Gå til innhold
Hundesonen.no

Amerikansk Bulldog


Miss Redbull

Recommended Posts

Mari :

Før du begynner å hakke løs som en høne så les bedre ETTER....! i 2, 5 år så prøvde jeg å finne ut av ÅSSEN rase som ville passe meg best.. Å ikke minst min fremtidige famile... Har ikke sakt at jeg har studert denne rasen i 2,5 år så da bør du snu øynene litt nedover å lese en gang til... Engelsk bulldog & Amerikansk bulldog har alltid vært en av mine favoritt raser.. ! Alle sier at en hund bør ha noe likhets trekk med eier'n ( ordtak ), men kan ikke akkurat si at jeg har noen likhets trekk i utseende med noen av di rasene.. Men sinnsykt flotte hunder er det hvertfall.. Det tar meg 2 min å fiske opp 2 fulle sider med info om disse hundene.. alt fra a-å... Men jeg vil heller oppleve hundene slik dem er, ikke lese å tro på alt det som står på nett!..

Skulle jeg ha tatt alt til meg om hva folk sier om disse hundene, så ville jeg ha sittet igjen å lurt på hvorfor folk tørr å ha dem i hus..! Man trenger ikke å være geni eller gud for å fiske opp info om disse hundene eller andre.. Noe info vil dem fleste holde igjen.. Jeg aner ikke hvem du er , å vil nok aldri få vite hvem du er så jeg trenger ikke å forklare meg ovenfor deg i det hele tatt... Dine spm , samt andre har jeg overlevert til dem som har den valpen jeg har reservert... Di får svarene siden det er dem jeg har reservert meg mot!

Du må gjerne tro hva du vil om meg å mine valg, men er veldig dumt å dømme noen eller utale seg om noen som man ikke kjenner..! Jeg kan alt jeg trenger å vite + litt til...! Ha en fin kveld vidre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 131
  • Created
  • Siste svar

Klarer du å fiske opp på to minutter hva foreldrene heter, merittene deres, HD status, stamtavle bakover, meritter, hva oppdretterene står for, hva de jobber for/mot osv?? :) Info om RASEN er en ting, men info om VALPEN din, og oppdrettet og stamtavlen er vel noe helt annet.... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du begynner å hakke løs som en høne så les bedre ETTER....!

Takk for svar. :)

Det tar meg 2 min å fiske opp 2 fulle sider med info om disse hundene.. alt fra a-å... Men jeg vil heller oppleve hundene slik dem er, ikke lese å tro på alt det som står på nett!..

Om foreldrene eller om rasen? Vet om hvilke problemer rasen er utsatt for?

Skulle jeg ha tatt alt til meg om hva folk sier om disse hundene, så ville jeg ha sittet igjen å lurt på hvorfor folk tørr å ha dem i hus..!

Altså, det du burde lete etter er nyansert informasjon om rasen. Man finner både svartmalingen og rosemalingen, det har du helt rett i. :) Men de er hunder som har både gode og ikke like gode sider. Det er greit å være klar over før en tar en i hus, slik at man kan forebygge i den grad man klarer. :)

. Dine spm , samt andre har jeg overlevert til dem som har den valpen jeg har reservert... Di får svarene siden det er dem jeg har reservert meg mot!

Jeg skjønner ikke helt. Du vet ikke hvem foreldrene til valpen din er? Ei heller tester eller stamtavle? Eller har jeg misforstått nå? :) Isåfall vil jeg gjerne vite mer om valpen din.

Tok du kontakt med raseklubben da du bestemte deg for rase?

Du må gjerne tro hva du vil om meg å mine valg, men er veldig dumt å dømme noen eller utale seg om noen som man ikke kjenner..! Jeg kan alt jeg trenger å vite + litt til...! Ha en fin kveld vidre...

Jeg har ikke dømt noen som helst. Vis meg gjerne hvor jeg isåfall har dømt deg, så ber jeg selvsagt om unnskyldning hvis jeg har vært ufin. :)

Jeg spurte bare om spørsmål jeg, siden rasen ligger mitt hjerte nært. Og jeg måtte gjenta de, da det så ut som du svarte alle andre men ikke meg.

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blondiemamma:

Slapp av da... Heee :) Jeg har fått med meg alt sammen... Dro da ikke end til danmark for å se at hu var gravid å at det virkelig var valper på vei.. Jeg dro ned for å sjekke opp en del ting , se papirene på mor & far , vetrinær papirer , ect...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blondiemamma:

Slapp av da... Heee :) Jeg har fått med meg alt sammen... Dro da ikke end til danmark for å se at hu var gravid å at det virkelig var valper på vei.. Jeg dro ned for å sjekke opp en del ting , se papirene på mor & far , vetrinær papirer , ect...

Det er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må det jaggu meg være nok...

