Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund og barn

Jane

Recommended Posts

Skrevet

Alltid vært svak for bilder av hund og barn sammen, jeg er selv oppvokst med hund fra jeg var baby og VET hvor sterkt bånd en hund og et barn kan få.

Når jeg ser min lille niese Jenny på 2.5 år sammen med Klein og Sara blir jeg stadig minnet på dette og at det er noe som fremdeles heter ren og uskyldig KJÆRLIGHET :lol:

Håper vi kan få til en vakker tråd med forskjellige bilder av hund og barn,

jeg starter med et bilde av Klein og Jenny :

jennykleinxw9.jpg

Så et bilde av Sara og Jenny :

jennyogsarawa1.jpg

• Svar 100
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Ute på skitur i fjor vinter

Hytta-3.jpg

Thomas og Molly i barn og hund konkurranse. (Og meg som gir noen "små" tips om hva han skal gjøre :rolleyes: )

littkonsentrertherja.jpg

Vant sin første medalje i konkurranse med hund! (Håper det gir han mersmak,hehe)

thomas20og20molly.med20medalje.jpg

Skrevet

Veldig mange søte bilder! Jeg tror det blir lenge til jeg kan ta sånne bilder av Bridie... Hu takler til nød jenter ned til 12 års alder.. ellers er hu redd... :lol: Hu uler og gneldrer dem rett i ansiktet, og det er jo ikke mange ungene som takler den oppførselen da.. :yes:

Skrevet

Åååh, for en koselig tråd :lol:

Nå må jeg prøve å begrense meg *kremt*

Sander og Eldar vokst opp på babyteppe sammen :lol:

dsc02557kn9.jpg

bildeviharuw5.jpg

bilde87fp3.jpg

dsc01508pg2.jpg

Blitt storebror :yes:

dsc01553jw2.jpg

dsc01590je8.jpg

dsc02419kl2.jpg

img1339zx4.jpg

dsc01097cq9.jpg

img1639eh8.jpg

soveromdiv045px5.jpg

Skrevet

Peneste schæferen min a020.gif

:lol: Fineste Faro! Så ung han så ut der?

Mamma tok en drøss med kosebilder av Lita og nevøen min, skal bare får de av henne først :yes:

Skrevet

prøver igjen

Kjæresten min er dataingeniør.. Så dette BURDE jeg kunne bedre men :rolleyes: Han kommer hjem i morgen etter en uke på jobb i USA så da får jeg få han til å lære meg slik at jeg får bildene rett inn i innleggene :lol:

post-3783-1208547536_thumb.jpg

Skrevet
Jeg har sagt det før og sier det gjerne igjen :

JEG ER FORELSKET I ELDAR :lol:

Det er jeg også :lol:

Det øverste bildet var bare nyyyydelig Cavalita :yes:

Vakkert

Skrevet

Ja, men vi alle kan jo få et godt bånd til hunden. Men som dere sier spesielt barn. Jeg ser at

Agnes lillesøssteren min har et veldig godt forhold. De bygger hytte sammen, har egen klubb og det

blir spesielt masse kos : )

Skal prøve og få inn noen bilder ; )

*Dobbelpost, bruk redigeringsfunksjonen. Mod Miriam*

Skrevet

aCIMG4285.jpg

Guttebarnet leker med lille virre.. Er ikke helt sikker på hvem av dem som er snålest jeg?

2007_11_10_Tonefamily206.sized.jpg

Pikebarnet kliner med Babs til Siri..

Fredrik_Tommy-1.jpg

Gubbelille og guttebarnet den gang de var små, eller noe..

aCIMG2696.jpg

Guttebarnet og Zarten deler godstolen..

CamillaDina.jpg

Pikebarnet og Dinamor..

2007_11_10_Tonefamily046.sized.jpg

Pikebarnet og lille virre..

2007_11_10_Tonefamily039.sized.jpg

Guttebarnet snakker med Dinamor om noe..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...