Gå til innhold
Hundesonen.no

Vargfjells Jailbird


JailyTina

Recommended Posts

  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar
  • 4 weeks later...

Jaily er nå 8 måneder gammel. Hun har begynt å legge seg mer ut nå og får stadig mer schäferfasong! Jula har vært overstått på fjellet i år igjen. Koste oss skikkelig der oppe i nesten en uke. :)

Jaily016.jpg

Jaily018.jpg

Nydelige farger i lyset på fjellet tidlig på dagen. Varme, fine bilder blir det av det.

Jaily021.jpg

Tyggebein er ikke alltid interessante å faktisk tygge på, men bære rundt på det det er gøy. :)

Jaily029.jpg

Godt å ha isete veranda når det blir for varmt for knøttet inne. :)

Jaily031.jpg

Jaily032.jpg

Jaily042.jpg

Jaily045.jpg

Jaily046.jpg

Jaily047.jpg

Jaily049.jpg

Jaily054.jpg

Den rosa grisen "Øff øff" fikk gjennomgå. Kuleste julegava ever tror jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig! :) Er det vanlig med slike farger? De jeg har sett har vært mørk på ryggen og ellers "oransje"..? :)

Takk :)

Tja, hva skal en si. Fargene til Jaily er vanlig på linjene hun er fra. Mitt personlige inntrykk er at de fleste schäfere brukt til bruks o.l. varierer mer i farge enn schäfere brukt i utstilling. Schäfere i utstilling har (nok en gang mitt inntrykk) oftere de "tradisjonelle" schäferfargene.

I følge rasestandarden er flere farger "akseptert", fra Wikipedia:

German Shepherds can be a variety of colours, the most common of which are the tan/black and red/black varieties. Both varieties have black masks and saddles. Rarer variations include the sable, all-black, all-white, liver and blue varieties. The all-black variety is acceptable; however, the blue and liver are considered to be serious faults and the all-white is grounds for instant disqualification in some standards. This is because the white coat is more visible, making the dog a poor guard dog, and is harder to see in conditions such as snow or when herding sheep.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Hun begynner å ta form nå, men pass på at hun ikke blir noe tyngre enn det hun er nå før hun vokser litt. Hun virker ganske grov på bildene, med mye "skinn". Det er viktig at de ikke blir for tunge i denne vekstfasen, men det vet du sikkert! Lykke til med godjenta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun begynner å ta form nå, men pass på at hun ikke blir noe tyngre enn det hun er nå før hun vokser litt. Hun virker ganske grov på bildene, med mye "skinn". Det er viktig at de ikke blir for tunge i denne vekstfasen, men det vet du sikkert! Lykke til med godjenta.

Takk! Det trengs til tider med den viljesterke dama der. :yes: Hun har mye skinn å vokse inn i fortsatt, ja. Kan se ut som at hun kommer til å bli ganske stor også, så som du sier er det viktig å passe vekta hennes fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jaily fortsetter å vokse å gro. Hun er nå 9 måneder (og 4 dager :whistle: ) og er en stor og fin jente. Vi trener på som før og hadet mye moro! I går var hun med og hjalp meg med å skifte pærer i frontlysa på bilen. ;)

30012009jaily001.jpg

Flinke jenta holder pakken med nye pærer

30012009jaily003.jpg

Og viser moder'n hvor de gamle befinner seg

30012009jaily004.jpg

"Du skjønner vel detta moder'n??"

29012009jaily020.jpg

Men aller helst ville hun valse rundt i snøhaugene...

30012009jaily007.jpg

eller søke etter godbiter... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jaily var i går hos veterinæren for å fjerne en tann. Den innerste jekselen på venstre side oppe måtte ut.

