Gå til innhold
Hundesonen.no

Amerikansk Bulldog


Miss Redbull

Recommended Posts

Hei igjen :)..

Man blir litt rar når man skal vente så "lenge".. Men jeg avbestiller ikke den i danmark før noe er helt sikkert :) Fikk beskjed at jeg måtte si ifra 2uker før vis jeg fant en liten valp før denne er klar :).. Åssen hund har du??

Vi kommer veldig godt overens... Vi dro ned til danmark for å se på papirene samt hundene før vi reserverte en valp... For vi har blitt lurt et par ganger, å jeg nekter at det skal skje igjen.. Men sorgene kan jeg ikke ta på forskudd...

Vis dette skulla ha vært svindel ( dem jeg har reservert en valp hos ) så må dem nærmest være experter!

Hvem har sakt jeg tar det første å beste...??

Vis du skal diskutere saken så få med deg hele.. Det står klart å tydelig at jeg har søkt å sett rundt å ikke minst venta i 2,5 år FØR vi reserverte en valp i danmark...! Jeg sa å klart ifra før jeg dro ned til danmark å når jeg var der at vis jeg finner en som jeg kan kjøpe tidligere er det mulig å stryke meg fra lista.. Å svare var JA!

Ikke min skyld at noen har litt mer flaks enn andre..!

Tribbelpost mod. Einstein&Charlie brug redigeringsfunktionen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 131
  • Created
  • Siste svar
Men vis man finner en valp som man kan få før, ville ikke dem fleste ha tatt den da??

Seriøse valpekjøpere velger IKKE valp ut i fra når den er leveringsklar, nei. Det blir bare for dumt! Har man ikke tid til å vente noen måneder på den perfekte valpen, ville jeg revurdert hele valpekjøpet.

EDIT: Kan du være så snill å quote innleggene dine? :) Da blir alt mer forståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro ned fra vestfold å til danmark for knappe 1uke siden for å snakke med di :)... ( Tok fri fra jobben ).. Så alt er klart , å jeg angrer ikke..! - Hadde noen kontakter i næromr som hjalp meg en del på veien å :) Åssen valp har du?

:) Tro meg jeg vil virkelig vente..!

Dobbeltpost mod. Einstein&Charlie brug redigeringsfunktionen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har reservert en gutt i danmark men han blir ikke født før i uke 29.. Så vi ser etter en som vi evt kan få kjøpe litt tidligere...

Er det noen som vet om en eller en som kommer før uke 29 så send meg en mld... :rolleyes:

:) Tro meg jeg vil virkelig vente..!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerne en Bully eller Johnson.. Men er ikke noe krav!

Det er vanvittig stor forskjell innen typene på rasen, så om du er sikker på at rasen er den riktige for deg så er jeg sikker på at du har funnet ut hvilken type du bør ha. Og det burde være et krav. :)

Rasen er såpass ny slik at det er veldig stor variasjon i den, både når det kommer til gemytt og eksteriør. Ikke minst er det endel ting rasen sliter med, men siden du har gjort grundig research vet du sikkert hvilke ting det er og hva det fører med seg?

Hvem er foreldrene til valpen din? Hvilke tester er utført på foreldredyrene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss Redbull: det er litt vanskelig å forstå hvem du svarer. Du kan enten skrive nicket til den du svarer først i innlegget eller trykke på knappen "quote" nederst til høyre i innlegget du svarer på. Da blir det så mye enklere å henge med :)

Men om det var meg du siktet til tidligere: ja, det var lenge å vente - men hastverk er lastverk. Jeg venter heller enda lenger også jeg neste gang enn å skynde meg. Oppdretter, kull og den rette valpen er verdt å vente på. Jeg har forøvrig dvergschnauzer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinKr: Ja, meldingen var til deg :) Er helt ny på dette så har ikke fått satt meg inn åssne jeg kan sende private mld osv... :) Men skal huske å skrive nivket til den som skal mota beskjeden :)

Så sant, Mange venter opptil 2-3 år andre er mer heldig! Jeg vet jeg er veldig heldig som har fått mulighet til å hente en valp fra noen veldig gode oppdrettere.. Har ingenting å si på dem eller deres kull :)

Jeg har brukt 2,5 år på å finne ut hvem hunde rase som er mest lik meg selv , å hvem jeg kan trives med å da sto det mellom engelsk bulldog eller amerikansk.. Etter mange søk å falske svar så ble det ingen bulldog i denne omgangen.. Ringte rundt til oppdrettere både i sverige, danmark , å her i norge men ventelistene var uendelige..

