Gå til innhold
Hundesonen.no

Vargfjells Jailbird


JailyTina

Recommended Posts

I dag har Jaily vært på sin første badetur. Vel, første tur ved et badevann i hvertfall. Vannet var litt skummelt til å begynne med, men det gikk hvertfall ann å vasse litt.. :) Kameraet var selvsagt med på tur og da blir det bildespam! :)

bade1.jpg

bade2.jpg

bade3.jpg

bade4.jpg

bade5.jpg

bade6.jpg

bade7.jpg

bade8.jpg

bade9.jpg

bade10.jpg

bade11.jpg

bade12.jpg

bade13.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar
Så fin hun er :P

Du er veldig heldig da siden hun er såpass reinslig allerede.

PS: Det er helt vanlig at små valper er skeptisk til vann.

Takk.. :P Jeg hadde faktisk forventet en mye større skepsis til vannet enn hva hun viste. Vet at noen hunder ikke bader i det hele tatt og noen som ikke bader før de er "voksne". Syns faktisk vesla var veldig flink for hun tasset frivillig og på eget initiativ utti flere ganger. :ahappy: Men så er hun sinnsykt nysgjerrig og skal være med på alt også, så sjokkert er jeg vel ikke.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Lille knøtt blir stadig større! Nå er hun blitt 3 måneder gammel, veier litt over 11 kg og har vokst en hel del! :wub: De siste ukene har inneholdt både bybesøk, bading, 12ukers vaksina, hilsing på griser og geiter og en hel del kos, lek og moro... :lol:

13uker.jpg

13ukerb.jpg

13ukerc.jpg

13ukerd.jpg

13ukere.jpg

13ukerf.jpg

13ukerg.jpg

13ukerh.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en innholdsrik uke har passert og nå er tøtta allerede 14 uker gammel... :) Hun vokser som bare det og veier 12,5 kg nå.. Dessverre har ikke den siste uka vært bare bra. På torsdag kveld ble hun overfalt av en stor blandingstispe som tydeligvis ikke liker valper. Resultatet ble redd valp og bittsår på høyre skulder... <_< Fredag var vi innom veterinæren fordi såret hadde blitt hovent og varmt. En liten betennelse har det blitt så nå er vi igang med antibiotikakur. Heldigvis virker det ikke som at hendelsen har gjort henne redd andre hunder. For å "veie opp" traff vi en trygg og snill tispe på fredag kveld og de sprang og lekte og koste seg som før... :P I morgen drar jeg og Jaily på hyttetur noen dager og bare koser oss... :huh:

zenta1.jpg

zenta2.jpg

zenta3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, det er så trist når valper blir angrepet. God bedring med såret, og godt å høre at hun foreløpig ikke har tatt seg nær av det :) Min yngste frøken opplevde noe lignende, og hun synes ofte at fremmede hunder er skikkelig ekle om de kommer brått på.

Kos dere på hyttetur :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så fint der! :lol: Vært der innimellom med dyra mine jeg også! ;)

Veldig fint sted å trene på å være i nærheten av andre dyr der, ja! :blink:

Nå er Jaily snart 4 måneder gammel. Hun er blitt 15,5 kg tung ( :shocked: hun var så mye mindre når jeg hentet henne) og livet er en lek. Gjør fortsatt stort sett de samme tingene som tidligere med byturer, trening og skogsturer. Hun er en drøm å jobbe med selv i så ung alder. Veldig lærenem og god. Litt mammadalt har hun kanskje blitt :lol: men hun kan jo ikke være helt perferkt heller...! ;)

Denne uken har vi vært på klubben et par dager på rad. Første kvelden hilste vi på Jailys søster, Jade. De er like bøllete begge to, men "bytter på" å være bølla. ;)

Jailyjade7.jpg

Jailyjade8.jpg

Jailyjade9.jpg

Jailyjade10.jpg

Jailyjade1.jpg

Jailyjade2.jpg

Jailyjade4.jpg

Pene søstre... :lol:

Jailyjade5.jpg

Jailyjade6.jpg

Jailyjade3.jpg

Et av Jailys store forbilder; Dolf. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tida flyr virkelig om dagen og knøttet er 5 måneder om kun få dager! :ahappy: Hun har mista en hel haug tenner og fått endel nye. Heldigvis har ingen sko, stolben, bøker e.l. gått tapt under tannfellinga. :icon_confused:

Jaily har fått prøve mange nye ting de siste par månedene. Vi har gått spor, rundert og prøvd feltsøk. Sistnevnte er nok det hun syns er aller best. Det å finne rare ting i skogen er visst råkult. Rundering var kult det å så fort hun fant ut at figurantene var morsomme og ikke skumle! ;)

Noen nye bilder av knøttet:

5mnd.jpg

Anubis? ;)

5mnd2.jpg

5mnd3.jpg

5mnd4.jpg

5mnd5.jpg

Personlig hadde jeg valgt en annen hodepute... :rolleyes:

5mnd6.jpg

Hvis noen lurer på hvor sokkene har tatt veien.....

5mnd7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skjønn hun er. ;) Og du store som hun vokser. Fine jenta. Mye veier hun nå?

Takk! :P Hun veide 20,5 kg for en uke siden! Er forbløffet over hvor fort hun har blitt så stor! :icon_confused:

Jeg sier fremdeles: for noen fantastiske "parabol"ører! ;) Herlig jente!

Hehehe... Ja, de er fantastik store! Ganske sikker på at hun får inn flere kanaler enn TV'n vår! :P

For en nydelig schäfer ;) Er ikke ofte jeg sier det heller, så det må hun ta til seg. :ahappy:

Takk takk! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...