Gå til innhold
Hundesonen.no

Pito hos "Frisøren" =)

Jeampi

Recommended Posts

Skrevet

I dag har jeg badet og klippet Pito til utstillinga om 1 1/2 uke :P Tok litt bilder:

Her er hun nybadet..Og hun er "sååå" fornøyd :D :

badet.jpg

"Jeanette du vet jeg HATER dette! :P ":

snufs.jpg

Endelig ferdig med føning og dusj. Her før vi går i gang med klippinga:

foor.jpg

ææææ! Halve hunden falt jo av under føninga! :P

dott.jpg

Her er alt klappet og klart til å sette i gang. Vi har ikke utst bord så vi bruker mammas strykebord og så har jeg et mørkt laken bak for å kunne se de lyse hårene hennes i rumpa. Siden hun er nesten hvit i rumpa så er det veldig vanskelig å se hvor jevnt jeg klipper med en hvit vegg til bakrunn:

bord.jpg

Tata! 2 timer senere er slutt resultatet klart! :P

sept.jpg

Fiiiine vovva mi!

september2005.jpg

Skrevet

Så nydelig :D Utrolig søt på de to øverste bildene da!

Jeg bada Chessea i dag jeg også. Hun står helt rolig, og hater det. Men med en gang vi er ferdige får hun løpe rundt og gni seg på teppet, og det elsker hun :P

Skrevet

Tar det TO timer å frisere en pomme!! DE små hundene :D oioi :P

Hun ble jo så søt så, så det var vel verdt det :P

Skrevet
Sentimentale meg begynte nesten å grine av det første bildet :D Var så trist! (ja, jeg er rar!)

Men ellers gøye bilder :P

Du må jo være gravid , du, så sentimental du er fortia! :P

Skrevet
HYSJ med deg. Jeg glemte pilla en kveld i forrige uke, men det gadd jo seff ikke Anders og jeg å bry oss om :roll: Så hvem vet..

Håhoi!! Kan jeg være tante da!?

Skrevet

Ja, vi har dårlige gener, og i tillegg har jeg frykt for fødsler!! Så ja takk!

(jeg kan hvertfall være forvert, da! :D)

Skrevet
Ja - du kan ha den til den er oppdratt, så kan jeg få den tilbake :D

Helt seriøst hadde nok Anders villet beholde den selv :P

Tror nok og det ja :P

Skrevet

Kjempe flott klipp!! Pito ble bare helt nydelig... elsker den Pomeranien klippen ... den er skkikkelig elegant og vakker!!

Men jeg må legge til at Pito er vakker uansett! :D

Skrevet
Seriøst 2 timer?? :-o Det tok 2 1/2 halv å frisere, bade, nappe ører og klippe neglene til Felix i dag :P

Nei jeg brukte to timer på vask,føn og klipp :P Jeg brukte ca 1 time og 15 minutter på klipping. 45 min på bad og føn :D Men nå er jeg ikke helt ferdig da. Jeg ser alltid små "feil" som jeg må rette på når dagene går. Så det går litt mer en en time å frisere pom ja. Og nå har ikke Pito all pelsen de egentlig skal ha heller så det tar ENDA lengre tid for pommer med rasetypsik pels :P

Skrevet
hahaha, DE øya da :D hun er så nydelig! har bare sett sånne veldig lyse pommer.. synes Pito er finere!

takk! :P

Ja hun har en farge som ikke er så vanlig. Rødfarger på pom liker jeg aller best. Og hun er rød/mørk oransje. I stamtavlen står det rød :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...