Gå til innhold
Hundesonen.no

Høyeste poengsum LP


charlotte

Recommended Posts

Siden det er gjevt her på Hundesonen å ha bikkje med høyeste poengsum i LP ringen har jeg lyst til å høre fra dere som konkurrerer her, hvilken klasse de er i og hvilke ambisjoner de har og hvilken poengsum de har oppnådd i hvilken klasse, osv. En skikkelig skrytetråd, det er jo flere dager siden jeg laget en skrytetråd sist :D

Kåm åån!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne stille i LP når Lisa er blitt litt eldre.. Det er kjempegøy å konkurrere, og det er god miljøtrening for hundene. Dessuten er det gøy om man får resultater, slik at man har noe å vise til ved evt. avl.

Jeg sikter ikke akkurat til LCH, men kanskje klasse II..? Uansett er det viktigst at hund og eier har det gøy og at det foregår på en positiv og munter måte. Har sett noen som kommanderer med DEN sure stemmen, og de må som regel gi dobbelt kommando eller får trekk. Mens de som høres ut som de synger når de roper "kom på foooot", de liker dommer'n :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

158,5 (dette var de vi debuterte) da vi nulla på ståen i klasse 1... den er tre verdig da så vi mista mulige 30 p på den, men men... skal gå 3 stevner til i år.

får ny hund i januar som jeg skal satse med.

komigjen a!!! dere sitter her å skryter av metodene deres alle saMmen... nå får dere komme med noen resultarer!! ikke vær feige.. jeg veit at det er fler her inne som konkurerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med at dere vil resultater av levende hunder' date=' og da har ikke jeg noe å tilføye... :)[/quote']

Neida, alle resultater er bra!!

(Og, forresten, jeg konkurrerer ikke, han er litt liten, og vet ikke om jeg kommer til å gjøre det i lydighet heller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok da :wink:

Med Balder startet vi aldri klasse 1, men vi gikk flere appellprøver og han bestod bronsemerkeprøven med glans på debuten! :)

Cita har kun gått offisiell LP klasse 1 en gang før... Da fikk vi 169,5 poeng. Så startet jeg i klasse 2 og har 183 poeng der, og opprykket til klasse 3 :wink: Vi skal gå to klasser til nå snart, og jeg ser utifra det om vi skal hoppe opp en klasse til eller ei :) Jeg fant nemlig ut i helgen hvordan jeg skal klare å holde henne motivert gjennom alle øvelsene, og nå er det ingenting som hindrer oss lenger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok da :wink:

Med Balder startet vi aldri klasse 1, men vi gikk flere appellprøver og han bestod bronsemerkeprøven med glans på debuten! :)

Cita har kun gått offisiell LP klasse 1 en gang før... Da fikk vi 169,5 poeng. Så startet jeg i klasse 2 og har 183 poeng der, og opprykket til klasse 3 :wink: Vi skal gå to klasser til nå snart, og jeg ser utifra det om vi skal hoppe opp en klasse til eller ei :) Jeg fant nemlig ut i helgen hvordan jeg skal klare å holde henne motivert gjennom alle øvelsene, og nå er det ingenting som hindrer oss lenger :D

Flink! =D>

Hvordan skal du holde henne motivert?Nysgjerrig jeg...

Planen min er å ha "lunkeren" i sekken og baklengskjede hele greia,hvis vi noensinne kommer til start da...

Er heldig og har en hund som er lett å motivere og han blir gladelig selvmordsaktivist for litt drakamp så jeg tror det er veien gå.

Men det er bare i teorien så jeg vil gjerne høre litt fra en som har praksis? :D

Mvh Annette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink! =D>

Hvordan skal du holde henne motivert?Nysgjerrig jeg...

Planen min er å ha "lunkeren" i sekken og baklengskjede hele greia,hvis vi noensinne kommer til start da...

Er heldig og har en hund som er lett å motivere og han blir gladelig selvmordsaktivist for litt drakamp så jeg tror det er veien gå.

