Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp underveis!


JailyTina

Recommended Posts

Jeg har ikke helt fattet det enda, men om en uke og to dager (altså lørdag om en uke) kommer det en liten valp inn i huset! :) Jeg fikk tilbud om en liten schæfer valp fra kullet Kennel Vargfjell har nå, og etter mye tenking frem og tilbake fant jeg ut at jeg rett og slett ikke klarer å si nei. I dag har jeg vært og hilst på valpene for første gang og det var en livlig liten gjeng! Kjempe skjønne hele bunten! Og da tar man selvsagt bilder...

Bilde039.jpg

Sutte på fingeren

Bilde057.jpg

Vesla mi i midten mellom to søsken

Bilde061.jpg

Vesla og meg

Bilde062.jpg

Fingre med pølsesmak er nam

DSC00040.jpg

Lille berta

DSC00050.jpg

Skjønn lita jente

DSC00051.jpg

Skjønn lita jente del 2

bilde1.jpg

Vesla! :)

Så nå gjenstår stort sett bare forberedelsene. Fôr må kjøpes, huset må sikres, utstyr må skaffes og sist, men ikke minst må jeg finne et navn!

Det med navn er egentlig et problem. Det er J-kullet og navnet skal helst begynne på J. Noen som har forslag? De jeg har så langt er:

Java

Jolie

Janis

Justice For All - Justice til vanlig

På en måte syns jeg det kanskje er litt raskt å få hund igjen bare 3 uker etter at Mikey ble tatt, men det føles veldig riktig. Det er for tomt her og det skal bli godt med en liten tass som kan skape litt liv å gi hverdagen litt innhold igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Skjønn lita frøken er det! Hva som er for tidlig eller for sent eller samme hva er jo opp til deg selv å føle på, det varierer jo fra person til person hvor lenge man vil vente/ikke vente med å få ny hund:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jolly Good Vesla..hihihi

Den var ikke dum! :)

Hva med Java?

Jeg liker Java veldig godt, men sambo'n mener det er for maskulint... <_< Er ikke sikker på om han får stemmerett på navnet.. :)

Jade

Jacuzzi

Jailbird

Jalapeno

Jasmine

Jazz

Jet Set xxxx (sett inn det som passer)

Jewel

Joint Venture

Joyus/ride/ful xxxx

Oh, Jailbird var ikke dum! Og Jalapeno hadde jo vært morsomt! Takk for mange gode forslag! :)

Gratulerer! :) Java og Jessie er gode navnevalg synes jeg! :)

Jessie har jeg også hatt i tankene. Liker det navnet godt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JULIE ! :) Lå henne få hete Julie! :)

JANKA ! :) Nabo hunden er en shäfer og hun heter Janka ! Elsker det navnet !

Men her er noen andre forslag på J :

Jackie - Vet ikke helt om du vill ha norske navn med Jackie er jo litt stili da!

Jade - Kult ! Engelsk .

Jaika - Er ikke det ett litt typsik navn ?

Jamina - Hørtes litt mystis ut .

Janis - En liten vri fra Janne, Janis :)

Jatzie - Kult ! Kanskje litt hann hund faktor ?

Jolita - Synes det høres litt tøft ut .

Jessie - Kult navn, men kanskje litt hann hund faktor der også ?

Joy - Engelsk for GLEDE, vis hun er en glad liten frøken så .

Junior - Kult navn! Passer både jente og gutt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig søt! :)

Her var det jo et par forslag... http://www.pedigreedatabase.com/gsd/dog_name_pick/106.html

Oh! Tusen takk for link! Der var det jo mange stilige navn...! Hmmm.. Nå ble navnevalg bare enda vanskeligere egentlig :)

Tusen takk for alle navneforslagene! Jeg heller litt mot Java (og begynner å få sambo'n på gli :) ), men er ikke helt sikker enda! Bildespam kan jeg love at det blir! :)

Edit: Forøvrig var Jolita også ganske kult... Hmmm... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, til lykke med ny valp :blink: Det unner jeg dere! Og så flinkeste oppdretteren dere har valgt da :lol: Synes Java var fint jeg, lett og kort å uttale - litt maskulint gjør ingenting, det blir nok en tøff, liten frøken :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...