Gå til innhold
Hundesonen.no

Din første hund


vima2k

Recommended Posts

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar
min første hund var en cavalier king charles spaniel hannhund . han het Dennis. fikk ham da jeg var 12 år. hadde ham i 6 år. en dag jeg var å handlet, ble han stjålet fra bilen min..... ;):) ingen har sett ham siden ;)

Off, det må ha vært fælt.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første hunden var en hoffe.

Nemo, som han het, var veldig stor, han var større en Lady (leonberger).

Vi hadde bare Nemo til han var ca. 1,5 år. Fordi han var livredd for at noen skulle ta fra han maten. Han bet søsteren min da han hadde mat, men til slutt bet han uten grunn og uten varsel.

Jeg kan nesten ikke huske han slik. Jeg husker at vi bada sammen, og at han var utrolig snill.

Ver kjempe lei meg da vi måtte gi ham fra oss. Har ikke anelse hvor han er nå. (Hvis han enda lever)

Blir enda lei meg når jeg tenker på han. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min aller første hund var en karelsk bjørnehund, den ble selvfølgelig omplassert pga at den ikke passet inn. Men min første egen var en omplasseringshund, som het Lady... Hun så ut som en høy jaktlabrador,og var labrador,pointer og rottis... En herlig hund, avlivet pga hårsekkmidd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vokst opp med BCer fra jeg var i magen til mamma. De første to BCene var Timmi og Spax. Timmi var sønn av Spax og blanding av BC og Cocker Spaniel. Spax var renraset BC. Jeg har desverre ingen bilder av dem siden det er mange år siden, men jeg har et bilde av Timmi nr. 2. Spax var nesten helt lik han.

Bilde er litt dårligt, men men.. :)

post-2838-1212412085_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første hund er Vesla, en søt, liten dachsefrøken som nå er blitt 3 år. Jeg kunne sikkert ha fått en bedre førstegangshund, men jeg er kjempefornøyd med henne. Hun har lært meg masse om tålmodighet, hehe.

170208075-1-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familiens første hund var en Amerikansk cocker Spaniel hannhund med navn Simba :)

Jeg ante ikke att vi skulle få hund. Foreldrene mine sa de skulle en tur med danskebåten, men noen timer senere stod de i stua med verdens nydeligste valp ;) Jeg hadde overhode ingen interesse for hund på den tiden, men det snudde med engang jeg så Simba. Det var i 1996 han kom i hus og døde våren 2006 ;)

Han hadde en sjelden skjelletsykdom desverre så han kunne ikke brukes til noen hundesporter, men han var verdens beste sofahund. Kommer aldri til og glemme han ;)

Bilde%20044.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten hadde vi en golden retriever hannhund som het King. Min første egen hund "fikk" jeg da jeg var 14år. Det var en jeg kjente som hadde hatt han,men han var ikke snill med han og var allerede lei, så jeg tok han med meg hjem en dag. Etter mye mas fikk jeg beholde han. Han var blanding av border collie og berner sennen som da var 5mnd. En herlig hund innimellom, men desverre hadde han litt for mye dårlig baggasje. Jeg hadde ikke noen erfaring med trening av hund den gangen og desverre endte det med bitt og avliving da han var 2år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første hund het Tassen Amigo og var en renraset gatehund fra Taiwan. Han fant meg da jeg var ca 10 år, og jeg hadde han i en uke før han døde av en ukjent sykdom, enkelt forklart. Jeg har skrevet et innlegg i bloggen om ham.

Her er bilde av meg og Tassen:

Tassen3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min første hund var en cavalier king charles spaniel hannhund . han het Dennis. fikk ham da jeg var 12 år. hadde ham i 6 år. en dag jeg var å handlet, ble han stjålet fra bilen min..... ;):) ingen har sett ham siden ;)

;) der felte jeg en tåre ;) fik sjikkeli vondt i magen,

så utrolig TRIST.. måtte den personen dø! :P

altså han som stjal hunden din !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår første hund var berner sennen tispen Nøklebyåsen's F-Kaisa "Kaisa".