Er det rart nye medlemmer av hundesonen blir meget fort borte ? Her samles hele hønseflokken å nesten flyr på den nye, kanskje ordvalgene til trådstarter ikke er så gjenomtenkt, men herregud! Skal vi lete opp alles første innlegg å se om alle innleggene våre var så "smarte" ?!

Om trådstarter ikke vil legge ut hvem kennel valpen kommer fra, eller hvem som er foreldredyrene eller stamtavle så må det jo bli opp til vedkommende. Det behøver ikke å bety at det er noe "galt" med det hele av den grunn, kan man ikke prøve å være litt glad på trådstarters vegne som venter på valpen sin istede for å prøve å sope opp alt som kan være galt og prøve å finne noe mistenksomt !? Det er vel samme fanken for oss hvem denne valpen er, det har vel ikke vi noe med ?Heller ikke om foreldrene er testet eller syke, det får vel bli opp til vedkommende som anskaffer seg valpen ?

Bare fordi vi er aktive på et hundeforum blir man ikke mester i alt som handler om hund av den grunn, å kalle et nytt medlem for et troll osv gjør meg bare flau og oppgitt på nivået her.

Hva vet vi om dette er trådstarters første hund ? Eller hvor lenge vedkommende har ventet på å få kjøpt seg hund, at 13 uker kan virke som en lang tid betyr ikke at trådstarter ikke egner seg som hundeeier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fordi vi er aktive på et hundeforum blir man ikke mester i alt som handler om hund av den grunn, å kalle et nytt medlem for et troll osv gjør meg bare flau og oppgitt på nivået her.
Hehe - det blir bare for dumt å svare på dette, - men jeg kalte ikke Miss Redbull for et troll, jeg begynte å LURE PÅ om hun var det, ettersom hun overså tre andre brukere som spurte om ikke hun kunne quote innleggene, og sendte dobbelposter i hytt og pine... Skjønner jo nå at hun bare ikke helt har satt seg inn "systemet" - hva kan jeg si; det gikk litt fort i svingene...

Beklager, Miss Redbull! :)

PS: Så du linken jeg ga deg lenger oppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må det jaggu meg være nok...

Er det rart nye medlemmer av hundesonen blir meget fort borte ? Her samles hele hønseflokken å nesten flyr på den nye, kanskje ordvalgene til trådstarter ikke er så gjenomtenkt, men herregud! <klipp>

Flyr på den nye? Ærlig talt, når en person kommer inn her i forumet og etterlyser valpekull som er mindre enn 13 uker fra leveringstid, og deretter påstår at hun har satt seg inn i rasen, da skurrer det. Hvis man setter seg inn i rasen, så finner man raskt ut at det fødes svært få kull her i Skandinavia. Og da undres man jo på hvor mye annet valpekjøperen ikke har satt seg inn i. Det blir ikke bedre av at hun vurderte både engelsk og amerikansk bulldog - du kan knapt finne to mer ulike raser.

Jeg er en stor tilhenger av amerikansk bulldog, og ønsker alt godt for rasen. Men det er ikke en rase for hvemsomhelst. Jeg håper bare at denne valpekjøperen faktisk har satt seg godt nok inn i rasen, og ikke bare kjøper ambull fordi hun har brukt 10 minutter på å søke info om rasen på internett, og deretter har besøkt én oppdretter. Det skurrer enda mer i mine ører hvis hun overhodet ikke har vært i kontakt med raseklubben her i Norge.

Utifra hva valpekjøperen selv har fortalt om hva hun har gjort for å lære om rasen, så virker det på meg som om hun ikke er særlig godt forberedt. Dessverre. Jeg håper inderlig jeg tar feil, selvfølgelig. Kanskje har hun besøkt 3-4 oppdrettere og truffet mange ambullfolk med hundene deres, hatt kontakt med raseklubbene i flere land, og i det hele tatt satt seg nøye inn i rasens mange fasetter. Men slik hun legger det fram her i forumet, så høres hun lite forberedt ut. Sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - det blir bare for dumt å svare på dette, - men jeg kalte ikke Miss Redbull for et troll, jeg begynte å LURE PÅ om hun var det, ettersom hun overså tre andre brukere som spurte om ikke hun kunne quote innleggene, og sendte dobbelposter i hytt og pine... Skjønner jo nå at hun bare ikke helt har satt seg inn "systemet" - hva kan jeg si; det gikk litt fort i svingene...

Ja, vi har lett for å hoppe over den nye, jeg ser på meg selv som en normalt oppegående person, men det tok meg faktisk nokså lang tid før jeg viste hvordan man quotet innleggene og siterte flere brukere også. Vi må ikke glemme at noen er faktisk nye på hundesonen, det var det jeg ville ha frem. Vet om flere nye som har blitt borte pga "Overfall" fra gamle travere.

