Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er din trenings metode?


Brunette88

Recommended Posts

Det er du som sier at hun kommer til å stå å se på at hunden spiser opp maten og deretter klikke og belønne når hunden går ned. Og vi har forklart deg mange ganger at ingen klikkertrenere står og bare ser på hunden når den står med forlabbene på bordet og eter av maten til eieren!!!

jammen da trener de ikke 100% :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar

ser for meg når hunden spiser mat av bordet bare står du der å venter til den har spist opp og kommet seg ned fra bordet, også klikker du .... jaja, folk vil ha det slitsomt da...

pokker ta deg astrid! du BER om at folk ikke skal like deg duh!! søren ikke rart du av og til føler deg utfryst!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo et diskusjonsforum :? må vel ikke ta det personlig? mener ikke noe vondt med det hvertfall. jeg snakker ikke stygt om andres dyr hvertfall. og beklager på det sterkeste hvis min kverulering har plaget noen. send meg en privat pm hvis det er noe jeg ikke skal si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gidder ikke PM deg... du vet at ingen klikkertrener klikker når hunden forlater bordet, men må alikevell komentere det. blir bare dumt.. :)

BTW..ser vicky dårlig på det ene øye? det som er blått? jeg hørte et sted at hunder med blå øyne ofte ser dårlig eller er blind...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gidder ikke PM deg... du vet at ingen klikkertrener klikker når hunden forlater bordet, men må alikevell komentere det. blir bare dumt.. :)

BTW..ser vicky dårlig på det ene øye? det som er blått? jeg hørte et sted at hunder med blå øyne ofte ser dårlig eller er blind...

det spør alle meg om å :? Men Lunah ser hvertfall like bra på begge øyne. Skjønner ikke hvor folk har det i fra at hu er blind eller ser dårlig :?

Forresten så trener jeg mest positivt og med klikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gidder ikke PM deg... du vet at ingen klikkertrener klikker når hunden forlater bordet, men må alikevell komentere det. blir bare dumt.. :)

BTW..ser vicky dårlig på det ene øye? det som er blått? jeg hørte et sted at hunder med blå øyne ofte ser dårlig eller er blind...

Vicky ser ikke dårlig på det ene øyet, og er ikke blind :) Aussier har ofte helt blå øyne. Vicky`s mamma hadde begge helt lyseblå. Vicky sitt er halvt blått og brunt. Hun er også øyelyst og øyesjekket, som er rasekravet til aussien, og skal gjøres hvert 3 år. Vicky har helt sunne og friske øyne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det spør alle meg om å :? Men Lunah ser hvertfall like bra på begge øyne. Skjønner ikke hvor folk har det i fra at hu er blind eller ser dårlig :?

Forresten så trener jeg mest positivt og med klikker

ja, det er kjempe mange som spør meg og. Merkelig det der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vicky ser ikke dårlig på det ene øyet, og er ikke blind :) Aussier har ofte helt blå øyne. Vicky`s mamma hadde begge helt lyseblå. Vicky sitt er halvt blått og brunt. Hun er også øyelyst og øyesjekket, som er rasekravet til aussien, og skal gjøres hvert 3 år. Vicky har helt sunne og friske øyne :)

okei da så ;) trur jeg så det i et blad, men det står jo så mye rart i disse bladene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan umulig vite mye om klikkertrening dersom du tror at klikkere venter til hunden er ferdig med å spise opp maten og så klikker vi. Vi FJERRNER godene - altså - vi fjerner enten hunden eller maten, og så klikker vi når hunden ikke spiser av maten, når hunden vet at maten er der...

For ellers ville det ha blitt selvforsterkende og det ville ikke hatt noen effekt å trene hunden til å ikke spise av maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke intrykk av at du kan noe som helst om klikkertrening sånn som du uttaler deg astrid.

Og da skal du heller ikke kritisere klikkertrening når du ikke veit noe om det.

Mulig du har vært på seminarer og greier, men du har tydligvis ikke fått det inn i hue, det de sa der. Ellers så var det folk som ikke visste hva de snakka om.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke intrykk av at du kan noe som helst om klikkertrening sånn som du uttaler deg astrid.

Og da skal du heller ikke kritisere klikkertrening når du ikke veit noe om det.

Mulig du har vært på seminarer og greier, men du har tydligvis ikke fått det inn i hue, det de sa der. Ellers så var det folk som ikke visste hva de snakka om.

:)

er enkelte som lar det gå inn det ene øret og ut det andre vettu :) eller de som tar noe i munnen og spytter det ut igjenn :) jeg gidder heller ikke høre på ting jeg ikke trur på. da er det lett for at det går inn det ene øret, og ut det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo et diskusjonsforum :? må vel ikke ta det personlig? mener ikke noe vondt med det hvertfall. jeg snakker ikke stygt om andres dyr hvertfall. og beklager på det sterkeste hvis min kverulering har plaget noen. send meg en privat pm hvis det er noe jeg ikke skal si.

Jøss Vicky! Dette var nye ord fra deg må jeg si! Du har jo hele veien tatt det personlig når vi andre har diskutert generelt om hund.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, tro det du vil :) du tror mye rart fra før av

Tror faktisk de vet litt mer om klikekr enn du :) Og du vet mer enn dem om nordenstam.. Tror de fleste er enige i det. Dessuten når man har bestemt seg for ikke å like noe så ser man bare det negative i det (det kalles ikke klikkertrening)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, tro det du vil :) du tror mye rart fra før av

Ja, det er godt mulig. Men jeg er fleksibel nok til å ikke være helt enveiskjørt. Jeg kan godt overbevises om ting og forandre mening når jeg skjønner jeg tar feil, eller dersom jeg finner på noe smart jeg ikke visste tidligere.

Men å si at du har like mye eller mer peil på klikkertrening enn Benedicte eller Wesminster, det er bare tull. Ikke sjans i havet for at du som ikke engang liker klikkertrening har mer peil på det enn en som har trent det i mange år :)

Blir som å si at jeg har mer peiling på Nordenstam enn deg, og det tviler jeg på at du er enig i.

Du fikk meg nysgjerrig; hva er det jeg tror fra før som er så rart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jammen da trener de ikke 100% :)

Jo, de trener 100% selv om de ikke lar hunden stå og spise av bordet. Det er jo tåpelig.. Å spise av bordet er selvforsterkende, så det hjelper lite om man lar hunden spise av bordet og så klikker fordi den IKKE spiser av bordet. Ved å si det så beviser du bare at du ikke har så mye peiling på klikkertrening som du vil ha det til..

Jeg, i likhet med Beyond, er ikke så opptatt av å passe inn i en nisje; trener hverken klikker eller Nordenstam, men med masse ros og positiv trening, og minimalt av straff. Jeg "tar" aldri hunden- det fungerer ikke på Puma. Å overse eller avlede er mye bedre for oss! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er godt mulig. Men jeg er fleksibel nok til å ikke være helt enveiskjørt. Jeg kan godt overbevises om ting og forandre mening når jeg skjønner jeg tar feil, eller dersom jeg finner på noe smart jeg ikke visste tidligere.

Men å si at du har like mye eller mer peil på klikkertrening enn Benedicte eller Wesminster, det er bare tull. Ikke sjans i havet for at du som ikke engang liker klikkertrening har mer peil på det enn en som har trent det i mange år :)

Blir som å si at jeg har mer peiling på Nordenstam enn deg, og det tviler jeg på at du er enig i.

Du fikk meg nysgjerrig; hva er det jeg tror fra før som er så rart?

nei, jeg vet ikke om alle dine meninger er så stabile, siden du stadig skifter dem ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...