Gå til innhold
Hundesonen.no

Høyeste poengsum LP


charlotte

Recommended Posts

Skrevet
Det jeg mente var at det er jo mange som mener klikkertrening ikke har noe for seg, og at hundene blir late og ikke vil jobbe. At det er lettvint, og ikke krever noe av hunden osv.

Men det tilbakeviser jo Benedicte på en fantastisk måte :)

hehe, ja vi har vel alle hørt litt om klikkertrening etterkvart... :)

Du er flink Benedicte!

Skrevet

Han som jeg har nå har jeg ikke stilt noen konkurranser med, men den forrige Border Collien som jeg hadde, som jeg fikk da jeg var 15, stilte jeg mye med.

Beste resultat med henne i kl.1 var 197 poeng, i kl.2 192 poeng, og i klasse tre husker jeg ikke helt... De resultatene var fra Sjølyst, den gang det var der... Altså, en stund siden.

Før henne hadde jeg en Schäfer som jeg gikk til 198 i kl.1 med, men kom ikke lenger, for hun hadde kreft og måtte avlives... :''(

To kjempegode hunder, som jeg aldri kommer til å glemme. Bonzie og Jackie.

Skrevet

Det står i "Hundeskolen" (som forøvrig var bortkasta penger) at klikker var fint å benytte seg av ved enkelte øvelser, men man kunne aldri få en lydig hund ved å bruke klikker. Tror forfatteren ikke har skjønt noe av det, klikker bygger jo på en filosofi, ikke en måte å trene inn sitt på.

Det jeg mente var at det er jo mange som mener klikkertrening ikke har noe for seg, og at hundene blir late og ikke vil jobbe. At det er lettvint, og ikke krever noe av hunden osv.

Men det tilbakeviser jo Benedicte på en fantastisk måte :)

Skrevet

Men hvordan blir det på konkurranse når du plutselig ikke kan rose og klappe for hver øvelse? Jeg belønner også etter hvert moment. (I lydighet)

Takk :) Vi har slitt lenge med den motivasjonen, så nå er jeg kjempelykkelig fordi jeg har funnet en måte å holde motivasjonen oppe på!! :P:P Gleder meg kjempemye til neste konkurranse 8)

Og ja, jeg gir henne liksom litt feedback mellom øvelsene, og hun vet at hun er på rett vei - så hun gir ikke opp :P

Lykke til videre med treningen :wink:

Skrevet

Vanlig lydighet også tror jeg? Altså f.eks mellom innkalling og avstandskommando? Jeg har hvertfall sett de aller fleste gjøre det.

Skrevet
Men hvordan blir det på konkurranse når du plutselig ikke kan rose og klappe for hver øvelse? Jeg belønner også etter hvert moment. (I lydighet)

Joda, det er lov til å klappe og rose hunden mellom øvelsene, men ikke overdrevet :wink: Så når jeg sier "så flink du eeeeeeeer!" og klapper henne, så blir hun skikkelig gira og vet at belønningen ikke er langt unna :P

Skrevet
? Tror nok ikke det gjelder flertallet her inne   :)  

Selv har jeg null interesse av konkurranser, både hund og annet.  :wink: Men liker å trene med hundene  :P

vi bare stiller ut vi, lydighet er ikke fullt så innteresangt her i huset.

så lenge hundene kommer på innkalling, kan stå og trave fint på plass, så bryr vi oss ikke noe mere om lydighet enn det.

bare 1 av hundene vi har nå har gått valpekurs og det er Tinka,mens Småen har gått grunnkurs, Aiwa og Astrix har aldri gått kurs. :wink:

Skrevet

Er dette lov i elite også? Har sett noen LP prøver, og da har ikke eierne rost og klappet før ETTER alt er slutt. Veldig bra at det er lov hvertfall, slik at man kan bekrefte for hunden at h*n er flink og gi stå-på motivasjon.

Joda, det er lov til å klappe og rose hunden mellom øvelsene, men ikke overdrevet :wink: Så når jeg sier "så flink du eeeeeeeer!" og klapper henne, så blir hun skikkelig gira og vet at belønningen ikke er langt unna :P

Skrevet
Vanlig lydighet også tror jeg? Altså f.eks mellom innkalling og avstandskommando? Jeg har hvertfall sett de aller fleste gjøre det.

jo det er lov, men det viktigeste med rosen er å ikkje gi for mye så hunden tar helt av. Jeg har gjort det selv.... pinlig...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...