Flyr på den nye? Ærlig talt, når en person kommer inn her i forumet og etterlyser valpekull som er mindre enn 13 uker fra leveringstid, og deretter påstår at hun har satt seg inn i rasen, da skurrer det. Hvis man setter seg inn i rasen, så finner man raskt ut at det fødes svært få kull her i Skandinavia. Og da undres man jo på hvor mye annet valpekjøperen ikke har satt seg inn i. Det blir ikke bedre av at hun vurderte både engelsk og amerikansk bulldog - du kan knapt finne to mer ulike raser.

Jeg er en stor tilhenger av amerikansk bulldog, og ønsker alt godt for rasen. Men det er ikke en rase for hvemsomhelst. Jeg håper bare at denne valpekjøperen faktisk har satt seg godt nok inn i rasen, og ikke bare kjøper ambull fordi hun har brukt 10 minutter på å søke info om rasen på internett, og deretter har besøkt én oppdretter. Det skurrer enda mer i mine ører hvis hun overhodet ikke har vært i kontakt med raseklubben her i Norge.

Utifra hva valpekjøperen selv har fortalt om hva hun har gjort for å lære om rasen, så virker det på meg som om hun ikke er særlig godt forberedt. Dessverre. Jeg håper inderlig jeg tar feil, selvfølgelig. Kanskje har hun besøkt 3-4 oppdrettere og truffet mange ambullfolk med hundene deres, hatt kontakt med raseklubbene i flere land, og i det hele tatt satt seg nøye inn i rasens mange fasetter. Men slik hun legger det fram her i forumet, så høres hun lite forberedt ut. Sorry.

Når jeg fikk min første Boston Terrier viste jeg ikke mye om rasen, ikke hadde jeg sett de i live før, hadde ikke pratet med raseklubben eller andre oppdrettere. Jeg syns 1 uke var kjeeeeempe lenge å vente og telte sekundene før vi kunne dra å hente henne.

Hvorfor ikke opplyse på en litt hyggeligere måte, hjelpe eller komme med ideèr ?

Syns det er så mange her inne som er så brå med å kaste seg over de som prøver ut forumet for første gang, hva er vitsen med å "skremme" bort alle de nye ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare lure på hvorfor folk alltid skal henge seg opp i at folk har ulike raser?

Folk er forskjellige,og det er ikke sikkert trådstarter mener helt bokstavelig at "hundene er mest lik henne"

Eller kanskje det er nettopp det at trådstarter er allsidig og har evne,eller hvertfall vilje til å ta på seg ulike raser..

Det er da folk som har alt mulig av raser i samme hus...og så kommer det alltid en eller annen og lurer på hvordan man klarer å ha sånn raser som er så ulike som dag og natt!?

Hmm...Jeg har da hatt/har dag og natt,hummer å kanari,og har det flott...

De fleste jeg vet om av oppdrettere har dag og natt..eller ender opp med dag og natt før eller siden..

Har man ikke lov å ha raseønsker som er dag og natt uten å være tvilsom?

Er sikker på at trådstarter vet at rasene er ulike,men at hun mener å påpeke at det er rasene hun kunne tenke seg...

Ellers er jeg enig i at man skal bruke tid på å finne seg hund,og ha tålmodighet.

Selv har jeg lett etter den kineseren jeg ville ha i en ca 2år.Alt for mange ganger har jeg holdt på å skaffe meg en hund jeg egentlig ikke ville ha,nettopp fordi det var valp av samme rase,og som så grei ut..og som hadde friske foreldre.

Idag er jeg glad jeg slo det fra meg og holdt hodet kaldt(med hjelp av en sambo som har tøylene)

Jeg har nemlig lært meg følelsen av at "Den må jeg ha ellers dør jeg,og det er ingen annen hund i verden jeg vil ha!"

Har jeg ikke den følelsen så er det ikke interessant.Det må være en dragning.Ikke bare en falsk "lyst".

Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves.

Det er ikke noe galt i å ville ha en hund før tiden,men da må alt være på plass.Kanskje ramler det til og med noe i fanget på deg som du ikke hadde ventet?Som virker bra og som er mer en fristende?

Lykke til..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT og kanskje mest rettet til Mari: Hva er forskjellen på en Bully og en Johnson? Går forskjellen på gemytt eller utseende eller begge deler? Kom gjerne med bilder av de forskjellige typene, og gjerne en hybrid (som jeg antar er en kryssning mellom Johnson og Bully). Hva var f.eks Tôddel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - det blir bare for dumt å svare på dette, - men jeg kalte ikke Miss Redbull for et troll, jeg begynte å LURE PÅ om hun var det, ettersom hun overså tre andre brukere som spurte om ikke hun kunne quote innleggene, og sendte dobbelposter i hytt og pine... Skjønner jo nå at hun bare ikke helt har satt seg inn "systemet" - hva kan jeg si; det gikk litt fort i svingene...

Beklager, Miss Redbull! :)

PS: Så du linken jeg ga deg lenger oppe?

