Jump to content
Hundesonen.no

Min nye valp, Falco!

Kotox

Recommended Posts

Posted

Jah, nå har jeg endelig fått valpen hjem til oss! :P :P

Han er en veldig trivelig fyr som styrer rundt her nå og prøver å få inn alle lukter og stæsj! :P

Moren er 75% Dalmatiner og 25 % Springer Spaniel, faren er 75% Flatcoated retriver og 25% Springer Spaniel.

Men, som dere ser, så er utseende mest Dalmatiner. hihi

Legger ved noen bilder, men regner med det sikkert kommer flere etterhvert!

(Bildene er tatt av my sweetheart, Carmis)

016.jpg

021.jpg

0702.jpg

Dette siste er av mor og sønn :P

051.jpg

Posted

Hehe, akkurat nå har han ugangsstund her inne hvor ALT skal prøvesmakes (inkl beina mine, nam nam!) og sofaen bare SKAL klatres opp i! Jeg er bare glad for at jeg kan dytte bort i Ole og grynte "bikkja di vil ut" når han våkner på natta og si "åh, nå tissa'n" eller "nå gjør han noe ugang på kjøkkenet" og bare kunne overlate alle sånne ting til sjæfen... :P

Artig med valp, men jammen er det mye jobb også... Jeg har hatt 3 valper på 4 år og føler at denne gangen er det ikke min jobb! :rolleyes::P

Posted

Grattis med valp !

Synes helt klart at deres sjarmis av en piraya bør møte vår sjarmis av piraya en dag :P Tipper Marit og tante Bridie blir med også ?

Posted

Hehe...

Så langt så er han ganske snill, om natta også!

Kun oppe to ganger i natt med han, så jeg fikk faktisk sovet en time eller to :)

Han skjønner og at han skal slappe av når han er sliten, så heldigvis ikke en propell som løper rudnt heeeele dagen, hehe.

Posted
Hehe, akkurat nå har han ugangsstund her inne hvor ALT skal prøvesmakes (inkl beina mine, nam nam!) og sofaen bare SKAL klatres opp i! Jeg er bare glad for at jeg kan dytte bort i Ole og grynte "bikkja di vil ut" når han våkner på natta og si "åh, nå tissa'n" eller "nå gjør han noe ugang på kjøkkenet" og bare kunne overlate alle sånne ting til sjæfen... :)

hehe, derfor vil jeg at evnt hund nr to her i huset skal være lars sin! ;)

Grattis med valp !

Synes helt klart at deres sjarmis av en piraya bør møte vår sjarmis av piraya en dag ;) Tipper Marit og tante Bridie blir med også ?

Tante Bridie fra Toten er med vettu!! hehe.

Flotte Falco! Vi gleder oss til å møte han!

Posted

Legger ut noen flere bilder jeg da, som jeg tok i går kveld.

Close up!

05072008957.jpg

Rappa kurven til storesøster! Mohahaha

05072008952.jpg

Her ligger de to søte og "Sover"...

06072008960Endret.jpg

Posted
Grattis med valp !

Synes helt klart at deres sjarmis av en piraya bør møte vår sjarmis av piraya en dag :o Tipper Marit og tante Bridie blir med også ?

Ja, vært artig med et lite priayamøte! :o Begynner å roe seg her nå så ikke umulig å finne på noe en dag! Sef opp til pappa Ole da, bare LITT hønemor... *fnise litt* :o

• 2 weeks later...
Posted

åhhh, han er jo bare sååå søt!! gjett om jeg savner dalmatineren min nå,,,

Vi er med på treff vi også, odin liker valper! :ahappy:

• 4 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Det er slett ikke alle som får katter og hunder til å gå sammen. Hva slags hunder har du, og hvor gamle er de? Vi måtte omplassere våre katter, da de og hunden aldri kom overens. Det beste er nok om de kan se hverandre, men ikke komme fysisk bort til hverandre. En kompostgrind er ikke mye til hjelp mot ivrige hunder hvis de er større enn en chihuahua.  Jeg har ikke noe erfaring med dette etter det første forsøket for 20 år siden, så jeg har dessverre ingen gode råd, utover å overhodet ikke la de være løse sammen.
    • Jeg har tatt kompostgrind på døra men hundene bare bryter den opp så det går ikke.
    • Jeg har hunder fra før av og har skaffet meg kattunger. Jeg har hatt kattungene på eget rom. Bytta tepper sånn at de skulle lukte hverandre. Latt hundene være i bånd. Dette funka bra i 2 måneder. Nå på den 3.måneden så har alt snudd. Hundene blir ville når kattungene kommer ut. De bjeffer. Jeg tør ikke å la de gå løs. De gjorde dette først og da var de rolige. Men nå hopper de og bjeffer og er mye mere på. Hva bør jeg gjøre nå? Jeg har gått gradvis frem men kattungene er redde og det er ikke greit.  Er det lurt å ta inn kattungene på ett eget rom ennå? Eller å slippe de løs sammen med løse hunder? Redd hundene blir mere ivrig når de har på bånd på. Og at forventningene da blir skyhøye hver gang de kommer ut. Hvis de var ute og løse sammen hele tiden hadde dem da synes det er mere kjedelig? Vil at de skal godta dem.  Jeg har sikkert gjort noe galt siden folk får jo hunder og katter til å gå sammen når de tar det gradvis. Det har jeg gjort også. Hva bør jeg gjøre nå?
    • Alder opp til 12 uker: Den viktigste sosialiseringsperioden, når valpene ennå ikke har utviklet noen uttalt frykt.
    • Det viktigste rådet når du skal velge mellom disse skolene, er å legge merke til hvor intensivt timeplanen er og de metodiske nyansene i oppførselskontrollen.
  • Nylig opprettede emner

• Create New...