Gå til innhold
Hundesonen.no

Mona og Siri

Mirai

Recommended Posts

Skrevet

Var hos pappa forrige helg, så det ble noen bilder av hundene i hagen der:

IMG_4401.jpg

Søøøt

IMG_4402.jpg

Og litt rar

IMG_4403.jpg

IMG_4412.jpg

Førstemann til kjøttbolla

IMG_4413.jpg

Her er det faktisk to hunder

IMG_4414.jpg

IMG_4415.jpg

Siripiri med fortsatt lange bein

IMG_4416.jpg

IMG_4417.jpg

IMG_4418.jpg

IMG_4422.jpg

Ikke totalt vel bevart

IMG_4425.jpg

Gud (aka "personen som holder godbitposen") trener hund

IMG_4426.jpg

Spjoing

• Svar 371
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Han hadde jo ikke trengt å pynte seg så mye for å tatt bilder av da :) Siri vokser hver dag synes jeg! Vi må få tatt oss en tur sammen snart. :P

Skrevet

I går var vi rett ved Gardermoen og trente spor sammen med 2ne, Dina, Siri, Zizco, Willy og Babs :D

Mona og Siri fikk prøve spor, og de klarte seg bra begge to! Med unntak av en litt stor og dårlig forstyrrelse fra vår menneske-kant, gikk Siri kjempebra på de som ble lagt ut til henne. Jeg har også fått litt ny kunnskap, og spor var MYE mer interessant og gøy enn hva jeg hadde trodd.

Så spesielt takk til Siri som drasset med nybegynner-meg rundt i skogen og svarte på mine spørsmål!

Willy ser forresten ut som en liten slags kosebamse som beveger seg, hihi :D

Her er da selvfølgelig bildene:

IMG_4516.jpg

IMG_4517.jpg

IMG_4518.jpg

IMG_4520.jpg

IMG_4460.jpg

IMG_4462.jpg

IMG_4463.jpg

IMG_4465.jpg

IMG_4470.jpg

IMG_4475.jpg

IMG_4482.jpg

IMG_4483.jpg

IMG_4485.jpg

IMG_4491.jpg

IMG_4493.jpg

IMG_4494.jpg

IMG_4497.jpg

Skrevet

Næmmen, bilde av Dinamor og jo!

Søteste valpene, de ser vel ikke vettuge ut noen av de *flir*

Skrevet

Ikke noe spennende å fortelle herfra, annet enn at Siri plutselig har fått et annet uttrykk :D

Så noen få bilder fra hagen idag:

IMG_4524.jpg

Halvparten av hagen

IMG_4527.jpg

Dumbo og Bigfoot

IMG_4529.jpg

I is growing

IMG_4530.jpg

And I can du stuff for Frolics

IMG_45332.jpg

You has moar Frålik?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...