Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi har fått valper 16/06-2008

Henriette

Recommended Posts

Det diskuteres mye om avl og "useriøse oppdrettere" her på forumet, men når noen får kull så er det gratulasjoner uansett ser det ut til. Jeg håper alle valpene får fine eiere, men jeg sliter litt med å se hvorfor disse hundene ble parret.

Nå har det kommet valper og eierne er sikkert veldig glade for det.

Kan du ikke ta den diskusjonen i en annen tråd.

Gratulerer så mye med valpene. De blir sikkert veldig nydelige om noen få uker :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar
Det diskuteres mye om avl og "useriøse oppdrettere" her på forumet, men når noen får kull så er det gratulasjoner uansett ser det ut til. Jeg håper alle valpene får fine eiere, men jeg sliter litt med å se hvorfor disse hundene ble parret.

Fordi?? Mulig jeg ikke har fått med meg noe, men dette er vel renrasende golden??

Gratulerer så mye med valpene.. De var kjempesøte :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi?? Mulig jeg ikke har fått med meg noe, men dette er vel renrasende golden??

Gratulerer så mye med valpene.. De var kjempesøte :lol:

Joda, men hunder trenger ikke å være renrasede for å bringe fram et vellykket og "nødvendig" kull, noe som antakelig var noe av poenget til personen du quotet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh..Sikkert kjempekoselig å oppdatere med bilder i denne tråden ja........

Jeg er helt enig i at det er mye unødvendige kull rundt omkring,som er lite gjennomtenkt..men dersom man har et problem med den enkeltes avl så kan man vel henvende seg til dem privat og få den informasjon man vil ha...

Synes det er råttent og ta det i en tråd som dette..Spesielt om man ikke egentlig har interesse av rasen.

Det beste hadde vært om alle var innstillt på å gjøre sitt aller beste i avl,og få samarbeid med andre oppdrettere som har peiling i tillegg til at man tilegner seg nødvendige kunnskaper selv.Det er nok vanskelig å få støtte dersom man ikke viser seg å være seriøs..men da får man tenke seg om å gjøre leksa si.

Jeg gratulerer ikke folk,dersom jeg ikke mener det og synes det virker bra...Hvis jeg synes det virker latterlig biter jeg meg i tungen/setter meg på hendene..og tar heller en diskusjon med samboer,som vedrører tema.

hehe...

Uansett er det sikkert søte valper,og siden avlsplannleggingen kanskje ikke er sånn kjempe på topp,så får vi da håpe at trådstarter har funnet/skal finne gode hjem til valpene,og tar seg godt av dem i tiden dem er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett er det sikkert søte valper,og siden avlsplannleggingen kanskje ikke er sånn kjempe på topp,så får vi da håpe at trådstarter har funnet/skal finne gode hjem til valpene,og tar seg godt av dem i tiden dem er der.

Signerer denne. Håper også at oppdretteren tar godt vare på valpene, og finner gode hjem til dem. Håper også tispa får godt stell, det er tøft å være mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så i disse hallelujatrådene skal man bare klappe og juble, og ikke komme med kritiske betraktninger?

ja herregud, Jeg syns ikke det går ann, det rett og slett grusomt frekt å komme med ekle komentarer, Valpene er her, Og de kommer sikkert til å bringe like mye glede inn i livene til folk, som hvilke som helst andre valper.......

jeg vil fortsatt ha fler bilder :D men det er vel visse personer som har skremt henne vekk fra forumet........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja herregud, Jeg syns ikke det går ann, det rett og slett grusomt frekt å komme med ekle komentarer, Valpene er her, Og de kommer sikkert til å bringe like mye glede inn i livene til folk, som hvilke som helst andre valper.......

jeg vil fortsatt ha fler bilder :D men det er vel visse personer som har skremt henne vekk fra forumet........

Sier meg enig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns absolutt det skal gå an å stille spørsmål ved parringer som legges ut på et sånt offentlig sted som Hundesonens "Avl og Oppdrett"-kategori. Det er jo ikke første gangen det har kommet kritiske kommentarer i en valpetråd i dette underforumet, så akkurat det er jo ikke noe nytt.

For meg er Golden en såpass stor rase, at foreldrene bør være litt ekstraordinære, som noen nevnte, før man parrer. Ikke bare parre fordi det er renraset som man får registrert. Hvis det er gyldig avlsgrunn tror jeg det er flere av oss som kunne leid inn hannhund og satt i gang :D

Når det er sagt, gratulerer med valper, og flott at fødselen gikk fint. Blir nok liv i heimen fremover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh..Sikkert kjempekoselig å oppdatere med bilder i denne tråden ja........

