Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan er det å klippe klør på din hund.?

Tore

Recommended Posts

Skrevet
her er et klipp av buster når vi klipper...

http://www.home.no/tjnorum/klippeklor.wmv

Har hørt at noen må til dyrlege å ha narkose å fult oppstryr...

Er dtte vanlig, eller er de fleste som buster.? :?

Ero er helt rabiat når jeg skal klippe klør, men jeg gir meg aldri før jeg har fått klippet en fot så han begynner å lære seg å sitte iro når jeg klipper.

Skrevet

Jeg trodde mine hunder var flinke.. men det var før jeg så den filmen ja!! :D

Mine hunder ligger frivillig når jeg legger dem ned, men de kommer ikke akkurat mot meg og legger seg ned når jeg kommer med saksen heller :P

Skrevet

Dæven, lucky you :P Mona må jeg holde fast..hehe.. litt vanskelig :D Men gir henne godbiter også, etter hver klo, og det virker som om det går fremover.

Skrevet

jøss flink hund på filmen!! :-o

Oscar var helt gal før og vrei seg og styra, men nå gjør jeg det på klippebordet og da står han nogenlunde stille, Nena sitter på klippebordet helt stille :D

Skrevet

Har bare klipt 2 ganger, første gangen nekta han nesten, men den siste nå gikk det mye bedre enn første gang. fikk en sånn valpe godte ting som er litt myk men lit hard også, rakk å klippe tre poter, da hadde han spist den opp, etter det så fikk jeg ikke klippe mer. ble ferdig da. hehe tok det når han var litt trett :D

Skrevet

det er jo bra da..

så det er kanskje sjelden at noen må til dyrlegen for å klippe...

Snakket med en som har en liten hvit hårball, jeg syntes klørne var så fryktelig lange, han forklarte at han mååtte til dyrlegen å få narkose, for hunden ble rabiat av kloklipp, men det ble så dyrt i lengden at han ikke hadde penger til å få klippet den...

Vi er heldige vi..!!!

Noen som bruker de klosaksene med gult plastskaft.? 89kr eller noe...

Vi kjøpte den å syntes den var dårlig, så vi ønsket oss ny i julegave, å da fikk vi SAMME TYPE.!

Noen som kan anbefale en kvalitets saks.? (ikke i 500kroners klassen takk.) :D

Skrevet

uff da leit for de som har hunder som må til dyrlegen for å klippe. synes det er viktig å venne hunden på det fra valp, at det ikke er farlig. :D

Skrevet

Lisa legger seg ned foran meg når jeg viser henne klotanga. Hun ligger ikke helt rolig, men etter et par minutter så forstår hun at hun ikke kommer noen vei og sukker tungt. Hehe.. Det må bare gjøres :D

Skrevet

Flinke Buster! :P Vet om flere som må til vetten og klippe. Syns det er helt på jordet! Å klippe klørne er jo en helt normal ting hundeeiere må gjøre. For mange hundeeiere TØR ikke det selv. Ikke at hunden er gal. Så syns det er litt teit da.

Hera er ikke like så frivillig som Buster da, men hun kommer og setter seg når jeg sier det og så ligger hun der og får det overstått. Hos meg er det ingen kjære mor, da må hun bare finne det i seg. Og ligger hun veldig fint får hun godis etterpå! :D Men ho var gal når vi skulle klippe de første gangene. Da hylet ho og skrek som en stukket gris og vred seg alle veier. (selv uten av vi var borti kloen engang) Men så snakket vi bestemt til henne, tok orntlig tak i ho og sa at nå var det slutt på tullet, og da overga hun seg.

Skrevet

har aldrig tengt over å brukt godbit på buster...

han vet bare at det blir kos å kanskje også børsting når vi er ferdige...

åsså tror jeg kan liker å få klippet hårene mellom putene.. :roll:

Hele trixet er jo at man får det til å være en positiv opplevelse...

Det verste er jo om man klipper nerver de første gangene... #-o

HVOR ofte er du uheldig å klipper i en nerve.??

(så mye rart man lurer på...)

Skrevet

med Pito er det ganske enkelt da..Hun bare legger jeg på rugg i fanget og klipper. Men hun liker det ikke og ligger å sparker saksa vekk fra frembeina med bakbeina. Liten sluing. men jeg gir meg ikke og etter 20 sek så skjønner hun at det hjelper ikke så da sovner hun i fanget :D

Skrevet

klipper faktisk ikke klørne til ask..han sliter dem så godt selv. det er kun ulveklørene som trengen en klipp i ny å ne. men er det e plass han tolererer at jeg holder på med, så er det labbene hans, så det trur jeg går bra! :D

Skrevet

Diego subber med beina, så sjeldent jeg trenger å klippe.

Men når jeg gjør det så kommer han bort til meg og legger seg ned.

Og tilslutt sovner.. Jaja, merkelig hund.

Han gidder vel ikke å gjøre motstand. :P

Har aldri klippet en nerve på han. :D

Skrevet

har ikke problem med å klippe klør. Når jeg er ferdig så får Goshi en godbit og alt er ok. Sist lørdag på valpesosialiseringen så visste jeg hundeeierene kloklipping. og det var ei som hadde problem med dette, hunden var ikke enig i det å klippe klør. Så hun hadde egentlig gitt opp det. jeg gikk bort til henne og hunden, satte meg ned, snakket og strøk litt på hunden og tok så en og en fot og klipte alle klørne.... eieren satt igjen som et levende spørsmålstegn og lurte på hvordan jeg fikk det til.... ( må si at hunden ikke gjorde noe motstand) Vi fant fort ut hvorfor hun hadde problemer. Hun var i utgangspunktet redd for å klippe klørne på hunden, og de signalene tok hunden med en gang.... Det er ganske mange som går til vet. for å klippe klør, mange sier de er redde for å klippe for langt inn så hunden begynner å blø.

Skrevet

Jeg har fra første stund klippet selv. Men så ble jeg litt sløv og gjorde det sjeldnere. Etter å ha gjort meg ferdig med denne tråden i går, tenkte jeg at nå skulle jeg jammen klippe noen klør! Heldigvis for meg lå Mona og slappet av på sofaen, så jeg bunkra opp med godbiter og satte med ned på sofaen. En klo, og så godbit. Sånn fortsatte jeg til alle klørne var klippet, eller, jeg trenger bare klippe på fremlabbene for det meste, de bak sliter seg selv så godt. Og alt gikk greit :D Hoho. Får nok bare begynne å gjøre det oftere.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...