Jump to content
Hundesonen.no

Cleanrun


Recommended Posts

Posted

jeg har lyst å bestille noe fra cleanrun og lurer på om noen vet hvor lang tid det tar før varene kommer? og hvordan blir det med toll og sånn, hvor dyrt er det??

Posted

Det tok ikke særlig lang tid da jeg bestilte, og jeg fikk pakken merket som gave.

Husker ikke heeelt hva jeg betalte, men det var ikke så altfor mye....

Jeg hadde en tråd om det samme for en stund siden, søk på Clean Run i søkefeltet og se om du får opp den tråden :)

Guest Jonna
Posted
Jeg har bestilt derfra og ikke noe problemer.

Du kan handle for 200kr

Over dette må du betale toll ( ca 100kr ) + 25% moms

Toll er det for det meste bare på klær (unntagen fra land med preferansetoll behandling dvs eøs land o.l.), så jeg skal tro det meste av hundeleker slipper unna det. Moms blir det uansett om beløpet er over 200NOK.

Posted

Jeg bestilte 4 baller fra CleanRun i går.. Så gjenstår å se hva som skjer der :) Det ble 27,80 dollar for varene, og 27 dollar for porto... Men varene koster altså under 200 kr, så antar de blir moms frie.

Posted

Jeg har bestillt en del, og det siste kom for en 14 dager siden knapt, da tok det 1,5uke å få varene (til Tromsø). Måtte ikke betale toll denne gangen heller, MEN de fleste andre vennene mine som har bestilt har måttet betale toll! Selv om det "bare" er hundeleker, desverre. Så en burde se opp for det meste..

Posted

Skriver de at det er en gave utenpå så gjør du vel det... men jeg har enda ikke fått en pakke fra cleanrun hvor det ikke står sum uttenpå.. :rolleyes:

Posted

hmmm, okei.. me med min flaks så blir det garantert tolling.. Jeg slipper vel unna nå som jeg handlet for under 200 kr håper jeg men.

Guest Jonna
Posted
Jeg har bestillt en del, og det siste kom for en 14 dager siden knapt, da tok det 1,5uke å få varene (til Tromsø). Måtte ikke betale toll denne gangen heller, MEN de fleste andre vennene mine som har bestilt har måttet betale toll! Selv om det "bare" er hundeleker, desverre. Så en burde se opp for det meste..

Toll eller moms? Det er forsjell på det :)

Det kan være det blir tarrifert etter det som det er laget av (men det er egentlig feil, ettersom det skal tarriferes etter bruksformålet når det er en ferdig vare men det er en evig diskusjon :D )

...ikke få dem til å skrive gave, det er så lett gjennomskuelig! Det står jo avsender og det er meget skjelden ett firma sender en gave til privatperson...

Er kjøpet under 200kr så skal du slippe uansett.

Posted
...ikke få dem til å skrive gave, det er så lett gjennomskuelig! Det står jo avsender og det er meget skjelden ett firma sender en gave til privatperson...

Jeg har bestilt fra et firma i utlandet nå som selv tilbød seg å sende pakken som gave, fra seg selv som privatperson... :) *snille folka*

Posted
Jeg har bestilt fra et firma i utlandet nå som selv tilbød seg å sende pakken som gave, fra seg selv som privatperson... :D *snille folka*

Hvem? :)

Guest Jonna
Posted
Jeg har bestilt fra et firma i utlandet nå som selv tilbød seg å sende pakken som gave, fra seg selv som privatperson... :) *snille folka*

Da håper jeg for din del at det ikke bli oppdaget da du kan anmeldes for avgiftsundragelse... bare sånn til opplysning.

Posted

Clean run er farlig :)

Jeg har bestilt 'bittelitt' derfra, og de har aldri sendt som gave. De sier selv de ikke vil det, og det er helt i orden. Men de setter alltid summen lavere enn det den opprinnelig er. Jeg mener jeg har betalt forenklet tollbehandling(rundt 100 kr) og mva på de pakkene jeg har fått.

Posted
Da håper jeg for din del at det ikke bli oppdaget da du kan anmeldes for avgiftsundragelse... bare sånn til opplysning.

Det var eier av bedriften som selv foreslo å sende det til meg privat, så hva sier man da liksom? Siden jeg spurte henne hva som var det billigeste og beste alternativet for oss.

Guest Jonna
Posted
Det var eier av bedriften som selv foreslo å sende det til meg privat, så hva sier man da liksom? Siden jeg spurte henne hva som var det billigeste og beste alternativet for oss.

Ææææ nei, kan du si da. Og ettersom du gjør ett bevist kjøp så vet du når du henter pakken at det skal være avgifter med. Der skriver du svart på hvitt her faktisk :)

Og jeg tipper det også ligger en faktura i pakken...

Posted
Ææææ nei, kan du si da. Og ettersom du gjør ett bevist kjøp så vet du når du henter pakken at det skal være avgifter med. Der skriver du svart på hvitt her faktisk :D

Og jeg tipper det også ligger en faktura i pakken...

Nei det er betalt på forhånd :)

Men for å værehelt ærlig "drit i det da!!". det får da være måte på å bry seg :D

Posted
Clean run er farlig :)

Jeg har bestilt 'bittelitt' derfra, og de har aldri sendt som gave. De sier selv de ikke vil det, og det er helt i orden. Men de setter alltid summen lavere enn det den opprinnelig er. Jeg mener jeg har betalt forenklet tollbehandling(rundt 100 kr) og mva på de pakkene jeg har fått.

Hva anbefales å handle derfra? Dollarkursen er jo latterlig lav nå.

Posted
Clean run er farlig :)

Jeg har bestilt 'bittelitt' derfra, og de har aldri sendt som gave. De sier selv de ikke vil det, og det er helt i orden. Men de setter alltid summen lavere enn det den opprinnelig er. Jeg mener jeg har betalt forenklet tollbehandling(rundt 100 kr) og mva på de pakkene jeg har fått.

Er sikkert det vennene mine også har betalt, jeg aner ikke.. har vært heldig til nå selv liksom.. Og når summen står på yttersiden og jeg ikke får noe reaksjon på det så er det ikke jeg som har gjort noe galt i alle fall!:D

Posted
Hva anbefales å handle derfra? Dollarkursen er jo latterlig lav nå.

For å omformulere litt, hva kan IKKE handles der?

Posted

hmm. nå har jeg handlet MASSE, og så klarer jeg ikke å få bestilt og betalt for det er noe galt med adressen min står det... har noen andre opplevd det? hva kan det være?

Posted
For å omformulere litt, hva kan IKKE handles der?

:lol: Tror jeg er en dårlig shopper, for fant ikke noe spesielt som frista. :ahappy:

Posted
:lol: Tror jeg er en dårlig shopper, for fant ikke noe spesielt som frista. :ahappy:

Meget dårlig shopper *sukke oppgitt og riste på hodet*

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Nye innlegg

    • Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Create New...