Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvem har et bilde som viser...

Symra&Pippin

Recommended Posts

• Svar 2.3k
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Eller en utradisjonell jakthundrase jakte.

Belger og kelpie på musejakt :rolleyes2:

aDSC_4159.jpg

Da vil vi se en hund med forferdlige forbeinsvinkler.. Bare for å være vanskelig :whistle:

Guest Maritus
Skrevet

Siden ingen har kommet med bilde, er det greit å ta ett nytt ønske da?

Isåfall så vil jeg se en valp i sitt første møte med sin nye eier :whistle:

Skrevet

first_cuddle.jpg

duttenutten var 4 uker

godkjent?

Zhigan_Kids.jpg

her andre møte med ny eier +trollunger

*edit* glemte ønske.. Vil se en hund som sover på rygg med alle 4 bein opp..eventl.støttet til dør/vegg osv.

Skrevet
*edit* glemte ønske.. Vil se en hund som sover på rygg med alle 4 bein opp..eventl.støttet til dør/vegg osv.

Noe sånt, tenkte du? Her er iaffal sloughien Azaar, riktignok våken, og riktignok med ett forbein bøyd, men han sover svært gjerne på rygg. Ofte ligger han med begge forbeina mot den brunsvarte høyttaleren ved siden av sofaen. Da hører jeg en skrapelyd når potene siiiiiger nedover. Det tok lang tid før jeg fant ut hvor lyden kom fra... :whistle:

DSC00935.JPG

Og her er det Blenda som danser "jeg-vil-ha-pinnen"-dansen:

DSC_0553.JPG

Edit: Jeg glemte også ønsket mitt! Jeg vil gjerne se en hund som løper sånn at ingen av beina berører bakken!

Skrevet
vet det ikke er dette ønsket som står for tur, men kunne ikke dy meg siden du ønsket flere aussier :whistle:

utstillin144.jpg

Hihihih! :blink:

TAKK :) Jeg bare elsker den rasen!

Skrevet

Er 3 og 10 år ung nok eller vil du se baby bilde??

Synes dette bilde er så koselig. Er fra den dagen vi fikk Blondie hjem. (overse yngste sønnen min sin stygge kosedress da :whistle: )

0204200821584vIK8TQTJHQhdWehSq.JPG

Skrevet

Chessea som liten valpis, skal være med på fjelltur og venter tålmodig utenfor hytta :whistle: Sukk.. at hun var så litta og nydelig. Jeg savner valpeperioden, jeg.

Jeg sitter her så pent og venter, jeg... Skal vi gå snart?

Fjelltur001.jpg

Må bare ha med et par bilder i samme serie... :blink:

KAN vi gå snart, eller?

Fjelltur072.jpg

Endelig kom vi oss ut...

Fjelltur%20110a.jpg

Hvis det er godkjent vil jeg se en bøllehund!

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Forminska_006.jpg

Heeeelt uskyldig.

Godkjent? Jeg vil se en hund på ryggen til et menneske.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...