Jaily002.jpg

Oversiden av tanna. Det pila peker på er et område hvor all emaljen var borte og tanna var misfarget. Det var dette området som først fikk meg til å lure på om tanna burdte vært sjekket opp. I tillegg har hun vært veldig opptatt av å tygge på ting med den siden en stund. Det skulle vise seg at den manglende emaljen hadde vært en god inngang for bakterier fordi:

Jaily004.jpg

dette er baksiden av tanna. Og her mangler 2/3 av rota. Der de to pilene peker skulle det vært to "tagger" i likhet med den til venstre i bildet. Men de er helt borte og området der de var ser ut som en samling brødsmuler. Tror det var godt å få ut den nå før den begynte å påvirke nabotanna!

Jaily001rez.jpg

Etterpå lå hun og sov resten av dagen og kvelden. :icon_confused:

Jeg er nå en tusenlapp fattigere, men det er verdt det. Og det er tydelig at det er lurt å holde øye med alle tennene og ta det så fort det er noe unormalt der. Tennene er litt for verdifulle til å ignorere syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Lenge siden sist jeg la ut noe her. :blink: Mobilen min døde her om dagen, men jeg fikk reddet ut alle bildene derfra! Og med det fant jeg en hel del bilder jeg hadde glemt jeg hadde tatt. Så her er noen valpebilder av Jaily som vi egentlig aldri har vist til noen før. :lol:

DSC00003rez.jpg

Fra første møtet med Jaily. Bukseben smakte veldig godt den gangen...

DSC01571rez.jpg

Første dagen hjemme.

DSC01583rez.jpg

Så søt hun var når hun sov. :)

DSC01586rez.jpg

Som sagt! :)

DSC01632rez.jpg

Gjeipe til kamera :D

DSC01671rez.jpg

Store ører? Neida ;)

DSC01744rez.jpg

Zzzzzz :)

Flere bilder er lagt ut i bloggen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Jah, så var det noen måneder siden sist bildeoppdatering igjen... :) Nå har for sikkerhetskyld kameraet mitt blitt borte i flytting så her er noen bilder fra i sommer:

Haslemoen09004rez.jpg

På Haslemoen (ved Elverum, kenneltreff) bodde Jaily på rommet med meg. Vi hadde det veldig ålreit, men det ble litt trangt i senga... :)

Daggrojuli09_009.jpg

På telttur! Vi hadde planer om enda en telttur, men uventet flytting ødela de planene. :P

Daggrojuli09_029.jpg

Får sånn slesk-amerikaner-på-film-assosiasjoner av dette bildet. "Hey baby!" ;)

Daggrojuli09_030.jpg

"Moder'n" prøver å finne mobilsignal, mens Jaily har nettopp fisket opp ballen sin fra de dype avgrunner.

Jaily016rez.jpg

Svømming tror jeg ikke Jaily ser vitsen med, men å vasse! Det er toppen! Hun kan vasse non stop i evigheter, men svømmer ikke.

Jaily022rez.jpg

På tur i sommersola... :D

Tror jeg må ønske meg nytt kamera til jul... Savner å ta bilder... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk og takk for hyggelige kommentarer! :wub:

Jeg har ytret ønske om nytt kamera som julegave til slekta så krysser fingrene. :icon_redface: I mellomtiden har jeg fått låne et Nikon D50 av pappa som han aldri bruker. Det måtte vi selvsagt ut og teste i dag på tross av grått og kjedelig vær! :hug: Tok vel over 100 biler, men de fleste ble veldig prøv-og-feil (mest feil :lol: ) så her er et utvalg av de bedre:

Jailytravbanen018rez.jpg

Mørkt bilde, men jeg liker uttrykket hennes så godt :P

Jailytravbanen025rez.jpg

Mangler noen labber, men pytt sann :hug:

Jailytravbanen038rez.jpg

Jaily i profil. Dette blir det nye bakgrunnsbildet på pcen min. :)

Jaily015rez.jpg

Når vi er inne er Jaily en ordentlig sofagris. Ikke så rart når hun får ha sofaen for seg selv og til og med har egen hodepute. Bortskjemt? Neida... :P

Jaily014rez.jpg

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...