Ser på meg selv som veldig heldig i forhold til han valpen jeg skal hente i danmark, men jeg har å skrevet under en avtale med di i danmark at vis jeg kommer over et kull som blir født tidligere så kjøper jeg der ( så sant dem er troverdige å alle papirene er i orden ) Å hun hadde forståelse for det.. Jeg ville aldri ha søkt etter en valp, VIS jeg hadde vist at jeg var bundet til den valpen i danmark.. Jeg har såpass mye respekt for hunder å dem som driver med oppdrett at jeg kaster ikke bort tiden til andre :)

Driver du selv med oppdrett av dvergschnauzer??:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på meg selv som veldig heldig i forhold til han valpen jeg skal hente i danmark, men jeg har å skrevet under en avtale med di i danmark at vis jeg kommer over et kull som blir født tidligere så kjøper jeg der ( så sant dem er troverdige å alle papirene er i orden ) Å hun hadde forståelse for det.. Jeg ville aldri ha søkt etter en valp, VIS jeg hadde vist at jeg var bundet til den valpen i danmark.. Jeg har såpass mye respekt for hunder å dem som driver med oppdrett at jeg kaster ikke bort tiden til andre :)

Det er nok ikke det folk reagerer på. Jeg reagerer på at det eneste som tydeligvis betyr noe for deg er at papirene er i orden og hvilket kull som kommer først. Burde du ikke heller totalt overse NÅR valpene kommer, og heller fokusere 100% på hvilke av disse to kullene som er BEST? Og velge utifra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei - ikke med mindre foreldrene og resten av forferdrene er bedre når det gjelder helse, gemytt, bruksegenskaper, eksteriør osv - samt at jeg kommer bedre overens med den oppdretteren og har mer tillitt til vedkommende. Og du skal ha rimelig flaks om alt det klaffer, særlig når det bare er 13 uker til den valpen du har sett deg ut blir leveringsklar.

Helt enig her. 13 uker er ikke så lenge å vente synes jeg. Venta like lenge på min lille tass, og joda skjønner at ventetiden er kiip for all del. Men jeg har troen på at den som venter på noe godt ikke venter forgjeves. Og det som er viktig er at man er fornøyd med foreldredyr og ikke går etter det første som dukker opp der ute. Men for all del finner du noe som er bedre/like godt; bra for deg.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labbis:

Kjære deg... Les litt nedover.. Jeg tok fra fra jobben for å dra ned å se på alle papirer, vaksinene dem hadde fått , stamtavla til mor og far! Hadde jeg bare brydd meg om NÅR disse valpene kom å papirene så hadde jeg ikke reist ned til Danmark.. Jeg har ikke venta 1/3 del av tiden som andre har gjort, men jeg har brukt 2, 5 år på å finne ut hva jeg vil ha å hva som kan passe inn i denne familien.. Ville jeg ha tatt noe fort å billig så hadde jeg ikke tatt en hund til 13.000 kr.. Å jeg hadde hvertfall ikke brydd meg om å skjekket noen ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på meg selv som veldig heldig i forhold til han valpen jeg skal hente i danmark, men jeg har å skrevet under en avtale med di i danmark at vis jeg kommer over et kull som blir født tidligere så kjøper jeg der ( så sant dem er troverdige å alle papirene er i orden ) Å hun hadde forståelse for det.. Jeg ville aldri ha søkt etter en valp, VIS jeg hadde vist at jeg var bundet til den valpen i danmark.. Jeg har såpass mye respekt for hunder å dem som driver med oppdrett at jeg kaster ikke bort tiden til andre :)

