Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvem har et bilde som viser...

Symra&Pippin

Recommended Posts

• Svar 2.3k
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Eller en utradisjonell jakthundrase jakte.

Belger og kelpie på musejakt :rolleyes2:

aDSC_4159.jpg

Da vil vi se en hund med forferdlige forbeinsvinkler.. Bare for å være vanskelig :whistle:

Guest Maritus
Skrevet

Siden ingen har kommet med bilde, er det greit å ta ett nytt ønske da?

Isåfall så vil jeg se en valp i sitt første møte med sin nye eier :whistle:

Skrevet

first_cuddle.jpg

duttenutten var 4 uker

godkjent?

Zhigan_Kids.jpg

her andre møte med ny eier +trollunger

*edit* glemte ønske.. Vil se en hund som sover på rygg med alle 4 bein opp..eventl.støttet til dør/vegg osv.

Skrevet
*edit* glemte ønske.. Vil se en hund som sover på rygg med alle 4 bein opp..eventl.støttet til dør/vegg osv.

Noe sånt, tenkte du? Her er iaffal sloughien Azaar, riktignok våken, og riktignok med ett forbein bøyd, men han sover svært gjerne på rygg. Ofte ligger han med begge forbeina mot den brunsvarte høyttaleren ved siden av sofaen. Da hører jeg en skrapelyd når potene siiiiiger nedover. Det tok lang tid før jeg fant ut hvor lyden kom fra... :whistle:

DSC00935.JPG

Og her er det Blenda som danser "jeg-vil-ha-pinnen"-dansen:

DSC_0553.JPG

Edit: Jeg glemte også ønsket mitt! Jeg vil gjerne se en hund som løper sånn at ingen av beina berører bakken!

Skrevet
vet det ikke er dette ønsket som står for tur, men kunne ikke dy meg siden du ønsket flere aussier :whistle:

utstillin144.jpg

Hihihih! :blink:

TAKK :) Jeg bare elsker den rasen!

Skrevet

Er 3 og 10 år ung nok eller vil du se baby bilde??

Synes dette bilde er så koselig. Er fra den dagen vi fikk Blondie hjem. (overse yngste sønnen min sin stygge kosedress da :whistle: )

0204200821584vIK8TQTJHQhdWehSq.JPG

Skrevet

Chessea som liten valpis, skal være med på fjelltur og venter tålmodig utenfor hytta :whistle: Sukk.. at hun var så litta og nydelig. Jeg savner valpeperioden, jeg.

Jeg sitter her så pent og venter, jeg... Skal vi gå snart?

Fjelltur001.jpg

Må bare ha med et par bilder i samme serie... :blink:

KAN vi gå snart, eller?

Fjelltur072.jpg

Endelig kom vi oss ut...

Fjelltur%20110a.jpg

Hvis det er godkjent vil jeg se en bøllehund!

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Forminska_006.jpg

Heeeelt uskyldig.

Godkjent? Jeg vil se en hund på ryggen til et menneske.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...