Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mange hundebøker har du??

Heidihj

Hvor mange hundebøker har du??  

33 stemmer

1. 1.

• 0-10
      23
    • 11-20
      4
    • 21- 30
      2
    • 31 eller fler
      4

Recommended Posts

Skrevet

jeg har vel ca 7-8...jeg låner helst på biblioteket.

Har lånt "På talefot med hunden" og "klikkertrening for din hund"

jeg husker alt som står der men hvis jeg glemmer det så bare låner jeg den på nytt :wink:

Skrevet

HAr ikke så mange jeg. Har 3 tror jeg.. Et raseleksikon, på talefot med hunden av Turid Rugaas og en om klikker.. Skulle gjerne hatt flere, men har bare ikke fått kjøpt flere...

Skrevet

To om alle mulige raser.

To om labrador retriever

En om apportering med retriever.

Ikke skyt hunden.

På talefot med hunden.

Klikkertrening for din hund.

Det tror jeg er det. Disse bøkene dekker i alle fall mine behov nå, så kan jeg heller låne på biblioteket om det er noen spesielle bøker jeg vil lese.

Skrevet

woooow!!! seriøst?? shit..

jeg har en bok om buhund, en bok om hypothyreose hos hunden(thyroxin-mangel), en dressur bok, og en bok om hunderasen shæfer, samt en "er hunden syk bok" og seff på talefot med hunden. er det flere da tru...? jO! jeg har en boik som heter "hunden" med den del forskjellig stoff om hund. det var vell alt jah..næi.. :D har en bok med fortellinger med hund som midtpunkt også..voff heter den. skikkelig bra regn-værs bok! :)

Skrevet

Eh.. To stk tror jeg! Låner på biblioteker eller lærer på nettet jeg da :) Nettet syns jeg er best. Der kan en få folks personlige erfaring i stedet for en forfatter som ikke kan hjelpe deg personlig eller komme med svar.

Skrevet
woooow!!! seriøst?? shit..

jeg har en bok om buhund, en bok om hypothyreose hos hunden(thyroxin-mangel), en dressur bok, og en bok om hunderasen shæfer, samt en "er hunden syk bok" og seff på talefot med hunden. er det flere da tru...? jO! jeg har en boik som heter "hunden" med den del forskjellig stoff om hund. det var vell alt jah..næi.. :D har en bok med fortellinger med hund som midtpunkt også..voff heter den. skikkelig bra regn-værs bok! :D

Jo jeg har en! boken om schäferhund rasen! :)

Skrevet

Jeg har 2.. :oops:

På talefot med hunden og klikkertrening for din hund.

Men har da lånt alle hundebøkene de har på biblioteket..! :oops:

Men skal nå kjøpe 3 Chow Chow bøker.

Skrevet

Hmmm...jeg har vel, 5 -6 bøker om min egen rase..og så har jeg komplett leksikon,som for øyeblikket er det mest oppdaterte på raser tror jeg..og flere bøker om trening..

:)

Skrevet

tja, jeg har ikke telt men det er et sted i mellom 10 og tyve tror jeg. for det meste rasebøker det jeg har da. :wink:

Skrevet

2,5 meter hundebøker (utenom permene) + 0,5 meter læringspsykologi (ikke hund). :D Kjøpt det meste jeg har kommet over siden jeg var barn. Blitt en del høye regninger fra Amazon og Canis de siste 3 årene også. Har alltid 3-4 bøker liggende som jeg ikke har fått begynt på enda. Som jeg liksom går å gleder meg til å lese :) Ikke alt er like bra selvfølgelig. Men så kan heller ingen påstå at jeg ikke har satt meg inn i de retningene jeg misliker også :wink::D

Har en tendens til å bli litt manisk med ting jeg er interessert i *ler* :roll:

Skrevet

Har ei bok, om hunderasene. låner ei bok: du er sjefen av bestemor. ellers så leser jeg på nettet, eller låner på bibloteket hvis jeg har lyst :)

Skrevet

jeg har vel sånn ca 6 bøker.

