Gå til innhold
Hundesonen.no

Cleanrun


Recommended Posts

Det tok ikke særlig lang tid da jeg bestilte, og jeg fikk pakken merket som gave.

Husker ikke heeelt hva jeg betalte, men det var ikke så altfor mye....

Jeg hadde en tråd om det samme for en stund siden, søk på Clean Run i søkefeltet og se om du får opp den tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Jeg har bestilt derfra og ikke noe problemer.

Du kan handle for 200kr

Over dette må du betale toll ( ca 100kr ) + 25% moms

Toll er det for det meste bare på klær (unntagen fra land med preferansetoll behandling dvs eøs land o.l.), så jeg skal tro det meste av hundeleker slipper unna det. Moms blir det uansett om beløpet er over 200NOK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestillt en del, og det siste kom for en 14 dager siden knapt, da tok det 1,5uke å få varene (til Tromsø). Måtte ikke betale toll denne gangen heller, MEN de fleste andre vennene mine som har bestilt har måttet betale toll! Selv om det "bare" er hundeleker, desverre. Så en burde se opp for det meste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Jeg har bestillt en del, og det siste kom for en 14 dager siden knapt, da tok det 1,5uke å få varene (til Tromsø). Måtte ikke betale toll denne gangen heller, MEN de fleste andre vennene mine som har bestilt har måttet betale toll! Selv om det "bare" er hundeleker, desverre. Så en burde se opp for det meste..

Toll eller moms? Det er forsjell på det :)

Det kan være det blir tarrifert etter det som det er laget av (men det er egentlig feil, ettersom det skal tarriferes etter bruksformålet når det er en ferdig vare men det er en evig diskusjon :D )

...ikke få dem til å skrive gave, det er så lett gjennomskuelig! Det står jo avsender og det er meget skjelden ett firma sender en gave til privatperson...

Er kjøpet under 200kr så skal du slippe uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...ikke få dem til å skrive gave, det er så lett gjennomskuelig! Det står jo avsender og det er meget skjelden ett firma sender en gave til privatperson...

Jeg har bestilt fra et firma i utlandet nå som selv tilbød seg å sende pakken som gave, fra seg selv som privatperson... :) *snille folka*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Jeg har bestilt fra et firma i utlandet nå som selv tilbød seg å sende pakken som gave, fra seg selv som privatperson... :) *snille folka*

Da håper jeg for din del at det ikke bli oppdaget da du kan anmeldes for avgiftsundragelse... bare sånn til opplysning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clean run er farlig :)

Jeg har bestilt 'bittelitt' derfra, og de har aldri sendt som gave. De sier selv de ikke vil det, og det er helt i orden. Men de setter alltid summen lavere enn det den opprinnelig er. Jeg mener jeg har betalt forenklet tollbehandling(rundt 100 kr) og mva på de pakkene jeg har fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da håper jeg for din del at det ikke bli oppdaget da du kan anmeldes for avgiftsundragelse... bare sånn til opplysning.

Det var eier av bedriften som selv foreslo å sende det til meg privat, så hva sier man da liksom? Siden jeg spurte henne hva som var det billigeste og beste alternativet for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Det var eier av bedriften som selv foreslo å sende det til meg privat, så hva sier man da liksom? Siden jeg spurte henne hva som var det billigeste og beste alternativet for oss.

Ææææ nei, kan du si da. Og ettersom du gjør ett bevist kjøp så vet du når du henter pakken at det skal være avgifter med. Der skriver du svart på hvitt her faktisk :)

Og jeg tipper det også ligger en faktura i pakken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææææ nei, kan du si da. Og ettersom du gjør ett bevist kjøp så vet du når du henter pakken at det skal være avgifter med. Der skriver du svart på hvitt her faktisk :D

Og jeg tipper det også ligger en faktura i pakken...

Nei det er betalt på forhånd :)

Men for å værehelt ærlig "drit i det da!!". det får da være måte på å bry seg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clean run er farlig :)

Jeg har bestilt 'bittelitt' derfra, og de har aldri sendt som gave. De sier selv de ikke vil det, og det er helt i orden. Men de setter alltid summen lavere enn det den opprinnelig er. Jeg mener jeg har betalt forenklet tollbehandling(rundt 100 kr) og mva på de pakkene jeg har fått.

Hva anbefales å handle derfra? Dollarkursen er jo latterlig lav nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clean run er farlig :)

Jeg har bestilt 'bittelitt' derfra, og de har aldri sendt som gave. De sier selv de ikke vil det, og det er helt i orden. Men de setter alltid summen lavere enn det den opprinnelig er. Jeg mener jeg har betalt forenklet tollbehandling(rundt 100 kr) og mva på de pakkene jeg har fått.

Er sikkert det vennene mine også har betalt, jeg aner ikke.. har vært heldig til nå selv liksom.. Og når summen står på yttersiden og jeg ikke får noe reaksjon på det så er det ikke jeg som har gjort noe galt i alle fall!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...