Hun ble født hos kennel Nøklebyåsen i Hønefoss den 2. februar 1999, og ble 7 år gammel. ;)

Hun ble avlivet den 10. mars 2006 p.g.a. lungekreft.

Kaisas_forste_17mai.jpg

57a2a295.jpg

Noklebyaasens_f-Kaisa.jpg

tur2.jpg

sistekaisa7.jpg

Gud, så trist dette var. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første hund var Lord , som var 75 % border collie og 25 % labrador. Fikk han når jeg var 9 år og fikk ha han i nesten 6 år før han ble avlivet pga kreft. Han var den perfekte "første gangshund". Lærte alt utrolig fort og godtok alt..

Lord.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første hund fikk jeg var 9. Aron var blanding av Border Collie og Münsterländer (ikke sikker på om det er grosser eller kleiner) og mye mer ;) Han var velig plaget meg angst av alle typer og vart bare verre og vi mått avlive han 13 mars 2006 nesten 8 år gammel. :)

Aron005.jpg

i7789785_56608_6.jpg

EDIT: Fjernet noen av bildene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familiens første Schæfer fikk vi i 1980, så jeg er oppvokst med Schæfere rundt meg i hele barndommen, i mine øyne finnes ingen bedre familehund enn en Schæfer og Schæferen er fremdeles rasen som er nærmest hjerte mitt :)

I 1989 fikk jeg min første EGEN hund, da var jeg 12 år og Silja, en nydelig Boston Terrier på 8 uker flyttet inn til oss. Jeg hadde Silja i hele 15 år og avlivet henne i 2004 pga alderdom. Silja var verdenes klokeste og beste førstegangshund for en hundegal jente, jeg trodde aldri jeg skulle komme over henne og det har jeg jo heller ikke gjort, hun har satt dype spor i både hjerte og sinn.

Det gikk 5 mnd fra jeg avlivet Silja til jeg dro å hentet Sara og Klein hos oppdretter, ville ha en større hund enn Boston denne gangen, men ville ha en nesten lik rase både utvendig og innvendig, de siste årene jeg hadde Silja var jeg klar over dette og letingen på drømmerasen begynte og jeg endte opp med Boxer, og har ikke angret et sekund på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som liten hadde familien blandingen Dennis. (Schäferhund/grønnlandshund), og han var en drøm å vokse opp med, og var med meg på det meste. I "gamledager" var det jo skikkelige snøvintre, og vi tilbragte utrulig mye tid med ski, kjelke eller pulk. :)

dennis.jpg

Min første egne hund var av rasen Manchester Terrier. Jeg ville aller helst ha en dobermann, men mamma satte foten ned og sa nei til så stor hund med en gang (jeg var 13 år). Så da ble rasen plukket ut pga utseende... "mini dobermann". Egentlig ville jeg bare ha en lekekamerat, turkamerat og selskapshund, men oppdretter ville at han skulle stilles ut noen ganger. Og det gjorde jeg, og ble bitt av basillen.

Med Maxi fikk jeg prøvd meg både i utstillingsringen, lydighetsringen og agilityringen. Han ble N UCH, fikk opprykk til klasse 3 i lydighet og vi kvalifiserte oss til NM lag i agility.

Da Maxi var 4.5 år ble han far til 5 flotte valper. Det var selvfølgelig stor stas.

Året etter ble han syk, og det ble fort konstantert en aggressiv form for lymfekreft. Det gikk bare noen få mnd fra første sykdomstegn til han måtte avlives.

maxi.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første hund har jeg nå, Sheltien Tessa som blir to år i oktober. Dette er min første egne hund, mens mamma hadde puddel, og pappa collie før jeg ble født :) Før jeg kjøpte Tessa, var jeg krisehjem for 6 forskjellige hunder.

Diverse054.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min/vår første hund var verdens skjønneste Basset Hound, Fred med Ørene. Så kom GS-tispen Frøya, og så fikk jeg min første helt egne hund, Puma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...