De heter :

Alt om hunden

Forstå din hund

Alle verdens hunderaser

Hundehold

Alt om hold av hund

Hva sier hunden min?

Men vanligvis låner jeg bøker på biblioteket... mye billigere.. men det er jo greit å ha egene bøke også da :)

Skrevet

Blæh, jeg har mange :)

Klikekrtrening for din hund

ikke skyt hunden

hva gjør jeg når hunden drar i båndet

brannvarslingstrening for hunder

dominans og lederskap - fakta eller overtro?

På talefot med hunden

læringspsykologi

fra valp til voksen hund

clickertraining to odedience

valpesosialisering

tispemoren

genetikk og oppdrett

rasekunnskap

den store hundeboka

den store norske hundeboken

click and trick

Kontaktkontraktet

Lykkelige, lydige hunder

Lyckas på tävling

Målrettet miljøarbeid del 1

målrettet miljøarbeid del 2

vortehhundboka

labrador retriever

retrieverhåndboka

hundens beste venn

Agility action

beteendeboka

click to win

DU er sjefen (men jeg er klikkertrener da :wink: )

Full kontroll (jeg er fortsatt klikkertrener :wink: )

Dobermann

Bogen om Sankt Bernharshunden (dansk)

dog agility

rottweilers

all about the st. Bernard

Bogen om Newfoundlænderen

1001 images of dogs

din hund (fra valp til unghund)

din hund fortsetter

Guide to owning a newfoundland

jakthunden

ettersøkshunden

newfoundlands

hundens helse og stell

RC labrador-boken

ulven i hunden din

valpeboken

RC hund 1

RC hund 2

RC hund 3

RC hund 4

Og sikkert en god del flere (dette var de som lå på rommet :roll: )

Spesielt av newfounlandshunder vet jeg at jeg har mange flere (og litt sånne grunnleggende bøker jeg fikk da jeg var 5 :wink: )

Skrevet
Blæh, jeg har mange :)  

Klikekrtrening for din hund

ikke skyt hunden

hva gjør jeg når hunden drar i båndet

brannvarslingstrening for hunder

dominans og lederskap - fakta eller overtro?

På talefot med hunden

læringspsykologi

fra valp til voksen hund

clickertraining to odedience

valpesosialisering

tispemoren

genetikk og oppdrett

rasekunnskap

den store hundeboka

den store norske hundeboken

click and trick

Kontaktkontraktet

Lykkelige, lydige hunder

Lyckas på tävling

Målrettet miljøarbeid del 1

målrettet miljøarbeid del 2

vortehhundboka

labrador retriever

retrieverhåndboka

hundens beste venn

Agility action

beteendeboka

click to win

DU er sjefen (men jeg er klikkertrener da :wink: )

Full kontroll (jeg er fortsatt klikkertrener :wink: )

Dobermann

Bogen om Sankt Bernharshunden (dansk)

dog agility

rottweilers

all about the st. Bernard

Bogen om Newfoundlænderen

1001 images of dogs

din hund (fra valp til unghund)

din hund fortsetter

Guide to owning a newfoundland

jakthunden

ettersøkshunden

newfoundlands

hundens helse og stell

RC labrador-boken

ulven i hunden din

valpeboken

RC hund 1

RC hund 2

RC hund 3

RC hund 4

Og sikkert en god del flere (dette var de som lå på rommet :roll: )

Spesielt av newfounlandshunder vet jeg at jeg har mange flere (og litt sånne grunnleggende bøker jeg fikk da jeg var 5 :wink: )

Seriøst? :-o

Du har litt bøker ja.. :D

Kjøpt alle selv?

Skrevet

Seriøst? :-o

Du har litt bøker ja.. :D

Kjøpt alle selv?

Tja, mamma og pappa er jo hundefrelste så de har kjøpt en god del (de om rottweilers, dobermann, din hund osv)

Men jeg har kjøpt nesten alle klikkerbøkene selv... Ønsket meg til jul og bursdager og slikt :wink:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...