Gå til innhold
Hundesonen.no

Amerikansk Bulldog


Miss Redbull

Recommended Posts

  • Svar 131
  • Created
  • Siste svar

Hvis du ikke klarer å vente 13 uker til med å få valp (fem uker til den blir født + den er leveringsklar åtte uker seinere), så bør du kanskje vurdere litt om du i det hele tatt er moden for hund?

For å si det sånn - jeg tror ikke det er så veldig mange ambull-hanner som er ledige og leveringsklare før den du har funnet nå, og jeg vil påstå at du har vært heldig som har funnet et kull du kan få kjøpe valp av om så kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn - jeg tror ikke det er så veldig mange ambull-hanner som er ledige og leveringsklare før den du har funnet nå, og jeg vil påstå at du har vært heldig som har funnet et kull du kan få kjøpe valp av om så kort tid.

Med masse-eksporteringen som skjer fra Danmark? Dessverre tror jeg du tar feil... :banana:

Miss Redbull: Meld deg inn på raseklubbens forum http://www.amerikanskbulldog.no/forum/index.php. Der finner du mye informasjon om rasen. På godt og vondt. Det er mye informasjon der inne som er verdt å få med seg, deriblandt flere grunner til hvorfor leveringstidspunkt burde være et stykke ned på prioriteringslista når man skal skaffe seg valp. :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei takk for svar.... :thumbs:...

Om jeg er moden, kan jeg si med min hånd på hjerte at jeg er..! - Jeg har brukt 2,5år på å finne en rase jeg kan leve med å en rase som vil passe meg best.. Å valge endte opp på amerikansk bulldog!.. Å når man leser hvor lenge man har sett etter en valp så tenker man at 13uker ikke er så lenge i vente, men for oss så er det en stund... Vi la ut flere annongser å ble kontaktet ganske fort av 2 "oppdrettere" som hadde et kull vær.. Det vi ikke viste var at dette var svindel.. rett å slett djevelskap... Dem skulle ha så å så mye for å sende valpene opp fra spania, å alle papirene var i orden etter dems egen ord.. Men man merket jo fort at dette bare var jug! Like etterpå ble vi faktisk ringt opp av ei som sa hun hadde en valp på 3mnd som skulle selges, da jeg spurte om papirer å stamtavle sa hun at hun kunne sende over en link der det sto all info.. Alt så lovende ut, så gjorde oss klar til en 8times kjøring EN vei.. Men heldigvis 10min etterpå så fikk vi begge en vond mage følelse å dro hjemover å skjekket opp nr, å det stemte ikke med det hun het eller der hun bodde..! Så at jeg ikke er moden for en hund er rettere sakt piss.. Jeg jobber selv på en vetrinær klinikk for å ta opplæringa der til å bli vetrinær assistent, jeg har studert dyr ( mest hund & katt ) i 6år, Jeg har jobbet med hjemløse dyr noen år, samt at jeg jobber med kattensvern...! Så ønske & masse kjærlighet til en slik valp er der!

Disse valpene er av di beste, Jeg har snakket flere ganger med di i danmark, sett papirene på begge foreldrene, Det ene kullet kommer i uke 29, det andre i uke 32.. Så det var en del igjen å velge mellom! Har man forbinnelser å kontakter så kan man få til det mest utroligste... eg vil ikke ha valpen før den er 8uker, men en som er leveringsklar FØR di 13ukene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reserverte en for å være sikre på at vi ville få en vis vi ikke fant en litt tidligere.. Å det var helt i orden sa hu..! Så vi kan trekke oss vis vi finner en som kan komme tidligere.. Så det er ikke noe jeg har valgt selv, men noe vi begge ble enige om..! Eneste hun måtte ha var et Ja eller Nei 2uker før vi evt skal ned å hente han :thumbs:...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei takk for svar.... :thumbs:...

