Gå til innhold
Hundesonen.no

Rampete?


Linda Marie

Recommended Posts

Nei det er en stund siden sist.. Eller jo, for en måned siden tok hunden min en stor fiskeryggrad full av skarpe pigger på som hun prøvde å sluke hel, jeg fikk tak i hunden, men hunden nekten å gi slipp på beinet, og begynte en drakamp meg meg. Jeg stakk hull på huden min av piggene fordi jeg ikke ville gi slipp på den, men klarte tilslutt å få den ut av kjeften hennes. <_<

Men det er lenge siden hun har gjort noe innendørs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mona er sleip på en veldig uskyldig måte.

Her en kveld ville hun ikke bli med på soverommet for å legge seg, hun hadde lagt seg i sofaen og lå vel godt der. Så vi lote henne bare ligge. Neste morgen, hva finner jeg? Jo, opprevne servietter og hamburgerbokser strødd rundt i stua. Hadde visst glemt den posen med hamburgersøppel som hun tydeligvis skjønte at jeg hadde glemt <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi.. tror ikke jeg klarer og huske alle gangene :lol:

Men det mest tragisk komisk ,er når jeg kom inn på kjøkkenet og fant Doffen stående på kjøkkenbenken og hele snuten nedi gryta med middagen vår...

Eller den gangen vi hadde med hundene til noen venner av oss.. På bordet framfor meg så lå det et helt eple med stilk på, som jeg ikke hadde rukket og begynnt og spise enda. Doffen sitter et stykke unna bordet og betraktet oss, plutselig reiser han seg.. går veldig målbevisst rett mot bordet, strekker seg så lang halsen er med hodet på skakke, plukket elegant opp eple etter stilken med fortennede, og bærer det med seg bort... :) Vi fikk oss en meget god latter da ja...

Der vi bodde før lærte han seg og åpne kjøkkenskapet til min store fortvilelse <_< Så en dag hadde han tatt og revet ut en hel melpose og sikkert hatt det kjempe morro og dratt med seg den over hele stuen og kjøkkenet, så lå en sånnt hvitt teppe overalt :rolleyes: åpnet 1 babygrøtpakke hadde han gjort også...

Eller den gangen han hadde åpnet døra til badet, åpnet bleiebøtta til guttungen og tatt med seg alle bleiene med seg inn i på soverommet vår I sengen! ;) og det var ikke bare tissbleier det nei! det var skikkelig gnidd ekkle saker ned i sengtøyet og overalt, så midt i sengen lå han storfornøyd! og bleiene var revet i tusen biter :rolleyes:

Også har vi jo den gangen han rev av hele dørkarmen da.. dette var før han ble kastrert og mine foreldre som bodde like i nærheten da hadde 2 tisper med løpetid.. vi hadde vært borte noen timer og da hadde gutten revet ned hele den ene lista ti dørkarmen... og vært på soverommet og spiset opp en del av vinduskarmen..

Ellers har han klart og få tak i maten vår, på kjøkkenbenken,stuebordet osv.. slikt som jeg ikke har fått rukket og spist selv..

Han er den fødte tyv og en super ekspert på og få tak i det han ikke får lov til... og snu ryggen til han og feks noen brødskiver på stuebordet, har han rukket og hentet dem og lagt seg tilbake på plassen sin før man for sukk for seg...

Vi har lært og Doffen sikkre hus,mat osv nå da.. men han klarer enda og få gjort slike ting hvis vi glemmer oss bort ja... kan feks ikke la noe mat stå på ovnen uten lokk osv.. han river det ned eller hopper opp og forsyner seg hvis han tror vi ikke ser han :rolleyes: :rolleyes:

kunne sikkert kommet på mange,mange mange historier til... men har vel fortrengt en del også hihihii

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaisa når ikke opp til grillen hun :lol: Men

hun prøver noen ganger og ta noe fra bordet når vi spiser mat

i stuen. Så nå for tiden tar vi henne opp på rommet. Men

selfølgelig er det jo gøyere/kosligere og ha

hunden ute i hagen og la den være med dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grillen er populær, ja! Senest i går grillet vi, og begge hundene ville gjerne ha en bit. Aynï prøvde seg mens den ennå var varm (noe hun neppe gjør igjen), Tulla har vett til å vente til den er kald, så i dag slikket hun på risten.

Jeg liker litt rampete hunder, jeg! Syns det er flott at de tenker litt selv, ikke er alt for styrt av oss, og prøver ut nye ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask er vel egentlig ikke så rampete av seg, han har det med å rote ut søppla mi, eller løfte vekk dynetrekket så han får ligge på dyna, eller aller helst det sorte lakenet. (Lys hund-ekstrem røyter-dere skjønner resten).