Hei.. Ikke tenk på det :) Går helt fint :) Ble bare så mange meldinger på en gang :) Prøver å svare alle men skal være litt kjappere med å oppfatte ting å åssen man setter seg inn i dette forumet :) Så ingenting å beklage seg på :D

Så ikke linken , men send den gjerne igjen :P

Flyr på den nye? Ærlig talt, når en person kommer inn her i forumet og etterlyser valpekull som er mindre enn 13 uker fra leveringstid, og deretter påstår at hun har satt seg inn i rasen, da skurrer det. Hvis man setter seg inn i rasen, så finner man raskt ut at det fødes svært få kull her i Skandinavia. Og da undres man jo på hvor mye annet valpekjøperen ikke har satt seg inn i. Det blir ikke bedre av at hun vurderte både engelsk og amerikansk bulldog - du kan knapt finne to mer ulike raser.

Jeg er en stor tilhenger av amerikansk bulldog, og ønsker alt godt for rasen. Men det er ikke en rase for hvemsomhelst. Jeg håper bare at denne valpekjøperen faktisk har satt seg godt nok inn i rasen, og ikke bare kjøper ambull fordi hun har brukt 10 minutter på å søke info om rasen på internett, og deretter har besøkt én oppdretter. Det skurrer enda mer i mine ører hvis hun overhodet ikke har vært i kontakt med raseklubben her i Norge.

Utifra hva valpekjøperen selv har fortalt om hva hun har gjort for å lære om rasen, så virker det på meg som om hun ikke er særlig godt forberedt. Dessverre. Jeg håper inderlig jeg tar feil, selvfølgelig. Kanskje har hun besøkt 3-4 oppdrettere og truffet mange ambullfolk med hundene deres, hatt kontakt med raseklubbene i flere land, og i det hele tatt satt seg nøye inn i rasens mange fasetter. Men slik hun legger det fram her i forumet, så høres hun lite forberedt ut. Sorry.

Vis du har noe å si så kom heller til meg... Ikke sleng tomme ord rundt deg! Jeg kan det jeg trenger å vite om denne rasen , å som nevnt tidligere så trenger jeg ikke å beskytte meg ovenfor dere eller legge fakta på bordet ettersom dere ikke er en oppdretter jeg skal kjøpe av! Hva jeg kan å evt ikke kan blir vel opp til meg...

Jeg vil heller si at en puddel & engelsk bulldog er som natt å dag... Ikke en amerikansk & engelsk! Men det er bare min mening, men er vel ingen her som sitter på en fasit bok er det vel??

Du kjenner verken meg eller dem jeg skal kjøpe valp av , så hva gir det deg rett til å snakke slik om et menneske du ikke aner hvem er??

Jeg må bare lure på hvorfor folk alltid skal henge seg opp i at folk har ulike raser?

Folk er forskjellige,og det er ikke sikkert trådstarter mener helt bokstavelig at "hundene er mest lik henne"

Eller kanskje det er nettopp det at trådstarter er allsidig og har evne,eller hvertfall vilje til å ta på seg ulike raser..

Det er da folk som har alt mulig av raser i samme hus...og så kommer det alltid en eller annen og lurer på hvordan man klarer å ha sånn raser som er så ulike som dag og natt!?

Hmm...Jeg har da hatt/har dag og natt,hummer å kanari,og har det flott...

De fleste jeg vet om av oppdrettere har dag og natt..eller ender opp med dag og natt før eller siden..

Har man ikke lov å ha raseønsker som er dag og natt uten å være tvilsom?

Er sikker på at trådstarter vet at rasene er ulike,men at hun mener å påpeke at det er rasene hun kunne tenke seg...

Ellers er jeg enig i at man skal bruke tid på å finne seg hund,og ha tålmodighet.

Selv har jeg lett etter den kineseren jeg ville ha i en ca 2år.Alt for mange ganger har jeg holdt på å skaffe meg en hund jeg egentlig ikke ville ha,nettopp fordi det var valp av samme rase,og som så grei ut..og som hadde friske foreldre.

Idag er jeg glad jeg slo det fra meg og holdt hodet kaldt(med hjelp av en sambo som har tøylene)

Jeg har nemlig lært meg følelsen av at "Den må jeg ha ellers dør jeg,og det er ingen annen hund i verden jeg vil ha!"

Har jeg ikke den følelsen så er det ikke interessant.Det må være en dragning.Ikke bare en falsk "lyst".

Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves.

Det er ikke noe galt i å ville ha en hund før tiden,men da må alt være på plass.Kanskje ramler det til og med noe i fanget på deg som du ikke hadde ventet?Som virker bra og som er mer en fristende?

Lykke til..!

