ho i dag, siden ho hadde kjøpt de som var igjen der ho var! :D;)

Var det i Skien eller Porsgrunn. Skal hjem i helgen, og gidder ikke Clas Ohlsson hvis de er utsolgt allerede.

Skrevet

Hadde sånne poser, men valpen min driter så mye at vi måtte gå opp til Scäferposestørrelse... :)

Skrevet

Jeg har tenkt på å kjøpe sånne jeg også, men hva gjør man med dem når de er brukt? Det er jo ingen vits i å kaste de i dunkene langs veien i alle fall, alt i dem går vel til restavfall enten det er bioposer eller ikke...

Skrevet

Man kaster de fint i naturen.. :lol:

Clas Ohlson på City Syd er tomme. Hvem var det som tok de siste?! :lol::)

Skrevet
Man kaster de fint i naturen.. :blink:

Clas Ohlson på City Syd er tomme. Hvem var det som tok de siste?! ;);)

Jeg var der på torsdag, og da sa de at de ikke hadde sånne.

Skrevet
Jeg var der på torsdag, og da sa de at de ikke hadde sånne.

Hmm.. jeg har da kjøpt dere mange ganger, så da må noen andre ha tatt de. Har du alibi? :blink:

Skrevet
Man kaster de fint i naturen.. :blink:

Jaha? Men hva forsvinner først i naturen da? Posen eller bæsjen? Hvis man skal bruke en pose for å plukke opp en drit og deretter bare kaste den igjen, er det vel like greit å la den ligge...

Skrevet

Bare husk på det at disse flotte bio posene ikke skal kastes i naturen. De er nedbrytbare for å tilfredstille Belona og andre miljøverns organisasjoner. Så når disse posene med innhold kastes i søppledunken, tar turen om søpplebilen, for så å ende på fyllinga, så har dere gjort en god gjerning for miljøet. Mange som har tatt feil der gitt, og tror de er til å kaste i naturen.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...