Men det er bare i teorien så jeg vil gjerne høre litt fra en som har praksis? :D

Mvh Annette

Hehe, før begynte hun å "gi opp" etter at ca 8-9 øvelser var gjort, og derfor ble stakkars lille avstandskommandering ikke alltid like bra som dne kunne ha vært :D Men i helgen fant jeg ut at jeg skulle rose henne masse og virkelig gire henne opp (gamle strategien var å ikke rose mellom hver øvelse, men late som om alt var en hel, stor øvelse alt sammen. Jeg var redd for at Cita ville tro at jeg KUN roste og ikke ga godbit - og at hun derfor gav opp, men jeg fant ut at det ikke var sant allikevel), og det funket! :D Jeg roste kjempemye og klødde henne og allting, og hun ble skikkelig livlig og danset og strålte og var rask som bare det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første hunden min stilte jeg ikke med, men hun andre bare en bruks konk med, hun gikk bra på bruks biten men på lydigheten så bare tulla hun, så det gikk ikke så bra sammenlagt.. Vi stilte noen ganger i kl 1 med variabelt resultat. (det er så mange år siden så jeg husker ikke poengene.) Hun lå stort sett midt ¨på treet.. :wink:

Men vi ble klubbmestere i lp et år da, det var jo litt gøy! :):D Uoffesielt, men alikevel, vi hadde stort sett bare 10'ere da!!! :D

Tequila har jeg ikke stilt, men hun har bronsemerket i ag og har en pokal da hun vant derbyen i hundeklubben! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, før begynte hun å "gi opp" etter at ca 8-9 øvelser var gjort, og derfor ble stakkars lille avstandskommandering ikke alltid like bra som dne kunne ha vært :) Men i helgen fant jeg ut at jeg skulle rose henne masse og virkelig gire henne opp (gamle strategien var å ikke rose mellom hver øvelse, men late som om alt var en hel, stor øvelse alt sammen. Jeg var redd for at Cita ville tro at jeg KUN roste og ikke ga godbit - og at hun derfor gav opp, men jeg fant ut at det ikke var sant allikevel), og det funket! :) Jeg roste kjempemye og klødde henne og allting, og hun ble skikkelig livlig og danset og strålte og var rask som bare det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin oppsitt! Så flinke dere er!

Så på en måte gir du henne et "keep up the good work" og litt småleik og kos?Smart...

Ikke dumt å gi litt feedback mellom øvelsene nei...kanskje jeg skal begynne å lære inn det etterhvert...men det er bare moment trening hos oss enda,han har bare blitt trent i lydighetsøvelser i 5 uker.

Nå går vi på konkuranse lydighetskurs hos Canis.

Vi får klikke videre å håpe vi blir like flinke som dere

Lykke til videre!

Takk :) Vi har slitt lenge med den motivasjonen, så nå er jeg kjempelykkelig fordi jeg har funnet en måte å holde motivasjonen oppe på!! :):D Gleder meg kjempemye til neste konkurranse 8)

Og ja, jeg gir henne liksom litt feedback mellom øvelsene, og hun vet at hun er på rett vei - så hun gir ikke opp :D

Lykke til videre med treningen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Er bjeffing det eneste du syns er negativt for sheltie? For det går det ann å jobbe med. Har veldig inntrykk av at bjeffing blir forsøkt ignoret. Jeg har en ganske reaktiv sheltiegutt på straks to år, som nå bjeffer når han blir redd eller når andre hunder bjeffer i passering.  Men jeg har fått mye kjeft fra andre for at jeg " belønner" bjeffing.
    • Korthårscollie? Røyter like mye som labrador dog.
    • Min hund Pia fikk dette midlet mot innbilt svangerskap. Og etter å ha tatt dette etter anvisning fra vetrineren i 4 dager datt hun om 2 ganger i løpet av en dag i noe som så ut som epileptisk anfall.. Ser ikke at det kan være noe annet enn medesinen som var årsaken til dette. Og fikk beskjed om å kutte ut medesinen da det var visst uvisst om hvordan denne virker.
    • Labtispe (noe partisk her). Ønsker du ikke heftigheten til jaktlinjer har man jo dual, eller også linjer av standard som ikke er blant de tyngste. Finnes absolutt standard labs som er flotte med funksjonelle kropper (og hjelper jo når de holdes slanke og spreke).    Lagt til: Ellers gjelder de samme linjene golden også, med mindre pelsstell enn på springer.
    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...