Hei, å takk for svar :P Alt er på plass, å resten blir kjøpt inn til lørdagen... :P Jeg liker utfordringer, å jeg liker veldig godt denne hunderasen som kan gi meg noe på veien... Som jeg har skrevet 30 ganger minst til folk her inne er at jeg har IKKE studert rasen i 2,5år men vært på JAKT etter den riktige rasen i 2,5 år... Ha en fin kveld vidre :P

Tribbelpost mod. Einstein&Charlie BRUG siteringsfunktionen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten tanke fra sidelinjer: Miss Redbull, du skriver at du kan det du trenger å vite om denne rasen. Jeg våger nå påstå at så lenge du ikke har hatt og levd noen år med denne rasen, så kan du ikke det du trenger å vite. Å lese om, hilse på, bli fortalt om - det gir god informasjon, men all input i verden vil ikke gi deg den info og kunnskap som du får av å leve med en.

Bare en liten tanke altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten tanke fra sidelinjer: Miss Redbull, du skriver at du kan det du trenger å vite om denne rasen. Jeg våger nå påstå at så lenge du ikke har hatt og levd noen år med denne rasen, så kan du ikke det du trenger å vite. Å lese om, hilse på, bli fortalt om - det gir god informasjon, men all input i verden vil ikke gi deg den info og kunnskap som du får av å leve med en.

Bare en liten tanke altså.

Veldig fin tanke :) Men er ikke alt man trenger å oppleve for å skjønne...! :) Men fin tanke var det.. Ha en fin kveld vidre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin tanke :) Men er ikke alt man trenger å oppleve for å skjønne...! :) Men fin tanke var det.. Ha en fin kveld vidre :)

Jo...det er det faktisk...Ikke ALT, men veldig, veldig mye. Det jeg opplevde etter at jeg fikk hunden min var at jeg trodde jeg kunne en del når jeg kjøpte han, men i dag vet jeg at jeg egentlig ikke burde kjøpt hund da i det hele tatt. Jeg visste ikke nok om noe som helst...men nå er jo ikke det sikkert det gjelder deg, du kan jo ha hatt 4 hunder før og vet alt om alt. ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vis man finner en valp som man kan få før, ville ikke dem fleste ha tatt den da??

Nei. Det er ikke noe galt i å ville ha en hund "fort". Ikke noe galt i det, og jeg forstår veldig godt at du vil det :) Da jeg endelig skulle kjøpe hund, ville jeg og helst ha den med en gang. Men de 13 ukene er faktisk verdt å vente, i stedet for å være uheldig å ende opp med et "problem" i 13 år. Jeg hadde imidlertid vært "enig" med deg om det hadde vært slik at du hadde vært i kontakt med flere oppdrettere fra starten av, og stått på flere ventelister. Da under forutsetning av at disse oppfylte alle krav og at du hadde studert samtlige nøye på forhånd. DA hadde jeg forstått at du kunne ønske å få en tidligere enn 13 uker. Det som skurrer for meg er imidlertid at det høres ut som om du venter å finne et kull ut av "det store intet" nå. De fleste kull er bortbestilt når de er født, og jeg håper for din egen skyld at du bruker lang tid på å finne "riktig" kull, slik at du ikke skulle bli lurt igjen :) Det er bra at du har brukt flere år på å finne ut at dette er riktig rase for deg, men en rase kan inneholde store variasjoner og det er derfor du bør være tålmodig og holde hodet kaldt i venteprosessen. Og ja, jeg vet det er vanskelig :) Jeg kjenner ikke til rasen (og heller ikke deg :) ), og har overhodet ikke forutsetninger for å stille spørsmålstegn ved at dette er riktig rase for deg. Hvis du mener at det er det, så skal ikke jeg legge meg borti det.

Når du har planlagt dette så lenge, så kan du klare å vente de 13 ukene også. Er man virkelig interessert osv osv, så venter man faktisk så lenge man må for å finne den "riktige" hunden. Jeg har selv planlagt hund nr. 2 i over ett år, fulgt med på et utvalg oppdrettere i lang tid. Tok kontakt med flere og har stått på venteliste hos tre stykker, hvor alle var "like bra". Det ble konkrete planer 1,5måneds tid før fødsel, og nå har jeg altså ventet i 11 uker. Ennå har jeg 4 igjen. Jeg kunne fint ha fått tak i en valp for lenge siden, men det har jeg altså ikke gjort. Jeg har til og med takket nei til valper. Ventetiden føles uutholdelig, men jeg håper det er verdt det til slutt :)

Jeg prøver ikke å angripe deg, men for å svare på spørsmålet ditt; nei, ikke alle vil velge den første man kommer over. At du vet alt som er å vite om rasen tviler jeg på. Jeg har overhodet ikke full oversikt over "min" rase, selv om jeg leser alt jeg kommer over osv osv. Man kan aldri bli "helt" utlært :D Jeg tviler ikke på at du har satt deg inn i rasen, noe som også bør være et minimumskrav når man skal kjøpe hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi starter med en ny rase, er det vel ingen som vet ALT om hvordan det er å ha den ?!

Jeg brukte 2 år på å finne ut at Boxeren var den rasen jeg ville ha som neste hund, men kunne umulig vite hvordan det var å leve med den i hus flere år på rad, syns dere går veldig hardt ut mot trådstarter.

