Gå til innhold
Hundesonen.no

Dreadlocks


jeanette-k

Recommended Posts

Møkkete? Eh, nei når man har dreads så vasker man aldri håret og det flyr fluer rundt som lager seg reder inni håret sammen med alle fuglene :wub:Sorry, jeg måtte bare....... ;)

Jeg har grevlinger og bever og jeg. Et eget lite wildlife habitat der inne. Det er som en vakker symfoni i all sin uhygiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 127
  • Created
  • Siste svar
Ja jeg sa ingen ting om hva alle med dreads er da..Så hva var poenget?

Poenget er at du sa at du setter folk med dreads (meg) i bås, og dømmer dem (oss) "rett ned". Jeg spør deg hva det er i praksis mener med det. Ser du virkelig ikke logikken, eller mangelen på din egen?

Dessuten er det ingen med dreads som har prøvd å overbevise meg om noe som helst annet(enn ingentign) heller, men jeg prøver jo akkuratt nå å overbevise deg om at jeg ikke er lat ;)

Hva i alle dager er det jeg trenger å forsøke å overbevise deg om??? :wub: Skal jeg overbevise deg om at jeg ikke er hva enn det er du har fabulert fram i hodet ditt at jeg er? For jeg forsøker fortsatt å få seg til å fortelle meg hva det er du mener at min hårfrisyre sier om meg. Med andre ord, jeg forsøker å få ut av deg hva som definerer den båsen du har satt meg i jeg. Jeg kan jo ikke overbevise deg om at jeg ikke er noe jeg ikke enda vet hva er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dreads er fint jeg. Har ofte tenkt på å skaffe meg det selv, men jeg tørr bare ikke.

Mye pga. det man hører om hvor vanskelig rensligheten er, flueegg og det som verre er. Men også pga.at man må vel shave hodet ganske skallet for å få dem vekk, og akkurat den looken frister ikke særlig.

Nå er vel det henna-fargede håret mitt stort sett bustete uansett da, så ofte jeg har et par ufrivillge dreads i bakhodet... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier du setter alle med dreads i en bås er det ingenting å misforstå - det er bare trist.

Det er enda tristere når man ikke engang er villig til si hvordan båsen defineres.

"Jeg synes alle mopseeiere er idioter! ...men jeg vil ikke engang si hvorfor...." Jepp, modent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¨Så finnes det en mellomting på møkkete og på redser med fluer i håeret da!

Møkkete er møkkete.. Hvor får du fra at dreads er møkkete?

Jeg har grevlinger og bever og jeg. Et eget lite wildlife habitat der inne. Det er som en vakker symfoni i all sin uhygiene.

OH ;) *lage dreads imorgen* Jeg vil og ha et wildelife habitat! ;) Kan jeg få ha ara papegøyer og hamstere? Kan se for meg ganske mange morsome frisyrer med et løpende hamster midt inni! *ler*

Ja jeg skjønner at dere liker å missforstå, tydelighvis sulten på en debbat?

Vel, har vel mer med å få noen og enhver til å skjønne at man ikke er sånn og sånn bare fordi man har en hårfrisyre eller en type rase...

Men nå er kanskje Mari et håpløst tilfelle som aldri kommer til å bli reddet... Hun har jo tross alt hatt flere bullehunder OG hun har dreads..... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa jo ingenting om hva dere var? Ante ikke at du hadde dreada en gang så du setter jo i gnag et person angrep mot meg. Sant. nOe jeg ikke gjorde mot deg.

Hvis du er villig til å høre så kan jeg prøve å forklare. Det er f.eks sånn som at mange setter folk med silikonpupper i samme bås. Og det gjør jeg med folk med dreads. Ikke for at jeg absolutt vil, men sånn er det bare ike mer ikke mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye pga. det man hører om hvor vanskelig rensligheten er

Øh? Vanne, skumme, skylle, tørke. Kompliserte greier det der...

Har hatt mine i over to år nå, har hatt dreads ved tidligere anledning også, og det er mulig det har sitti et par fluer på skolten min og fundert på livets store mysterier, men noen formering av de har jeg ennå ikke sett. Har ikke fått så mye som en flått gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh? Vanne, skumme, skylle, tørke. Kompliserte greier det der...

Har hatt mine i over to år nå, har hatt dreads ved tidligere anledning også, og det er mulig det har sitti et par fluer på skolten min og fundert på livets store mysterier, men noen formering av de har jeg ennå ikke sett. Har ikke fått så mye som en flått gitt.

