Gå til innhold
Hundesonen.no

Dreadlocks


jeanette-k

Recommended Posts

  • Svar 127
  • Created
  • Siste svar
aha! Høres kjempe bra ut! Har du noe linker?

Nå driver jeg og vurder på alvor og dra til en frisør/what ever og få noen som kan det til og fikse dread's til meg.

Tror du bare kjøper vanlig løshår (i lokker) som du fester i ditt vanlige hår.

http://www.ehow.com/how_4519088_fake-synth...dreadlocks.html

Tok forresten ut mine dreads. Var lei av dem, men hadde de ganske lenge. Dvs, jeg tok de ikke ut, jeg barberte hodet :D

Jeg savner dreadsene mine litt faktisk.

Når jeg startet med de var de slik som dette:

n530141302_859530_240.jpg

Ikke noen faste dreads, bare floker i lokker, men jeg fortsatte på de.

Slik har de også vært:

n530141302_1595616_4151.jpg

og

n530141302_1576005_9461.jpg

Før jeg turte å ta hele håret ble det slik:

http://i62.photobucket.com/albums/h93/galingx/bilde291.jpg

og slik:

http://i62.photobucket.com/albums/h93/gali...okt260liten.jpg

:D

Edit: Ja, jeg glemte å si at du kan ikke bare vente på at dreadsene kommer, slik Huldra også skriver. Jeg brukte laange togturer på å floke dem selv. Jeg flettet håret inn i hverandre på en spesiell måte før jeg tuperte det. Men jeg ville fått Huldra til å gjøre det, kan være vanskelig å gjøre det selv, ta lang tid, og noen som vet hva de driver med vil nok gjøre det mye bedre enn om man gjør det for første gang selv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt at det er liv i denne tråden igjen, da kan jeg jo spørre her da - er det noen som veit om et billig men bra sted å få laget dreads på sånn her i østlandsområdet?

Guttebarnet ønsker seg dreads nemlig, men ingen av frisørene jeg har spurt kan/vil lage det på han. Hvor langt bør det være når han får dreads? Han har spart i mange måneder nå.. Jeg tror han har hår som "passer" til dreads, det er tjukt i begge betydninger, han har mye hår, og hårstråene hans er grove (bare for å forkare det dårlig). Han har naturlige krøller - ikke sånne tullekrøller, men skikkelige krøller (som nekter å være rett selv når vi har brukt rettetang på det.. hehe):

aDSC_4641.jpg

Dette bildet ble tatt i januar, mens dette bildet:

aIMG_1310.jpg

Ble tatt i juli (så får dere se lengden på det, liksom). Han har sånne krøller som han hadde i januar nå også, han har bare litt mer av det :D

Sånn apropos fordommer og det å sette folk i bås, så syns jeg han passer i bildet jeg har av "dreads-folk". Dvs at han ikke er så innmari bekymra for hva andre tenker og syns om han :D Det er en udelt positiv egenskap det, i min bok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...