Men de minste hundene derimot! Husker en gang Ask ikke ville la Evita komme inn i hundehuset, det var hans! Evita syntes visst det var helt ok, men snappet ut teppene og la seg på dem utenfor. :wub:

Stella har det med å bite seg fast i båndet til ask, speiellt langlina, så når Ask prøver å gå har han et stk. sta Cairn terrier som blindpassasjer. Hun nekter og slippe, selv om han løper tulling henger hun på, og beina går som trommestikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt å diskuterte dette litt i går, og GALT? Bridie gjør da vel aldri noe GALT?

ja okei da, hu hadde vel ikke helt lov til å jage kattene opp i hvert sitt tre i går, så det var vel galt, men det ble jo mange bra kattebilder av det, så da var det kanskje ikke så ille?

Ellers har hu begynt å hoppe på magen min når jeg ligger i sofaen uten at jeg har bedt hu om det, men galt? Jenta vil jo bare ha kos?

Tja... Også hender det jo hu tar noe fra papirinnsamlinga som hu vil partere, men galt? nei... Greit at bikkja tenker LITT selv liksom. :wub:

Så kan egentlig ikke huske når jeg sist tok henne i å gjøre noe GALT jeg. Av en eller annen merkelig grunn så er dette ting jeg glemmer fort med Bridie! utrolig nok. Må jo bare le av det søte dyret uansett :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pelsen kan være en ramp, men ikke i sånn at jeg tenker det er galt. Men den gangen jeg tydligvis var borte litt for lenge da han var 4-5 mnd, da gjorde han noe virkelig galt! Ikke særlig høy i hatten når jeg gikk til husverten for å tilstå sjarmtrollets synder... :wub:

post-559-1210586978_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha herlige ting disse hundene gjer!

Mi elsker flasker, så er skikkelig artig å sjå en basenji komme springande med ei stor brusflaske! Og veranda ikkje minst, sementen eller malinga flasser av og dette er kjempegøy å hjelpe til med.

Eller den gangen eg fant ho liggande flat på stuebordet fordi der var en lysstripe med sol, ho berre kika opp på meg å så la ho seg til rette igjen :rolleyes:

Dessuten er noke av det gøyaste ho veit å dytte leiker, helst en liten ball, under bordet, tv-bordet eller skohylla slik at ho berre får en pote under...dette ender nesten alltid med rabalder og vi mennesker må ned på alle fire og dra møblene fram.

Ho har dessuten spist ett par sko, ett par laken og noen andre klær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten er noke av det gøyaste ho veit å dytte leiker, helst en liten ball, under bordet, tv-bordet eller skohylla slik at ho berre får en pote under...dette ender nesten alltid med rabalder og vi mennesker må ned på alle fire og dra møblene fram.

Det gjør mi også.. hun "mister" lekene under sofaen og ligger å sutrer til vi reagerer.. merkelig nok skjer det bare hvis vi sitter og ser på TV :wub:

Ellers har hun gått løs på veggen i gangen ved et par anledninger. Er alltid samme stedet da så jeg lurer på om det er noe som ligger inni der å stinker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse 4-beinte gjør mye rart..

Da Enya var liten bodde jeg i 2. etasje i en leiet leilighet. Den var ikke akkurat nyoppusset og det er jo greit når man har valp. Iløpet av litt over 1 år rakk hun å gjøre mye "ugang".

Et lite utdrag:

* Hun stjal mat fra kjøkkenbenken ofte. Til slutt skjønte hun at hun ikke fikk lov til å hoppe opp dit.

* Hun var alene hjemme på kjøkkenet og klarte (på en eller annen måte) å få ut søppelposen fra søppelbøtta. Jeg så ikke fargen på gulvet engang! Det var søppel overalt og selvfølgelig hadde hun tisset på det i tillegg..

* Jeg hadde vært på polet og kjøpt en 3 liter med hvitvin. Enya var alene hjemme i ca. 20 minutter mens jeg handlet. Hun kom seg forbi sperringen jeg hadde satt opp og gikk tydeligvis løs på vinkartongen. Da jeg kom hjem stinket det vin i hele leiligheten og jeg hadde 3 liter vin utover teppet i gangen (ikke vegg til vegg heldigvis). Ble med en gang redd for at hun hadde fått i seg noe, men hun var helt normal. Hun satt på det neddynkede teppet og kikket søtt på meg da jeg kom inn. "Uskyldige meg gjør aldri noe galt" liksom:)

* Hun fikk tak i en støvlett jeg kjøpte og tygde istykker hælen på den. Så jeg kjøpte et nytt par (akkurat like). En dag jeg kom hjem fra jobb så jeg at den ene nye støvletten lå helt inntil buret og var tygd på den også. Da hadde hun nok fått tak i den ene lissa og dratt den inntil buret. Heldivis så hadde hun ødelagt en venstre og en høyresko og jeg hadde fortsatt et helt par:)

* Hun dro i stykker belegget på kjøkkengulvet (skjønner hvorfor, det var skikkelig stygt), hun dro av alle listene på kjøkkenet, og avsluttet arbeidet sitt med å grave 2 små søte hull i gipsveggen. Da jeg flyttet i vinter fikk jeg ikke hele depositumet tilbake for å si det sånn..

