Gå til innhold
Hundesonen.no

Mona og Siri

Mirai

Recommended Posts

Var hos pappa forrige helg, så det ble noen bilder av hundene i hagen der:

IMG_4401.jpg

Søøøt

IMG_4402.jpg

Og litt rar

IMG_4403.jpg

IMG_4412.jpg

Førstemann til kjøttbolla

IMG_4413.jpg

Her er det faktisk to hunder

IMG_4414.jpg

IMG_4415.jpg

Siripiri med fortsatt lange bein

IMG_4416.jpg

IMG_4417.jpg

IMG_4418.jpg

IMG_4422.jpg

Ikke totalt vel bevart

IMG_4425.jpg

Gud (aka "personen som holder godbitposen") trener hund

IMG_4426.jpg

Spjoing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 371
  • Created
  • Siste svar

I går var vi rett ved Gardermoen og trente spor sammen med 2ne, Dina, Siri, Zizco, Willy og Babs :D

Mona og Siri fikk prøve spor, og de klarte seg bra begge to! Med unntak av en litt stor og dårlig forstyrrelse fra vår menneske-kant, gikk Siri kjempebra på de som ble lagt ut til henne. Jeg har også fått litt ny kunnskap, og spor var MYE mer interessant og gøy enn hva jeg hadde trodd.

Så spesielt takk til Siri som drasset med nybegynner-meg rundt i skogen og svarte på mine spørsmål!

Willy ser forresten ut som en liten slags kosebamse som beveger seg, hihi :D

Her er da selvfølgelig bildene:

IMG_4516.jpg

IMG_4517.jpg

IMG_4518.jpg

IMG_4520.jpg

IMG_4460.jpg

IMG_4462.jpg

IMG_4463.jpg

IMG_4465.jpg

IMG_4470.jpg

IMG_4475.jpg

IMG_4482.jpg

IMG_4483.jpg

IMG_4485.jpg

IMG_4491.jpg

IMG_4493.jpg

IMG_4494.jpg

IMG_4497.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe spennende å fortelle herfra, annet enn at Siri plutselig har fått et annet uttrykk :D

Så noen få bilder fra hagen idag:

IMG_4524.jpg

Halvparten av hagen

IMG_4527.jpg

Dumbo og Bigfoot

IMG_4529.jpg

I is growing

IMG_4530.jpg

And I can du stuff for Frolics

IMG_45332.jpg

You has moar Frålik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...