Gå til innhold
Hundesonen.no

Handler-instruktør


Ingvild

Recommended Posts

Skrevet

Er det noen som kan anbefale en instruktør til å holde et helgekurs i handling? Helst en i Trøndelagsområdet, men det er ikke SÅ nøye om det er en som bor lengre unna om instruktøren er flink. :thumbs:

Skrevet

Hva med Line Haugen? Hun er akkurat ferdig med dommerutdanningen, og kan vel det som er mulig å kunne om hunder, utstilling og handling. Er oppdretter av beardis og amerikansk cocker. Bor på Melhus.

Skrevet

Steinar Balken :thumbs:

Like flink med unge som gamle!

Roser masse - men sørger for at man beholder beina på jorda. Veldig flink til å tilpasse trening, tilbakemelding, kurs ovs til deltakerene. Gått 2 kurs med han hos Martine (gilabb.com), og da jeg fikk han på landslaget var jeg overlykkelig - så mye gratis trening med han!

Skrevet
Steinar Balken :thumbs:

Like flink med unge som gamle!

Roser masse - men sørger for at man beholder beina på jorda. Veldig flink til å tilpasse trening, tilbakemelding, kurs ovs til deltakerene. Gått 2 kurs med han hos Martine (gilabb.com), og da jeg fikk han på landslaget var jeg overlykkelig - så mye gratis trening med han!

Signerer.

Finnes ingen bedre (i mine øyne)

-Men han bor jo ikke akuratt i Trondheim, da...

Om du er intr. har jeg kontakt informasjon.

Skrevet
Signerer.

Finnes ingen bedre (i mine øyne)

-Men han bor jo ikke akuratt i Trondheim, da...

Om du er intr. har jeg kontakt informasjon.

Sist jeg snakke med han sa han at om det ble samlet sammen noen så tok han ett (var riktignok til en i Oslo da men..)

Og ja - han er virkelig mitt forbilde og Yodel!

Skrevet

Jeg nevnte ikke Steinar fordi det er et godt stykke unna Trondheim, selvsagt er jeg superfornøyd med ham jeg og :thumbs: Har superlyst på kurs med ham igjen! Skal vi sette opp sonentreff/kurs kanskje? :banana:

Skrevet
Jeg nevnte ikke Steinar fordi det er et godt stykke unna Trondheim, selvsagt er jeg superfornøyd med ham jeg og :thumbs: Har superlyst på kurs med ham igjen! Skal vi sette opp sonentreff/kurs kanskje? :banana:

Har faktisk snakket med Steinar om det tidligere, og han stiller opp han, om vi finner en passende dato. Han krever et lite honorar, men det skal vel kunne la seg ordne om vi får nok deltagere :banana: ?

Men da var det snakk om østlandsområdet, altså..

Har mulighet til å ha det utenfor vet. klinikken vi bruker i Nittedal? Om det er nødvendig med innendørs har jeg en mulighet her også, men sånn i sommerhalvåret er det vel mulig å ha det utendørs?

Skrevet

Jeg vil også gå kurs med Steinar Balken :thumbs:

Wesminster: om du foretrekker lokal instruktør, så har du jo f.eks Kristin Hoff som Caroline nevnte. Jeg har også gått kurs med henne og er veldig fornøyd. Ellers så har du jo Steinar og Rita Hoff, som blant annet har ringtreningene til terrierklubben i Trondheim. Dyktige og trivelige folk :banana:

Skrevet

Ooooh, jeg vil også gå kurs med Steinar Balken! Jeg har ikke gått kurs for han tidligere, men han var dommer på et av Normas første valpeshow. Han var utrolig grei, og kom med mange nyttige tips til alle utstillerne om hvordan de kunne stille hundene sine bedre :thumbs:

Skrevet
Jeg nevnte ikke Steinar fordi det er et godt stykke unna Trondheim, selvsagt er jeg superfornøyd med ham jeg og :thumbs: Har superlyst på kurs med ham igjen! Skal vi sette opp sonentreff/kurs kanskje? :banana:

Med med med :banana:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...