Blandt ett stort antall gratulasjoner har jeg sammen med noen få andre kommet med litt spørrende kritikk. Om man ikke takler spørsmål om hvorfor foreldrene ble parret så viser det bare at kritikken var treffende.

Jeg er helt enig i at det er mye unødvendige kull rundt omkring,som er lite gjennomtenkt..men dersom man har et problem med den enkeltes avl så kan man vel henvende seg til dem privat og få den informasjon man vil ha...

Synes det er råttent og ta det i en tråd som dette..Spesielt om man ikke egentlig har interesse av rasen.

Jeg kan berolige deg med at jeg har stor interesse for rasen. Golden er en av mine favorittraser og rasen jeg har idag. Selv synes jeg det er råttent mot rasen dersom alle oppdrettere, seriøse som useriøse, bare skal få godord. Å ta det opp med den enkelte ville ikke hatt samme effekt. Jeg ønsket også å nå alle som hadde kommet med sin hyllest (og som samtidig langer ut mot "useriøs avl" i andre tråder).

At det stilles spørsmål ved avlsarbeid kommer de beste oppdretterne og ikke minst rasens vel og ved til gode.

edit: Nå har jeg skrevet mye mer enn mitt første innlegg. Da er det vel også på tide å påpeke at stort sett ender jo valper opp som kurante hunder. Vi skal heller ikke undervurdere hvor viktig oppdretters og kommende eiers oppfølning av valpene er for hvordan de blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med konstruktiv kritikk til vedkommende på privaten?

Der man forteller HVORFOR det er feil det som er gjort..og heller sette vedkommende i sving med å gjøre de rette tingene,og eventuelt støtte og hjelp ta kontakt med de rette folkene...?

Innlegg som bare er sure blir nok ikke tatt imot.Det hadde vært flott om folk kunne si litt mer om hva som er riktig,istedetfor å skrike om alt som er galt.

Men må man gå ut ifra at alle er vel vitende om at de er/blir sett på som dritt useriøse?

Jeg vet om et par som driver avl på rått og råte,og de er vel vitende om det,men driter i det.

Andre er derimot blåøyde og har et romantisk forhold til valper(og det er jo ikke feil heller)og får seg et kull eller 2 for kos.Stor foskjell på dem,der første typen provoserer meg grenseløst...og andre typen håper jeg får det bedre etterhvert.

Dersom man er en av dem som faktisk er interessert i rasen,så regner jeg med at man sitter på mye nyttig lærdom..og hvorfor ikke dele dette litt med seg,og heller fremstille et mye klarere bilde for "den uvitne" slik at det blir gjort bedre ved en annen anledning?

Jeg sa ikke at du Moondance ikke var interessert i rasen,men at det er råttent,og da spesielt dersom man ikke er interessert i rasen.Som da gjelder enkelte andre i slike lignende tråder..som ja..jeg vet finnes!

Egentlig så er det mer råttent om man er interessert i rasen,for da kan man vel kritisere på ordentlig vis,og heller høflig belære vedkommende som tabber seg ut..istedenfor å henge ut og gjøre det ubehagelig?

Men slik jeg ser det så er det bare hunder som skal skånes for ubehag,enten det gjelder avliving,omplassering,straff eller annet.

Jeg lever nok i en drømmeverden..men var jeg en Golden entusiast så ville jeg tatt kontakt med trådstarter og sagt min mening på ordentlig vis og prøvd å være ærlig og saklig.Er ikke alle som vet hvordan man gjør alt riktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker på - om det var jeg som var trådstarteren her - om jeg hadde syns kritikken var værre enn forsvarstalene. Kritikken var et spørsmål om hvorfor disse to ble parret, mens forsvaret går på at det ikke er sikkert at vedkommende veit bedre.. Da hadde jeg blitt grinete, om det var min tråd.

- Og jeg regner med at om man parrer tispa si, så har man et argument eller to for hvorfor man valgte å parre henne, og hvorfor man parret med den hannen. Da er det vel ikke et problem at folk spør?

Og litt OT.. Men å klage på at folk ikke holder seg til tema både i denne tråden og andre, er litt søkt når man bidrar med å holde seg utenfor tema i trådene man klager over at sånt skjer.. Hadde ingen kommentert Moondance sitt innlegg, så hadde det ikke vært noe man fortsatt skreiv om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt sant det,men jeg fikk likevel lysst å skrive akkurat her.Og vet ikke om jeg egentlig har sett noen forsvarstale heller?Tror kanskje jeg begynner å bli trøtt,med mindre det er andre som ser syner..heh..

Ellers var det vel lite å kommentere,så tråden dauer nok av seg selv skal du se..

Er begrensninger for hva man gidder å sløse tiden sin på vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...