Gå til innhold
Hundesonen.no

Høyeste poengsum LP


charlotte

Recommended Posts

Det jeg mente var at det er jo mange som mener klikkertrening ikke har noe for seg, og at hundene blir late og ikke vil jobbe. At det er lettvint, og ikke krever noe av hunden osv.

Men det tilbakeviser jo Benedicte på en fantastisk måte :)

hehe, ja vi har vel alle hørt litt om klikkertrening etterkvart... :)

Du er flink Benedicte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som jeg har nå har jeg ikke stilt noen konkurranser med, men den forrige Border Collien som jeg hadde, som jeg fikk da jeg var 15, stilte jeg mye med.

Beste resultat med henne i kl.1 var 197 poeng, i kl.2 192 poeng, og i klasse tre husker jeg ikke helt... De resultatene var fra Sjølyst, den gang det var der... Altså, en stund siden.

Før henne hadde jeg en Schäfer som jeg gikk til 198 i kl.1 med, men kom ikke lenger, for hun hadde kreft og måtte avlives... :''(

To kjempegode hunder, som jeg aldri kommer til å glemme. Bonzie og Jackie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står i "Hundeskolen" (som forøvrig var bortkasta penger) at klikker var fint å benytte seg av ved enkelte øvelser, men man kunne aldri få en lydig hund ved å bruke klikker. Tror forfatteren ikke har skjønt noe av det, klikker bygger jo på en filosofi, ikke en måte å trene inn sitt på.

Det jeg mente var at det er jo mange som mener klikkertrening ikke har noe for seg, og at hundene blir late og ikke vil jobbe. At det er lettvint, og ikke krever noe av hunden osv.

Men det tilbakeviser jo Benedicte på en fantastisk måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan blir det på konkurranse når du plutselig ikke kan rose og klappe for hver øvelse? Jeg belønner også etter hvert moment. (I lydighet)

Takk :) Vi har slitt lenge med den motivasjonen, så nå er jeg kjempelykkelig fordi jeg har funnet en måte å holde motivasjonen oppe på!! :P:P Gleder meg kjempemye til neste konkurranse 8)

Og ja, jeg gir henne liksom litt feedback mellom øvelsene, og hun vet at hun er på rett vei - så hun gir ikke opp :P

Lykke til videre med treningen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan blir det på konkurranse når du plutselig ikke kan rose og klappe for hver øvelse? Jeg belønner også etter hvert moment. (I lydighet)

Joda, det er lov til å klappe og rose hunden mellom øvelsene, men ikke overdrevet :wink: Så når jeg sier "så flink du eeeeeeeer!" og klapper henne, så blir hun skikkelig gira og vet at belønningen ikke er langt unna :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

? Tror nok ikke det gjelder flertallet her inne   :)  

Selv har jeg null interesse av konkurranser, både hund og annet.  :wink: Men liker å trene med hundene  :P

vi bare stiller ut vi, lydighet er ikke fullt så innteresangt her i huset.

så lenge hundene kommer på innkalling, kan stå og trave fint på plass, så bryr vi oss ikke noe mere om lydighet enn det.

bare 1 av hundene vi har nå har gått valpekurs og det er Tinka,mens Småen har gått grunnkurs, Aiwa og Astrix har aldri gått kurs. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette lov i elite også? Har sett noen LP prøver, og da har ikke eierne rost og klappet før ETTER alt er slutt. Veldig bra at det er lov hvertfall, slik at man kan bekrefte for hunden at h*n er flink og gi stå-på motivasjon.

Joda, det er lov til å klappe og rose hunden mellom øvelsene, men ikke overdrevet :wink: Så når jeg sier "så flink du eeeeeeeer!" og klapper henne, så blir hun skikkelig gira og vet at belønningen ikke er langt unna :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig lydighet også tror jeg? Altså f.eks mellom innkalling og avstandskommando? Jeg har hvertfall sett de aller fleste gjøre det.

jo det er lov, men det viktigeste med rosen er å ikkje gi for mye så hunden tar helt av. Jeg har gjort det selv.... pinlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
    • Haha, jeg skjønner ikke at folk takler det. Hadde en venninne som bodde i 5. etg med valp, uten heis. Hvordan går det an, liksom? Vi bodde i leilighet med én trapp ned/ut da vi fikk Odin, med Kovu hadde vi hus og hage så døren stod stort sett åpen ut. Og uten mulighet for inngjerding hadde jeg ikke vurdert en gang. Selv om man kommer langt med langline da. Men å kunne ha hagedøra åpen og bare la hundene gå inn og ut som de vil er så deilig.
    • Jo takk. Flytter i løpet av sommeren, håper jeg har nogenlunde renslig valp innen den tid.  Det som er dumt at jeg får ikke lov til å gjerde inn tomta, det er dritt. Er så vant til inngjerdet hage, det blir nok ny vane jeg må tillegge meg. Håper naboene er greie.  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...