At hun ville enten ha Engelsk eller amerikansk bull behøver ikke å bety at hun syns de ligner i utseendet eller oppførsel, før jeg endte opp med at jeg ville ha Boxer, snuste jeg på flere raser som verken ligner i utvendig eller innvendig.

Men etter å ha gått fra Boston ville jeg ha en med nogenlunde lik form og fasong, bare mye større. Kan jo hende trådstarter mener at hun liker de inntrykte ansiktene til både den engelske og den amerikanske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis du har noe å si så kom heller til meg... Ikke sleng tomme ord rundt deg! Jeg kan det jeg trenger å vite om denne rasen , å som nevnt tidligere så trenger jeg ikke å beskytte meg ovenfor dere eller legge fakta på bordet ettersom dere ikke er en oppdretter jeg skal kjøpe av! Hva jeg kan å evt ikke kan blir vel opp til meg...

Jeg vil heller si at en puddel & engelsk bulldog er som natt å dag... Ikke en amerikansk & engelsk! Men det er bare min mening, men er vel ingen her som sitter på en fasit bok er det vel??

Du kjenner verken meg eller dem jeg skal kjøpe valp av , så hva gir det deg rett til å snakke slik om et menneske du ikke aner hvem er??

Jeg aner ingenting om deg, annet enn det du har fortalt i denne tråden. Og jeg er ikke imponert over det du opplyser om din kunnskap om rasen. Hvis du vet mer om rasen enn det du gir inntrykk av, så er det sannelig bra. Men ut ifra hvordan du framstår her i tråden, så ville jeg ikke bli overrasket om du har akkurat så lite erfaring med og/eller kunnskap om rasen som det du gir inntrykk av.

Jeg kjenner både pudler og engelske og amerikanske bulldogger, og jeg kan forsikre deg om at den som skiller seg mest ut av dem er den engelske bulldoggen. Hvis du tror at engelsk og amerikansk bulldog har noe til felles, så er du laaangt ute å kjøre.

Hva gir meg rett til å snakke slik om et menneske jeg ikke aner hvem er? Kjære deg, det var du som kom inn på forumet og ga inntrykk av deg selv som en person som hopper med begge beina uti noe som du ikke har sjekket godt nok ut. For all del, hvis du har gjort en bedre jobb med å forberede deg enn det du gir inntrykk av her, så all ære til deg for det. Men i et diskusjonsforum eksisterer du kun som summen av det du har fortalt om deg selv, og foreløpig er summen din trygt innenfor grensene for hva man kan kalle en "hastverks-valpekjøper". Klarer ikke å vente 13 uker? Vært hos én oppdretter? Aldri tatt kontakt med raseklubben? Jaja, du får ha lykke til. Jeg håper du finner ut at rasen er akkurat slik du forventer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo...det er det faktisk...Ikke ALT, men veldig, veldig mye. Det jeg opplevde etter at jeg fikk hunden min var at jeg trodde jeg kunne en del når jeg kjøpte han, men i dag vet jeg at jeg egentlig ikke burde kjøpt hund da i det hele tatt. Jeg visste ikke nok om noe som helst...men nå er jo ikke det sikkert det gjelder deg, du kan jo ha hatt 4 hunder før og vet alt om alt. ....

Manlærer alltid nye sider om seg selv, å nye sider vil man se ved en hund under oppveksten å.. Jeg kan ikke alt om hund, å det tror jeg heller ikke en vetrinær kan eller noen her inne... Men jeg kan det jeg trenger å vite for å kunne ta en slik rase under taket!

Jeg ville aldri ha satt min mann , mine andre dyr, eller familie i fare ved å ta en rase jeg har 0 peiling på! Min svigemor er livredd hunder, å jeg ville aldri ha tatt noen junde rasen under dette hustaket vis jeg hadde hatt en liten tvil på mine egne kunnskaper.. Men jeg har mye å lære igjen, slik som andre!

:) Ikke bli overrasket den dagen du må svelge en kamel eller to :)

Det har jeg faktisk gjort 1 gang... Ble bitt ganske kraftig i armen å har et synlig arr etter det.. Men det gjorde meg mer nysgjerrig på rasen over den jeg hadde.. :)..

Min skyld at jeg ble bitt... Men man lærer så lenge man lever... :)

Etter mitt fattige forstand så er engelsk bulldog og amerikansk bulldog to meget forskjellige raser..

ambull.jpg

engbull.jpg

Fantastiske hunder.. Men som natt & dag ( som du beskrev det i en mld ) syntes jeg dem ikke er.. Å nå var det vel heller ikke snakk om utseende...

Når vi starter med en ny rase, er det vel ingen som vet ALT om hvordan det er å ha den ?!

