Gå til innhold
Hundesonen.no

Fargehjelp - avstemning!

Carina

Fargevalg  

32 stemmer

1. 1.

• Hvit?
      14
    • Grå?
      7
    • Sort?
      11

Recommended Posts

Skrevet

Se vekk i fra fargene på linkene, de vil jeg tilpasse fargen som til slutt blir valgt. Har du andre idèer eller synspunkter, kom gjerne med dem. :ahappy:

hvit.jpg

gra.jpg

svart.jpg

svartkutt.jpg

Edit: La til et bilde av den svarte bakgrunnen for å vise teksten bedre.

Skrevet
Likte hvit best. Syns det er slitsomt å lese hvit skrift på svart bakgrunn, og grått syns jeg ikke passet inn i det heltatt.

Skriften på den svarte bakgrunnen er grå, men det kommer litt dårlig frem på bildet. :ahappy:

Edit: For nærmere øyesyn. :P

svartkutt.jpg

Skrevet

Jeg likte den svarte bakgrunnen best av den enkle grunn at hvis man en dag har vondt i hodet, så er det ikke godt å komme inn på en side med så store kontraster som det er på den hvite, selv om jeg liker den og. :ahappy:

Hilsen en som har mye vondt i hodet for tiden. :P

Skrevet

Hvis bildene står i fokus og skal fremheves best mulig, så ville jeg valgt svart bakgrunn, hvit skrift mot svart bakgrunn fungerer fint. Skal teksten stå i fokus ville jeg valgt hvit bakgrunn, da svart tekst mot hvit bakgrunn er lettest å lese.

Skrevet

Jeg må bare si at jeg likte den sorte best! Synes det kan bli litt skarpt(vet ikke om det er helt det ordet jeg leter etter...) med hvit bakgrunn, men til sist så er det jo din side, så da synes jeg du burde gå for den DU liker best :ahappy:

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Skal jeg lese lengre tekster er helt klart svart (evt mørk blått) på hvit bakgrunn det mest behagelige. Fancy, skrikende farger gjør at jeg forsvinner kjapt ut fra en hjemmeside igjen. Men den svarte bakgrunnen syns jeg var finest.

Skrevet

Hmm, det var jammen ikke lett dette. Jeg liker godt å ta bilder og synes jo de fremheves bedre av den sorte bakgrunnen. Samtidig skriver jeg jo blogg (det hender iallefall) og da blir det kanskje litt vanskelig/slitsomt å lese den. Og det ville jo være dumt å plutselig ha hvit bakgrunn på den dersom jeg har sort på resten.. :ahappy:

Alle bildene mine (i galleriet) åpnes i nytt vindu med Simpleviewer og der er jo bakgrunnen allerede sort, men blir liksom aldri helt fornøyd med den hvite bakgrunnen. Har prøvd andre farger også, men synes ikke noe passer. :P

Skrevet
Hmm, det var jammen ikke lett dette. Jeg liker godt å ta bilder og synes jo de fremheves bedre av den sorte bakgrunnen. Samtidig skriver jeg jo blogg (det hender iallefall) og da blir det kanskje litt vanskelig/slitsomt å lese den. Og det ville jo være dumt å plutselig ha hvit bakgrunn på den dersom jeg har sort på resten.. :ahappy:

Alle bildene mine (i galleriet) åpnes i nytt vindu med Simpleviewer og der er jo bakgrunnen allerede sort, men blir liksom aldri helt fornøyd med den hvite bakgrunnen. Har prøvd andre farger også, men synes ikke noe passer. :P

Men hvis ikke du føler deg helt fornøyd med hvit bakgrunn, men liker den sorte.. Da synes jeg du skal gå for sort bakgrunn igjen jeg. Det går fint ann å lese lys skrift på mørk bakgrunn også :P

Skrevet

Jeg ville valgt en annen farge på rammen jeg - svart ramme synes jeg sjelden fungerer bra fordi den krever så mye oppmerksomhet. Kanskje en mørk grå i rammen og en lysere grå ellers...

Skrevet
Jeg ville valgt en annen farge på rammen jeg - svart ramme synes jeg sjelden fungerer bra fordi den krever så mye oppmerksomhet. Kanskje en mørk grå i rammen og en lysere grå ellers...

Morsomt at du skulle si det, prøvde akkurat noe nytt. Se bildet.

Hva synes dere er best av den svarte bakgrunnen for selve siden og denne gråe tingesten?

grabak.jpg

Skrevet

Den siste ramma var fin. En anelse lysere grå bakgrunn enn den i den første posten tror jeg hadde blitt veldig fint til den. Vet ikke helt hvor jeg leste det, men sort skrift mot en lys, men ikke helt hvit bakgrunn skal være det som er best lesbart.

Kjempeflott side!

Skrevet
Hvor mener du? :ahappy:

Der du beskriver i pollen, altså der det er tekst, bilder o.l.

edit; kanskje #282828 eller noe sånt :P

Skrevet

Ok, nå fikk jeg nesten vondt i hodet bare av å drive å redigere på denne siden, så nå prøvde jeg noe heeelt annet...

Hva var best? Svart eller lyst?

lys.jpg

Skrevet

Lyst, helt klart.

(om det er hvit eller lysgrå på svart bakgrunn syns jeg det er slitsomt å lese på. Spesielt om det er mye tekst. Og altfor store kontraster blir fort litt mye det også).

Likte faktisk begge de to siste forslagene dine, men med det lyse blir det ikke så store kontraster, og mye mer behagelig å se på :ahappy: Flott side forresten. :P

Skrevet
Jeg likte også det lyse best, men savna litt de bildene på sida. Men det er sikkert bare meg, da. :ahappy:

Ja, jeg syntes også det plutselig ble 'tomt' der, men typen klaga på at det ble lite symmetrisk med de bildene på ene siden. Mulig de kommer tilbake likevel, jeg likte dem. :P

Tror nok jeg holder meg til det lyse, kjente at jeg ble helt ør i hodet av å redigere den svarte siden, da er den sikkert ikke mye bedre å surfe rundt på heller. :rolleyes:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...