Gå til innhold
Hundesonen.no

Polarhiet's Enigma of the Artic "Tia"

ingervildesaua

Recommended Posts

Skrevet

Nå har Tia endelig kommet i hus. Arwen liker henne kjempe godt, og de er blitt virkelig gode venner. Tia er en jente med litt futt i på turer, men inne er hun for det meste rolig og sover mye. :) Hun har slått seg fint til ro her hjemme. Tok noen bilder av henne og Arwen ilag.

post-2838-1210934136_thumb.jpg

post-2838-1210934142_thumb.jpg

post-2838-1210934149_thumb.jpg

post-2838-1210934159_thumb.jpg

post-2838-1210934173_thumb.jpg

post-2838-1210934183_thumb.jpg

Skrevet

Gralla Inger Vilde!

Hu var jo døds søt :)

Gleder meg til å få se henne en dag :o

Får jo sikkert se henne imorgen viss du skal ha henne på byn?

Hun var en skikkelig bamse! å jeg som syntes Keela var bamse :P

Skrevet

Herregud, for en søt bamse! :P

Du brukte navneforslage jeg kom med :o Tia er et super pent navn ! Selv tenkt på det når jeg skal ha hund, men Jeg har to Kaniner, som heter Mia og Pia. :) Høres det ikke litt rart ut med Pia, Mia og Tia ? :P

Skrevet

Gud bedre så skjønn :wub: Møtte en voksen utgave av rasen for noen dager siden og de er nesten like pene da :)

Gratulerer med valp.

Skrevet

Spisshundvalper er noe helt for seg selv - og Tia er slett ikke noe unntak! Hun ser nesten ikke helt ekte ut ...

• 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Skrevet

For en herlig liten frøken :lol:

Naboen min har en samojed dame og helledussen for en elegant og herlig rase. Min lille tass synes hun er heerlig. Gratulerer med valp. Bilde spam er tillatt :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg ser at det står haket av som jakthunder på NKK rasevelger.    Er det da retriever og spaniel som har minst mulig jaktinstinkt da?   Skal prøve å få hundene til å slappe av når de ser pusene.
    • De er også varslere så jeg bjeffer dessverre lett.
    • Jaktinstinkt er litt ulikt hos ulike raser. Gjeterhunder, og jakthunder som er avlet for å "drive" vilt og jage på egenhånd har høyest jaktinstinkt og har lettere for å jage dyr. Jakthunder som er avlet for å samarbeide tettere med fører, som for eksempel retrieverene og spanieler som er avlet for å apportere vilt, har jaktinstinkt, men er også ofte lettere å kontrollere rundt dyr. Selskapshunder, vokterhunder og ulike andre raser har jevnt over mindre jaktinstinkt. Men opprinnelig har alle hunder noe jaktinstinkt, og det vil variere med individ også. Jeg tenker at du kan ha fordel av å kontakte en hundetrener som kan komme å se hundene og hjelpe deg med et opplegg for tilvenning så hundene kan lære seg å slappe av rundt kattene. Å bare la de stå og bjeffe og bråke vil gjøre det verre. Du må jobbe aktivt med at hundene skal slappe av når de ser kattene. Ideelt sett på god avstand først, og nærmere når de takler det bedre. 
    • Kan jeg spørre om hvilke hunderaser som har minst jaktinstinkt? Er det kun selskapshundene?
    • Jeg har ingen som kan ha hunden så de må være her
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...