Jeg brukte 2 år på å finne ut at Boxeren var den rasen jeg ville ha som neste hund, men kunne umulig vite hvordan det var å leve med den i hus flere år på rad, syns dere går veldig hardt ut mot trådstarter.

At hun ville enten ha Engelsk eller amerikansk bull behøver ikke å bety at hun syns de ligner i utseendet eller oppførsel, før jeg endte opp med at jeg ville ha Boxer, snuste jeg på flere raser som verken ligner i utvendig eller innvendig.

Men etter å ha gått fra Boston ville jeg ha en med nogenlunde lik form og fasong, bare mye større. Kan jo hende trådstarter mener at hun liker de inntrykte ansiktene til både den engelske og den amerikanske.

Heihei.. :) Boxere er herlige hunder :D..

Dem får bare si hva dem vil.. Jeg bryr meg ikke så særlig mye :P.. Jeg har fått et godt tilbud så ikke mange får.. Så jeg burde slå meg til ro med det :P.. Jeg elsker ansiktene til engelsken og amerikanske hundene.. Men det er ikke derfor jeg valgte amerikansk.. :P

*Kvadrupelpost, mod Miriam*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ja.. det her virker veldig lite gjennomtenkt...

Du får ha lykke til, glad du ikke er ute etter den rasen jeg har i allefall..

Ta i mot tips og gode råd er alltid greit vettu:)

Raseklubben er i mine øyne en av de første instansene man kontakter når man skal ha seg hund, ene og alene for å "sondere" terrenget:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarten er ikke den første som blir angrepet her inne, heller ikke den siste. Og jeg vet om flere ned i 12 års alder som har blitt så angrepet at de gråt seg i søvn og ikke våget bruke dette forumet mer. Det er trist.

jeg har vært ufin tilbake i slike sammenheng. For jeg tåler ikke urettferdigheten!

Da jeg valgte rase, ble jeg også angrepet. Jeg hadde en syk hund som ble avlivet, (Omplasseringshund) så derfor var jeg ikke skikket til en ny hund. Da jeg valgte Irsk Terrier fikk jeg høre det er en hund som ikke går sammen med andre hunder, som er aggressive og gudene vet hva.

Min erfaring er at Irsk Terrier er en veldig sosial hund som elsker folk, barn, andre dyr og som blir angrepet uten å gidde å sloss tilbake, det er den for stolt til. Sammen med valper er min unghund et godt eksempet, sammen med voksne er min unghund en valp, sammen med senior så oppfører den seg fint. Irsk har veldig mye språk, veldig mye lyder, de som liker å lese hundespråk vil se at Irsk er en kjekk hund å lære av!

En Irsk kunne heller aldri gå løs, jeg har aldri hatt problemer med å ha min løs.

Mitt poeng, ikke alle svar man får når man spør om rasespørsmål er troverdige. Folk svarer selv om de ikke aner hva de svarer på. Kanskje late som de er klokere enn de er.

Og en annen ting, jeg var heller ikke i kontakt med raseklubben, jeg var i kontakt med to oppdrettere, så valgte jeg hund.

Mye lærer man underveis, jeg har vokst veldig på året sammen med Peico. Angrer overhode ikke, men forstår mer om det med linjer, arv, hva man ser etter på en hund, /utstillingshund osv. Men et sted må man begynne.

Når man velger ny rase anbefaler jeg deg å besøke så mange mennesker med lik rase som deg selv, for å utveksle erfaringer og stille spørsmål, og bare la hunden leke med andre i lik rase. Jeg kjenner en hund av den rasen du valgte, vært på et treff og er også kjempe glad i den rasen. Men den er litt stor for meg. Mye hund. Men NYDELIG hund! Jeg er kjempe facinert av rasen!

Anbefaler deg også å bli medlem i klubben der/nær der du bor å bli med på sosialisering, valpetreff osv. Jeg har lært kjempe mye av det!

Ja, 13 uker er lenge og vente. Jeg ventet vel 7 uker og synes det var lenge, etter at jeg bestemte meg for rase. Men jeg var heldig, ble født to kull da jeg hadde bestemt meg for rasen. Og da var det 2 år til neste gang rasen var å få tak i ca.

Men nå venter jeg mye lenger. Tispen jeg har bestemt meg for å ha valp etter er enda ikke kommet i løpetid, derfor heller ikke parret. Det er en rase jeg har lest om i 4 år. Men da jeg tilfeldig kom over denne tispa sa det pang, jeg MÅ ha en valp etter henne! Så vi skal ikke hente valp før feb/mars eller noe. Men da rekker den hunden jeg har å pasere 2 år og vel så det, noe jeg synes er bra!

Lykke til med valpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kontakte raseklubben er ikke et "must", men man burde i det minste granske raseklubbens standarder og sørge for at oppdretter følger disse. Når jeg valgte oppdretter, kontaktet jeg ikke raseklubben, men jeg valgte et kull som ble formidlet via raseklubben, fordi det fylte alle krav. Vet ikke hva du har gjort her, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ja.. det her virker veldig lite gjennomtenkt...