Om jeg er moden, kan jeg si med min hånd på hjerte at jeg er..! - Jeg har brukt 2,5år på å finne en rase jeg kan leve med å en rase som vil passe meg best.. Å valge endte opp på amerikansk bulldog!.. Å når man leser hvor lenge man har sett etter en valp så tenker man at 13uker ikke er så lenge i vente, men for oss så er det en stund... Vi la ut flere annongser å ble kontaktet ganske fort av 2 "oppdrettere" som hadde et kull vær.. Det vi ikke viste var at dette var svindel.. rett å slett djevelskap... Dem skulle ha så å så mye for å sende valpene opp fra spania, å alle papirene var i orden etter dems egen ord.. Men man merket jo fort at dette bare var jug! Like etterpå ble vi faktisk ringt opp av ei som sa hun hadde en valp på 3mnd som skulle selges, da jeg spurte om papirer å stamtavle sa hun at hun kunne sende over en link der det sto all info.. Alt så lovende ut, så gjorde oss klar til en 8times kjøring EN vei.. Men heldigvis 10min etterpå så fikk vi begge en vond mage følelse å dro hjemover å skjekket opp nr, å det stemte ikke med det hun het eller der hun bodde..! Så at jeg ikke er moden for en hund er rettere sakt piss.. Jeg jobber selv på en vetrinær klinikk for å ta opplæringa der til å bli vetrinær assistent, jeg har studert dyr ( mest hund & katt ) i 6år, Jeg har jobbet med hjemløse dyr noen år, samt at jeg jobber med kattensvern...! Så ønske & masse kjærlighet til en slik valp er der!

Disse valpene er av di beste, Jeg har snakket flere ganger med di i danmark, sett papirene på begge foreldrene, Det ene kullet kommer i uke 29, det andre i uke 32.. Så det var en del igjen å velge mellom! Har man forbinnelser å kontakter så kan man få til det mest utroligste... eg vil ikke ha valpen før den er 8uker, men en som er leveringsklar FØR di 13ukene...

Og du synes ikke det du skriver nå er temmelig selvmotsigende ???

Altså - du har brukt 2,5 år på å finne valp - har opplevd å bli lurt flere ganger men har nå funnet oppdretter som du har tillit til - og da greier du plutselig ikke å vente noen uker ekstra på å få den valpen du har ønsket deg i flere år fordi du HELST skulle hatt den noen uker før ? Ikke spesielt voksent spør du meg. Det er faktisk ikke sånn at valper vokser på tær og man kan høste dem når man vil. De fleste som vil ha seg valp - og er BEVISST på sitt valpekjøp - er innstilt på å vente, noen må vente flere år faktisk for å få det man vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får tolke det jeg skriver akkurat slik du selv vil.. Men at jeg kunne få en valp om 13 uker er fordi jeg har en del kontakter nedover i sverige danmark grunnet jobben!.. Vet jo at ikke dem vokser på trær, ingen dyr gjør det.. Jeg brukte lang tid for jeg mista selv en hund for 4år siden, å jeg ville være 120% sikker på at jeg var klar for en ny å jeg måtte finne en rase som var mest lik meg! Mine valg å hvem jeg kjøper av er ikke ditt problem...! Fordi jeg fikk reservert en valp så er jeg umoden??.. JA, Det hadde vært fint å fått tak i en valp litt før, MEN finner jeg ikke en så slår jeg meg til ro å venter...!

Ikke sitt å si hva jeg er å ikke er, for jeg har fått gjort en HEL DEL mer enn andre på min egen alder..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du, etter flere svindelforsøk, endelig har funnet en oppdretter du mener er pålitelig, så ville jeg ventet på valp fra dem. På den korte tiden det er igjen å vente rekker du neppe å finne en annen oppdretter du kan stole på, OG som har kull tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerne en Bully eller Johnson.. Men er ikke noe krav!

Tok meg 10 min å finne dem i danmark... Det som har tatt tid er å finne ut av hvem rase jeg vil ha ( Men har nå funnet svaret )... Jeg taper ingenting ved å se litt rundt... Finnes mange gode oppdrettere, Men veldig mange useriøse å...!

Dobbelpost, mod Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har funnet en seiøs og god oppdretter, så synes jeg definitivt du burde vente på denne valpen. Planlegg trening, bestill kurs, kjøp utstyr og kos deg med å vente på valp (selvom tiden går utrooolig sakte.) Jeg står på venteliste på en valp fra et kull som ikke er planlagt før våren 2009.

:thumbs:

EDIT: Men hvordan greide du å finne og bestemme deg for oppdretter på 10 min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå at det er frustrerende å måtte vente på en valp man så gjerne skulle hatt i går :thumbs: Men når du har funnet en god oppdretter, og du allerede har reservert en, så synes jeg du heller burde ha is i magen å vente...

Blondiemamma..... har du et sånt svar som du skriver til alle som vil ha valp, som forhaster seg litt ellerno...?

du sa nemli akkurat det samme til meg, ordrett.......

