Gå til innhold
Hundesonen.no

Border Collie'n Bonnie

LeneG

Recommended Posts

Skrevet

Ja nå har vi endelig hentet det lille nurket vårt.

Hun er helt herlig og helt propell :)

Bare koser og skal ha kontakt med alle hele tiden.

Har fremdeles bare mobilkameraet mitt og med en hund med propell i rumpa så gir det visse utslag på bildekvaliteten.

valp004-1.jpg

Hun ligger litt rolig da :D

valp002-1.jpg

Valpemager er det søteste som finnes :D

valp013-1.jpg

Dette bildet kunne vært kult...

valp008-1.jpg

• Svar 199
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Gratulerer såå mye :D! Gleder meg til og følge med videre :) Masse lykke til og kos dere med valpetiden !

Skrevet

Tusen takk alle sammen :D

Første natten har gått strålende.

Jeg hadde laget fin seng ved siden av sengen vår med dobbel madrass slik at jeg kunne nå ned til henne med handa.

La på en dyne og ett fleecepledd så hun skulle ha det mykt, godt og varmt.

Men Bonnie ville ikke ligge der.

Hun la seg oppå helseskoa mine på gulvet og sovna der :D

Ble vekt en gang i natt og da var vi ute og tisset så bortsett fra noen gledesskvett i senga vår på morgenen i dag så var soverommet tørt.

Hun er så herlig. Halen og hele rompa går hele tiden. Hun utrykker bare "kos meg, kos meg, kos meg og I NEED LOVE" :)

Skrevet

Neida :D

Jeg har lyst til å trene litt lydighet med henne.

Har sett på freestyle og det ser også veldig gøy ut så vi får se etterhvert. Får ikke gjort så veldig mye akkurat nå.

Ellers må hun nok ta til takke med å rusle rundt med meg, gubben og barna hver dag.

Har ikke nerver til å entre en konkurranse tror jeg men vi får se. Kanskje jeg blir bitt av basillen :)

Skrevet
Neida :D

Jeg har lyst til å trene litt lydighet med henne.

Har sett på freestyle og det ser også veldig gøy ut så vi får se etterhvert. Får ikke gjort så veldig mye akkurat nå.

Ellers må hun nok ta til takke med å rusle rundt med meg, gubben og barna hver dag.

Har ikke nerver til å entre en konkurranse tror jeg men vi får se. Kanskje jeg blir bitt av basillen :)

Psssh... Du skal da komme deg ut i en konkurranse :D Tør jeg så tør du altså!

Skrevet
Psssh... Du skal da komme deg ut i en konkurranse :D Tør jeg så tør du altså!

Hehe.. Sikker på det?

:) Så skjønn hun er! Og du? KJØP DEG KAMERA :P

Å. Er du misfornøyd med kvaliteten på bildene? :D

Skal kjøpe når jeg får skattepengene.

Nå har alle pengene gått på valp + div til valp.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jaktinstinkt er litt ulikt hos ulike raser. Gjeterhunder, og jakthunder som er avlet for å "drive" vilt og jage på egenhånd har høyest jaktinstinkt og har lettere for å jage dyr. Jakthunder som er avlet for å samarbeide tettere med fører, som for eksempel retrieverene og spanieler som er avlet for å apportere vilt, har jaktinstinkt, men er også ofte lettere å kontrollere rundt dyr. Selskapshunder, vokterhunder og ulike andre raser har jevnt over mindre jaktinstinkt. Men opprinnelig har alle hunder noe jaktinstinkt, og det vil variere med individ også. Jeg tenker at du kan ha fordel av å kontakte en hundetrener som kan komme å se hundene og hjelpe deg med et opplegg for tilvenning så hundene kan lære seg å slappe av rundt kattene. Å bare la de stå og bjeffe og bråke vil gjøre det verre. Du må jobbe aktivt med at hundene skal slappe av når de ser kattene. Ideelt sett på god avstand først, og nærmere når de takler det bedre. 
    • Kan jeg spørre om hvilke hunderaser som har minst jaktinstinkt? Er det kun selskapshundene?
    • Jeg har ingen som kan ha hunden så de må være her
    • Skal jeg bare la kattene gå løse mens hundene bjeffer konstant i burene? Blir helt døv av det. Tenkte jeg skulle gi hundene noe å tygge på i burene mens kattene går rundt hvis det er lurt?
    • Hvis de ser hverandre et kvarter daglig og hundene da er i bur tror jeg ikke det vil være tilstrekkelig for å få de til å gå overens, men skape mer frustrasjon og jaktlyst hos hundene. De bør være sammen over tid, men uten mulighet for fysisk kontakt. Sannsynligvis bør du også jobbe aktivt med ro hos hundene når kattene er i nærheten. Om det i det hele tatt er mulig tror jeg du har ganske mye arbeid foran deg hvis du skal få dette til å gå greit over tid.  Gjeterhunder har en god del jaktinstinkt, og når de er to sammen vil de også dra opp hverandre mye mer. Hvis det er mulig så ville jeg jobbet mer med dem én og én. Kanskje låne bort den ene hunden noen uker mens du jobber intensivt med den andre sammen med kattene, og så bytte? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...