Ja JEG vet ikke noe om dette, har aldri hatt dreads. Sier bare hva jeg har hørt. En venn av meg måtte klippe dem av, pga. at de fant noen giga-lus i dem. Men lus er lus, og dem kan man jo komme utfor uansett (snakker av erfaring hehe). Men det må da være litt vanskeligere i det minste, å holde dem rene, jeg mener, det kan jo ikke være så lett å få vasket helt inn til kjernen av dreadsen? Og litt lengre tid kan jeg også forestille meg at det tar, uten at det er et stort problem da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa jo ingenting om hva dere var? Ante ikke at du hadde dreada en gang så du setter jo i gnag et person angrep mot meg. Sant. nOe jeg ikke gjorde mot deg.

Hvis du er villig til å høre så kan jeg prøve å forklare. Det er f.eks sånn som at mange setter folk med silikonpupper i samme bås. Og det gjør jeg med folk med dreads. Ikke for at jeg absolutt vil, men sånn er det bare ike mer ikke mindre.

Personangrep? Hvor? Hun stiller deg et spørsmål på bagrunn av DIN uttalelse...

Vel, hvis du absolutt ikke vil ha sånne fordommer og sette folk i bås, så er det faktisk bare å la det være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møkkete er møkkete.. Hvor får du fra at dreads er møkkete?

OH ;) *lage dreads imorgen* Jeg vil og ha et wildelife habitat! ;) Kan jeg få ha ara papegøyer og hamstere? Kan se for meg ganske mange morsome frisyrer med et løpende hamster midt inni! *ler*

Vel, har vel mer med å få noen og enhver til å skjønne at man ikke er sånn og sånn bare fordi man har en hårfrisyre eller en type rase...

Men nå er kanskje Mari et håpløst tilfelle som aldri kommer til å bli reddet... Hun har jo tross alt hatt flere bullehunder OG hun har dreads..... :wub:

Ja, det er greit det. Å jeg skjønner jo at ikke alle folk med dreads er like, på godt og ondt, men jeg sier bare at det er bare sånn jeg har oppfattet folk med dreads. Har prøvd å si flere ganger at jaaa det er feil å være fordomsfull, men jeg er nå engang det. Sikkert fordi jeg har en mops

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er kanskje Mari et håpløst tilfelle som aldri kommer til å bli reddet... Hun har jo tross alt hatt flere bullehunder OG hun har dreads..... :wub:

ikke bare det, men jeg har også 1,6cm store hull i ørene, piercinger og tatoveringer. How low can you go liksom.

Sa jo ingenting om hva dere var? Ante ikke at du hadde dreada en gang så du setter jo i gnag et person angrep mot meg. Sant. nOe jeg ikke gjorde mot deg.

Dette er ikke et personangrep. Det er du som kommer med angrep når du dømmer folk nord og ned (dine egne ord). At man blir utfordret til å definere disse fordommene skulle da virkelig bare mangle! Jeg har ikke angrepet din person i det hele tatt, jeg har utfordret dine uttalelser. Big difference. Huge!

Det er f.eks sånn som at mange setter folk med silikonpupper i samme bås. Og det gjør jeg med folk med dreads. Ikke for at jeg absolutt vil, men sånn er det bare ike mer ikke mindre.

Ok. Og den typiske fordommen rundt silikondamene er at de et overfladiske og dumme. Ikke sant? Det er silikonpuppebåsen.

Og da spør jeg deg for ettusentohundreogtrettiN'te gang, hva er dreadsbåsen??

Er jeg uhygienisk? Er jeg innbilsk? Er jeg overfladisk? Er jeg kommunist? Liker jeg å gå med rosa kaninkostyme når jeg er hjemme alene? Jeg vil vite hva slags bås du setter meg i! Det fortjener jeg å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Dreads er noe av det styggetse jeg ser! - Fy **** og så stygt!

Jeg dømmer folk rett ned om jeg ser de med dreads å skammer meg ikke ;)

Og det er så udelikat og .. æææsj!

Og Mops er noe av det styggeste jeg ser! Og jeg dømmer også mopseeiere rett ned. Æsj altså.

Ehh, nei.