*fnise*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for svar :thumbs:

Ja jeg har funnet en veldig god oppdretter nede i danmark som jeg er veldig fornøyd med.. Har ingenting med dem å gjøre at jeg gjerne vil ha en valp litt tidligere enn planlakt.. Å det har jeg flere ganger nevnt ovenfor dem som jeg har reservert en valp hos.. Så hun valgte å sette meg opp på lista forde.. Utrolig snilt..

Vi skal til sverige på lørdag å da skal jeg kjøpe inn leker, bånd , trenings utstyr, vitaminer, ect... Treningen gjør jeg selv... (: Kan jeg spørre åssen hund du venter på??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondiemamma..... har du et sånt svar som du skriver til alle som vil ha valp, som forhaster seg litt ellerno...?

du sa nemli akkurat det samme til meg, ordrett.......

*fnise*

Fniiis! Gjorde jeg? :thumbs::rolleyes: Nei overhode ikke. .Må være tilfeldig.. vel vel.. Det viser jo bare hva jeg mener om saken da... :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vis man finner en valp som man kan få før, ville ikke dem fleste ha tatt den da??

Det er jo bare å holde øynene åpne, Kanskje det dukker opp noe før. :)

jeg syns ikke det er noe galt i at du ønsker deg en hund så fort som mulig :) har man bestemt seg for hund så har man det :)

Men jeg syns du skal vente litt før du eventuellt "avbestiller" hunden i danmark... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vis man finner en valp som man kan få før, ville ikke dem fleste ha tatt den da??

Nei - ikke med mindre foreldrene og resten av forferdrene er bedre når det gjelder helse, gemytt, bruksegenskaper, eksteriør osv - samt at jeg kommer bedre overens med den oppdretteren og har mer tillitt til vedkommende. Og du skal ha rimelig flaks om alt det klaffer, særlig når det bare er 13 uker til den valpen du har sett deg ut blir leveringsklar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for svar :)

Ja jeg har funnet en veldig god oppdretter nede i danmark som jeg er veldig fornøyd med.. Har ingenting med dem å gjøre at jeg gjerne vil ha en valp litt tidligere enn planlakt.. Å det har jeg flere ganger nevnt ovenfor dem som jeg har reservert en valp hos.. Så hun valgte å sette meg opp på lista forde.. Utrolig snilt..

Vi skal til sverige på lørdag å da skal jeg kjøpe inn leker, bånd , trenings utstyr, vitaminer, ect... Treningen gjør jeg selv... (: Kan jeg spørre åssen hund du venter på??

Hvis du tenker på meg, så "venter" jeg (setter det i anførselstegn siden valpen ikke er unnfanget en gang :)) på en Berger des pyrenees a poil long (eller langhåret Pyreneisk gjeterhund ) .

Hvis du drar til shoppingsenteret i Töksfors er det en stor velassortert dyrebutikk der. Noen *kremt* har brukt litt mye penger der en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for svar :)

Ja jeg har funnet en veldig god oppdretter nede i danmark som jeg er veldig fornøyd med.. Har ingenting med dem å gjøre at jeg gjerne vil ha en valp litt tidligere enn planlakt.. Å det har jeg flere ganger nevnt ovenfor dem som jeg har reservert en valp hos.. Så hun valgte å sette meg opp på lista forde.. Utrolig snilt..

Vi skal til sverige på lørdag å da skal jeg kjøpe inn leker, bånd , trenings utstyr, vitaminer, ect... Treningen gjør jeg selv... (: Kan jeg spørre åssen hund du venter på??

hihi! så morsomt, jeg skal også til sverige til lørdag og kjøpe div. hundeting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vis man finner en valp som man kan få før, ville ikke dem fleste ha tatt den da??

Nei, når jeg kjøper valp så bestemmer jeg meg først for oppdretter(e) som avler på en måte jeg synes er bra, som har bra hunder og har et gjennomtenkt avlsarbeide. Av de aktuelle oppdretterne vurderer jeg da hvilke parringer de de planlegger, for så å bestemme meg for kull. Valpen jeg har nå ventet jeg i nesten et år på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vis man finner en valp som man kan få før, ville ikke dem fleste ha tatt den da??

blir småoppgitt av å lese sånn..

nei man tar ikke første og beste, om man først har funnet oppdretter og sånn..

hilsen ei som ventet 2,5 år på valpen sin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...