Det er det jeg kommer på nå.. Er mye av dette jeg angrer på at jeg ikke tok bilde av, men det var liksom ikke så morsomt der og da.. Nå for tiden gjør hun ikke så mye galt lenger.. Er så snill jente atte :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle hunder har vel noen "rampete" øyeblikk. Vis jeg skal på badet, så glemmer jeg å lukke døren så løper han ut med alt av sokker i munnen sin, selv om han vet at han ikke få lov til dette gjør han det: P det er jo på en måte litt søtt også hvordan han løper ut av badet. Men han er faktisk en god gutt ofte. Noe ap han gjør på turer er at han løper rundt og rundt og leke knurrer vis jeg skal ta han i bånd, men da lar jeg han heller løpe dette av seg, så er han rolig senere :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Kan egentlig ikke huske at Aron har gjort noe veldig galt. Stort sett veldig grei hund å ha med å gjøre. Han stjeler ikke, han stikker ikke av og han lyer. Om han ikke får en skikkelig tur en dag (Noe som er veldig sjeldent . Men hvis jeg er syk, står som regel familien i kø på å ha han med seg på tur i fjellet :P ) kan han finne på å tygge på dørstokken, men slutter hvis jeg ber han om det :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det litt små rampestreker hver dag :wub:

Men satt ved pc`n her en dag og plutselig så kom det opp: nettet er koblet fra!

Lurte veldig på hva som var galt, men når jeg tittet ned så lå det ei lita uskyldig

rampe jente og tygde på min nettverksledning.

Ho pleier vanligvis ikke å tygge på ting men syntes vel den fristet akkurat da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker etter så er Lisa verdens snilleste å ha i hus, hun bare "er der" og gjør ikke noe ut av seg. Ganske behagelig! Dobermannen jeg hadde før henne var en slu jævel, hun greide på en mirakuløs måte å brette opp hele fronten av stålburet sitt, så spankulerte hun ut elegant. En dag kom jeg hjem til at hele gangen var de-tapetisert, hun hadde rivd av all tapeten på veggen. Hoho! Glad jeg byttet rase!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hunden min er rampete? Nei, i grunnen ikke, hun bare spiser opp alt hun kommer over som er mat, kan kanskje være mat, kan kanskje ha vært mat, var mat en gang i tiden eller har en eller annen gang inneholdt mat. Også fliser hun opp veden vår litt når hun kjeder seg, samt vasker skitne ting i oppvaskmaskina og tørker av kjøkkenbenkene med tunga si. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har tatt irsk setteren et par ganger i å gjøre gale ting. Den er 1 år gammel, og hun er veldig glad i å grave. Så tar henne et par ganger i å grave, og da kommer dådyrøynene opp og hun viser seg så uskyldig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Synd at ingen er aktive på forumet nå som har hatt to valper sammen. Hadde vært så fint å lese om de som faktisk har gjort dette før. Hvorfor tar det da lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet? Er det kun fordi jeg må bruke mere tid? Eller er det pga. at valpene da ødelegger for hverandre? Trener med de hver og en. Er det veldig dumt at jeg da bor alene? Vet du om de du kjenner bodde alene eller sammen med noen? Fordi ser den at det kanskje er lettere å ha en type å bo sammen med. Jeg har heller ingen barn og har derfor mere ledig tid til hundetrening men ulempen da igjen er at ikke barna kan være delaktig. Tenker da selvfølgelig på større barn eller ungdommer men kan uansett ikke basere seg på dem heller siden de nok har ett eget liv også.     
    • Ja det med at jeg bor alene er en utfordring i starten siden valpene ikke kan være alene. Og det er en utfordring når jeg da må gå lengre turer med de to voksne hundene med to valper også. Med en valp så putta jeg den bare i sekken. Men dette er den største problemet en måned eller to. Jeg vet også at en ny utfordring er når de da kommer i puberteten og begge skal finne sin rang. Jeg er da redd de to valpene skal bonde seg sammen mot de voksne hundene og at de da blir sterkere sammen. Eller er ikke dette ett problem ? Men finner ikke noe annet negativt enn det dere allerede har nevnt her. Virker som om dere er samstemte som ikke anbefaler to valper fra samme kull. Jeg har da veldig lyst til å prøve dette.
    • Ingen som er aktive på forumet nå, såvidt jeg vet. De få jeg kjenner som har gjort det sier "aldri igjen". Joda, det er krevende med flere hunder uansett, men to fra samme kull har allerede et bånd, og ikke minst nærmere i (u)modenhet. Det vil ta lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet. Selv om du har mye tid, så hvis du har to hunder fra før så har du kanskje allerede litt logistikk for å få til aleneturer og trening med dem? I starten kan ikke valpene være mye alene heller, så med mindre du bor sammen med andre så er jo det også en utfordring. Det hjelper nok på sitt vis å ha voksne, veloppdragne hunder, også med to valper, men hvis jeg var oppdretter ville jeg som sagt hørt de konkrete tankene bak det.
    • Gratulerer! Kult med de norske rasene!
    • Gratulerer. Så nydelig hun er.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...