Jeg kjenner flere med dreads, syns selv det er tøft, og hvis du vil ha det så drit i hva de andre mener! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er greit det. Å jeg skjønner jo at ikke alle folk med dreads er like, på godt og ondt, men jeg sier bare at det er bare sånn jeg har oppfattet folk med dreads. Har prøvd å si flere ganger at jaaa det er feil å være fordomsfull, men jeg er nå engang det. Sikkert fordi jeg har en mops

Neida, det er faktisk bare å ikke være det.. Det er ikke værre enn det. Bestemme seg og gjennomføre! Du som er jente klarer det vet du :wub:

Og bare, for the record, jeg har aldri hatt dreads og kommer sansynligvis aldri til å få det heller. Selvom jeg syns det er kult, så er det kult på andre men ikke meg.. Tror jeg da! Hmm... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke bare det, men jeg har også 1,6cm store hull i ørene, piercinger og tatoveringer. How low can you go liksom.

Dette er ikke et personangrep. Det er du som kommer med angrep når du dømmer folk nord og ned (dine egne ord). At man blir utfordret til å definere disse fordommene skulle da virkelig bare mangle! Jeg har ikke angrepet din person i det hele tatt, jeg har utfordret dine uttalelser. Big difference. Huge!

Ok. Og den typiske fordommen rundt silikondamene er at de et overfladiske og dumme. Ikke sant? Det er silikonpuppebåsen.

Og da spør jeg deg for 103n'te gang, hva er dreadsbåsen??

Er jeg uhygienisk? Er jeg innbilsk? Er jeg overfladisk? Er jeg kommunist? Liker jeg å gå med rosa kaninkostyme når jeg er hjemme alene? Jeg vil vite hva slags bås du setter meg i! Det fortjener jeg å vite.

Har både piercing og tatovering selv da.

Men jeg har jo sagt det. for meg er dreads folk dreads folk.

Jeg kan ikke tenke at en med dreads har stygg bukse eller fin bil eller noe, for jeg ser bare dreadsen. Skjønner nå?

Andre kan jeg tenke å hun så glad ut f.eks, men for meg så overskygger dreadsen bare alt..

Neida, det er faktisk bare å ikke være det.. Det er ikke værre enn det. Bestemme seg og gjennomføre! Du som er jente klarer det vet du :wub:

Og bare, for the record, jeg har aldri hatt dreads og kommer sansynligvis aldri til å få det heller. Selvom jeg syns det er kult, så er det kult på andre men ikke meg.. Tror jeg da! Hmm... ;)

Ja vet selv at det er en dårlig egenskap, så får vel prøve å skjerpe meg ;O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har både piercing og tatovering selv da.

Men jeg har jo sagt det. for meg er dreads folk dreads folk.

Jeg kan ikke tenke at en med dreads har stygg bukse eller fin bil eller noe, for jeg ser bare dreadsen. Skjønner nå?

Andre kan jeg tenke å hun så glad ut f.eks, men for meg så overskygger dreadsen bare alt..

Slik, bare med dreads?

http://www.latexmaskcentral.com/images/har...n_it01thumb.jpg

:angel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke bare det, men jeg har også 1,6cm store hull i ørene, piercinger og tatoveringer. How low can you go liksom.

Som jeg sier, ett håpløst tilfelle..

Satt å jabbet med søsteren her om dagen om piercinger, hun mente da at det var harry å ha det.. Ja oki, så søsteren din er harry bare fordi hun har tre stk hun da, spurte jeg. Jepp, fikk jeg i retur, så da får vi bare legge deg på lista di og.. Ett håpløst harry tilfelle :wub:

Liker jeg å gå med rosa kaninkostyme når jeg er hjemme alene?

;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Ja vet selv at det er en dårlig egenskap, så får vel prøve å skjerpe meg ;O

Kanskje litt OT, men.. :

Hva gjør du hvis bestevenninna di bestemmer seg for å ta dreads?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke tenke at en med dreads har stygg bukse eller fin bil eller noe, for jeg ser bare dreadsen. Skjønner nå?

Andre kan jeg tenke å hun så glad ut f.eks, men for meg så overskygger dreadsen bare alt..

Nei, jeg skjønner fortsatt ikke. For det forklarer ikke "dømmer folk rett ned". Det blir som at jeg skal dømme et menneske nord og ne fordi de har blå øyne, det gir absolutt ingen mening. Det må være tillagt noen egenskaper (virkelige eller ei) til de blå øynene, ellers er det ingenting å dømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil vite hva slags bås du setter meg i! Det fortjener jeg å vite.

Jeg vil! jeg vil!

Du er liberal, går mye kafé, har lilla skjerf, har venner av alle legninger, bor på vestkanten (eller du bodde der, men flyttet), israelerne og palestinerne må skjerpe seg og bli venner (iallefall må de teite israelerne slutte å være så kjipe), du tar buss og sykkel for å unngå CO2, og, og, og...!

Var det noe som var riktig? :wub::rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...