Du får ha lykke til, glad du ikke er ute etter den rasen jeg har i allefall..

Ta i mot tips og gode råd er alltid greit vettu:)

Raseklubben er i mine øyne en av de første instansene man kontakter når man skal ha seg hund, ene og alene for å "sondere" terrenget:)

Takk, å ja jeg har kontaktet klubber å oppdrettere så jeg vet jeg har tatt det beste valget! Lite gjennom tenkt er det hvertfall ikke

Trådstarten er ikke den første som blir angrepet her inne, heller ikke den siste. Og jeg vet om flere ned i 12 års alder som har blitt så angrepet at de gråt seg i søvn og ikke våget bruke dette forumet mer. Det er trist.

jeg har vært ufin tilbake i slike sammenheng. For jeg tåler ikke urettferdigheten!

Da jeg valgte rase, ble jeg også angrepet. Jeg hadde en syk hund som ble avlivet, (Omplasseringshund) så derfor var jeg ikke skikket til en ny hund. Da jeg valgte Irsk Terrier fikk jeg høre det er en hund som ikke går sammen med andre hunder, som er aggressive og gudene vet hva.

Min erfaring er at Irsk Terrier er en veldig sosial hund som elsker folk, barn, andre dyr og som blir angrepet uten å gidde å sloss tilbake, det er den for stolt til. Sammen med valper er min unghund et godt eksempet, sammen med voksne er min unghund en valp, sammen med senior så oppfører den seg fint. Irsk har veldig mye språk, veldig mye lyder, de som liker å lese hundespråk vil se at Irsk er en kjekk hund å lære av!

En Irsk kunne heller aldri gå løs, jeg har aldri hatt problemer med å ha min løs.

Mitt poeng, ikke alle svar man får når man spør om rasespørsmål er troverdige. Folk svarer selv om de ikke aner hva de svarer på. Kanskje late som de er klokere enn de er.

Og en annen ting, jeg var heller ikke i kontakt med raseklubben, jeg var i kontakt med to oppdrettere, så valgte jeg hund.

Mye lærer man underveis, jeg har vokst veldig på året sammen med Peico. Angrer overhode ikke, men forstår mer om det med linjer, arv, hva man ser etter på en hund, /utstillingshund osv. Men et sted må man begynne.

Når man velger ny rase anbefaler jeg deg å besøke så mange mennesker med lik rase som deg selv, for å utveksle erfaringer og stille spørsmål, og bare la hunden leke med andre i lik rase. Jeg kjenner en hund av den rasen du valgte, vært på et treff og er også kjempe glad i den rasen. Men den er litt stor for meg. Mye hund. Men NYDELIG hund! Jeg er kjempe facinert av rasen!

Anbefaler deg også å bli medlem i klubben der/nær der du bor å bli med på sosialisering, valpetreff osv. Jeg har lært kjempe mye av det!

Ja, 13 uker er lenge og vente. Jeg ventet vel 7 uker og synes det var lenge, etter at jeg bestemte meg for rase. Men jeg var heldig, ble født to kull da jeg hadde bestemt meg for rasen. Og da var det 2 år til neste gang rasen var å få tak i ca.

Men nå venter jeg mye lenger. Tispen jeg har bestemt meg for å ha valp etter er enda ikke kommet i løpetid, derfor heller ikke parret. Det er en rase jeg har lest om i 4 år. Men da jeg tilfeldig kom over denne tispa sa det pang, jeg MÅ ha en valp etter henne! Så vi skal ikke hente valp før feb/mars eller noe. Men da rekker den hunden jeg har å pasere 2 år og vel så det, noe jeg synes er bra!

Lykke til med valpen!

Takk for svar igjen :blink: Ja klart det er mye å ta hensyn til å det er jeg fult klar over :lol: Derfor brukte jeg god tid :P Man lærer noe nytt på veien når man har hund, å jeg er villig til å ta imot alt av råd & tips :P... Valpetreff er noe jeg kommer til å gå på veldig ofte ettersom en amerikansk bulldog skal helst være med 100 forskjellige mennesker iløpe av et år... :P

Men bare kom med tips å råd å det gjelder andre å :P... Tar gjerne imot :P Beklager at dette ble en kort melding, men sitter nedgravd i noen papirer her som må ut iløpe av 2 timer :P..

Å kontakte raseklubben er ikke et "must", men man burde i det minste granske raseklubbens standarder og sørge for at oppdretter følger disse. Når jeg valgte oppdretter, kontaktet jeg ikke raseklubben, men jeg valgte et kull som ble formidlet via raseklubben, fordi det fylte alle krav. Vet ikke hva du har gjort her, men.

Jeg har gjort det jeg trenger å gjøre :P... Mitt valg er tatt :D

Tribbelpost mod. Einstein&Charlie BRUG siteringsfunktionen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...