Det er vel der forskjellen ligger mellom deg og mange her: andre (som meg) velger oppdretter og holder oss til denne (eller disse) til kullet kommer, enten det tar 2 måneder eller 2 år. Det vi prøver å formidle her er at når du nå prøver å finne en valp som er leveringsklar tidligere enn 13 uker fra nå så har du ikke satt deg godt nok inn i oppdretterne. Da hadde du visst hvorvidt en god oppdretter i Norge hadde hatt kull før den tid.

Driver du selv med oppdrett av dvergschnauzer??:)

Nei, ikke ennå - men kanskje engang om noen år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labbis:

Kjære deg... Les litt nedover.. Jeg tok fra fra jobben for å dra ned å se på alle papirer, vaksinene dem hadde fått , stamtavla til mor og far! Hadde jeg bare brydd meg om NÅR disse valpene kom å papirene så hadde jeg ikke reist ned til Danmark.. Jeg har ikke venta 1/3 del av tiden som andre har gjort, men jeg har brukt 2, 5 år på å finne ut hva jeg vil ha å hva som kan passe inn i denne familien.. Ville jeg ha tatt noe fort å billig så hadde jeg ikke tatt en hund til 13.000 kr.. Å jeg hadde hvertfall ikke brydd meg om å skjekket noen ting!

Men hvis du har undersøkt så nøye, er så kresen på hvilket kull du vil ha og ikke bryr deg om NÅR valpene kommer, hvorfor legger du da ut et emne hvor du spør om noen veit av et ambull-kull som kommer snart, når du uansett har funnet deg et kull hvor du kan få valp om 13 uker? Det er så selvmotsigende og vanskelig å forstå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville jeg ha tatt noe fort å billig så hadde jeg ikke tatt en hund til 13.000 kr.. Å jeg hadde hvertfall ikke brydd meg om å skjekket noen ting!

Hvem er foreldrene til denne valpen, hvilke tester er utført på de og hvordan er stamtavlene deres?

Siden du har gjort research i 2,5 år på rasen, kan du fortelle meg litt om hva rasens problemer er?

Gjerne også hvilke tiltak oppdretter gjennomfører for å redusere disse problemene på sikt. :)

Jeg ser at du satt igjen med Amerikansk Bulldog og Engelsk Bulldog. Jeg må innrømme at jeg klør meg litt i hodet. De to rasene er jo som natt og dag? Hva er det med Amerikansk Bulldog som gjør at den passer så godt til deg?

Jeg satt i styret for raseklubben fra oppstart helt fram til for litt siden, og føler at jeg har grei peiling på rasen. Den er ikke for alle. Hvilke papirer leveres valpene med? Har du satt deg inn i dokumentasjonskravene på hunder som myndighetene kan finne på å oppfatte som ser ut som de er farlige?

Selv ventet jeg i to år før jeg hadde bestemt meg for Amerikansk Bulldog til valpen var i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wesminster:

Jeg er veldig fornøyd med det kulle jeg har valgt fra ( eller som vil komme ), Men vis jeg finner et kull som veier like mye som dette å som har en tidligere leveringstid så satser jeg mot det.. Har ingenting med å snakke mot seg selv , for når jeg la ut denne tråden så står det jo klart å tydelig at jeg gjerne vil ha en før di 13 ukene...! En avtale har jeg laget med dem som skal ta imot kullet , så ingen har noe å reagere på...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vis jeg finner et kull som veier like mye som dette å som har en tidligere leveringstid så satser jeg mot det..

Hvem er foreldrene, hvilke tester er utført på de, og hvordan er stamtavlen bygget opp? :)

Det er noen flere spørsmål i det forrige innlegget mitt også.

Hva mener du mer "veier like mye"? Regner med at det ikke er vekt du snakker om, men kvaliteter. :) Hva slags kvaliteter er det sånn i praksis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...