Gå til innhold
Hundesonen.no

Dreadlocks

jeanette-k

Recommended Posts

• Svar 127
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
aha! Høres kjempe bra ut! Har du noe linker?

Nå driver jeg og vurder på alvor og dra til en frisør/what ever og få noen som kan det til og fikse dread's til meg.

Tror du bare kjøper vanlig løshår (i lokker) som du fester i ditt vanlige hår.

http://www.ehow.com/how_4519088_fake-synth...dreadlocks.html

Tok forresten ut mine dreads. Var lei av dem, men hadde de ganske lenge. Dvs, jeg tok de ikke ut, jeg barberte hodet :D

Jeg savner dreadsene mine litt faktisk.

Når jeg startet med de var de slik som dette:

n530141302_859530_240.jpg

Ikke noen faste dreads, bare floker i lokker, men jeg fortsatte på de.

Slik har de også vært:

n530141302_1595616_4151.jpg

og

n530141302_1576005_9461.jpg

Før jeg turte å ta hele håret ble det slik:

http://i62.photobucket.com/albums/h93/galingx/bilde291.jpg

og slik:

http://i62.photobucket.com/albums/h93/gali...okt260liten.jpg

:D

Edit: Ja, jeg glemte å si at du kan ikke bare vente på at dreadsene kommer, slik Huldra også skriver. Jeg brukte laange togturer på å floke dem selv. Jeg flettet håret inn i hverandre på en spesiell måte før jeg tuperte det. Men jeg ville fått Huldra til å gjøre det, kan være vanskelig å gjøre det selv, ta lang tid, og noen som vet hva de driver med vil nok gjøre det mye bedre enn om man gjør det for første gang selv. ;)

Skrevet

Så morsomt at det er liv i denne tråden igjen, da kan jeg jo spørre her da - er det noen som veit om et billig men bra sted å få laget dreads på sånn her i østlandsområdet?

Guttebarnet ønsker seg dreads nemlig, men ingen av frisørene jeg har spurt kan/vil lage det på han. Hvor langt bør det være når han får dreads? Han har spart i mange måneder nå.. Jeg tror han har hår som "passer" til dreads, det er tjukt i begge betydninger, han har mye hår, og hårstråene hans er grove (bare for å forkare det dårlig). Han har naturlige krøller - ikke sånne tullekrøller, men skikkelige krøller (som nekter å være rett selv når vi har brukt rettetang på det.. hehe):

aDSC_4641.jpg

Dette bildet ble tatt i januar, mens dette bildet:

aIMG_1310.jpg

Ble tatt i juli (så får dere se lengden på det, liksom). Han har sånne krøller som han hadde i januar nå også, han har bare litt mer av det :D

Sånn apropos fordommer og det å sette folk i bås, så syns jeg han passer i bildet jeg har av "dreads-folk". Dvs at han ikke er så innmari bekymra for hva andre tenker og syns om han :D Det er en udelt positiv egenskap det, i min bok ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...