Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er din trenings metode?


Brunette88

Recommended Posts

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar

hehe, tro det du vil :D du tror mye rart fra før av

Du vet kanskje mest om Nordenstam men du kan virkelig ikke si at du vet like mye som dem om klikkertrening, det gjør du ikke, at klikkertrenere bare lar hunden står og spise av bordet? Og hvis ike så trener de ikke 100%? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet kanskje mest om Nordenstam men du kan virkelig ikke si at du vet like mye som dem om klikkertrening, det gjør du ikke, at klikkertrenere bare lar hunden står og spise av bordet? Og hvis ike så trener de ikke 100%? :roll:

hehe... du vet hva jeg mener om klikker trening. skal ikke si mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du mener klikkertrening er "bæsj" (som du ordrett sa), men jeg synes likevel ikke du skal si at klikkertrening vet du masse om når du kommer med sånne argumenter som før i dette innlegget...

har vært på fler seminarer og kurs, og jeg mener det samme som jeg i utgangspunktet gjorde. Og jeg syns at bæsj er et pent ord for klikker trening. Men å snakke om en trenings metode er ikke det samme som å snakke dritt om andres barn, familie eller hunder [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært på fler seminarer og kurs, og jeg mener det samme som jeg i utgangspunktet gjorde. Og jeg syns at bæsj er et pent ord for klikker trening. Men å snakke om en trenings metode er ikke det samme som å snakke dritt om andres barn, familie eller hunder [-X

Jeg er helt imot å snakke dritt om hunder osv.. (såvidt jeg vet har vel ingen heller snakket så mye dritt om hunden VICKY, heller om din måte å trene henne på, og hvordan det har gjort henne.. Uten at jeg stiller meg bak de påstandene) Men du påstår at du kan like mye om klikkertrening som de som trener klikker, SAMTIDIG som det du sier absolutt ikke er riktig? hvordan kan det ha seg da, Astrid? Jeg synes det er dumt at du føler at mange her har noe imot deg, men jeg synes virkelig du må begynne å se med de samme øynene på hva du selv skriver og hva de andre skriver. Det er IKKE ulikt!! Du bør kanskje lære deg å feie for din egen dør før du feier andres, eller hva??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt imot å snakke dritt om hunder osv.. (såvidt jeg vet har vel ingen heller snakket så mye dritt om hunden VICKY, heller om din måte å trene henne på, og hvordan det har gjort henne.. Uten at jeg stiller meg bak de påstandene) Men du påstår at du kan like mye om klikkertrening som de som trener klikker, SAMTIDIG som det du sier absolutt ikke er riktig? hvordan kan det ha seg da, Astrid? Jeg synes det er dumt at du føler at mange her har noe imot deg, men jeg synes virkelig du må begynne å se med de samme øynene på hva du selv skriver og hva de andre skriver. Det er IKKE ulikt!! Du bør kanskje lære deg å feie for din egen dør før du feier andres, eller hva??

jeg ser på det å snakke usant om andres hunder som å snakke dritt... men det er en annen sak. jeg kan sikkert ikke alle de romantiske ordene om klikker, og jeg kan sikkert ikke alle ordene på rams, men jeg vet hvordan det fungerer, og JEG personlig syns det er helt tullete. det er min mening. Jeg melder meg ut av denne diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg ærlig talt at dere skal slutte med å være så utrolig barnslige når det gjelder klikkertrening/Nordenstam ;) .

Hver og en her må vel få lov til å mene at det de trener med sin hund er det rette for den. Hva jeg mener om Klikker/Nordenstam holder jeg for meg selv. Det som er verst når det gjelder kurs, er instruktørenes måte å "kjøre" kurs på. Det finnes så utrolig mange "Bestvitere" når det gjelder disse. Leste også her på en tråd om yrker dere ikke kunne tenke dere, vel det å ha elever på lydighetskurs krever mer enn det å trene hund. Det går også mye på personen i andre enden av båndet. Kan man ikke takle alle typer mennesker, så blir man heller aldri en skikkelig god instruktør. Det skal nemlig være en dialog mellom trener og elev.

Jeg håper inderlig at de av dere som har tenkt å bli lydighetsinstruktør tar NKK's utdannelse og blir en autorisert instruktør :D Kan absolutt anbefale denne utdannelsen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fatte hvorfor det skal være så j****G vanskelig å skjønne at de fleste som trener klikkertrening gjør det for hundens del. De vil vel at hunden skal jobbe fordi den vil, og ikke fordi den MÅ...

Hva tror du er best for hunden Astrid? Å måtte lystre sin "leder" og følge dens kommandoer for å unngå straff, eller å kunne tilby adferder fordi den selv vil oppnå noe godt?

Man mister så utrolig mye pespekt for en person med så utrolig lite innsikt i ting, men som allikevel konkluderer og mener det eller det om en sak...

JEG kan ikke konkludere med noe som helst innen nordenstam, i og med at jeg vet null om det. Om så du har vært på klikkerkurs er du ikke utlært. Et år med praksis er mye mer verdt enn et år meg lesing. Du har vel aldri praktisert klikkertrening i det virkelifge liv?

Respekter andres treningsmetoder, og få respekt igjen...

Gad...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stemmer Ricco. En som trener klikkertrening vil aldri se så mye positivt med Nordenstam heller.. derfor får vi disse nasty diskusjonene som holder meg avhengig av Hundesonen :D

Enig i det, men har til gode å se en som trener klikker være så bastant og nedsettende om Nordenstam som det Vicky er ang klikkertrening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fatte hvorfor det skal være så j****G vanskelig å skjønne at de fleste som trener klikkertrening gjør det for hundens del. De vil vel at hunden skal jobbe fordi den vil, og ikke fordi den MÅ...

Hva tror du er best for hunden Astrid? Å måtte lystre sin "leder" og følge dens kommandoer for å unngå straff, eller å kunne tilby adferder fordi den selv vil oppnå noe godt?

Man mister så utrolig mye pespekt for en person med så utrolig lite innsikt i ting, men som allikevel konkluderer og mener det eller det om en sak...  

JEG kan ikke konkludere med noe som helst innen nordenstam, i og med at jeg vet null om det. Om så du har vært på klikkerkurs er du ikke utlært. Et år med praksis er mye mer verdt enn et år meg lesing. Du har vel aldri praktisert klikkertrening i det virkelifge liv?

Respekter andres treningsmetoder, og få respekt igjen...

Gad...

=D>

Hvis man bare tenker på det negative ser man ingenting positivt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

=D>

Hvis man bare tenker på det negative ser man ingenting positivt

da jeg hadde respekten for klikkertrening fikk jeg like mye dritt igjen, så det forandrer seg nok ikke med det første. Si ifra når det kommer en interessant diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...