Gå til innhold
Hundesonen.no

Fargehjelp - avstemning!

Carina

Fargevalg  

32 stemmer

1. 1.

• Hvit?
      14
    • Grå?
      7
    • Sort?
      11

Recommended Posts

Likte hvit best. Syns det er slitsomt å lese hvit skrift på svart bakgrunn, og grått syns jeg ikke passet inn i det heltatt.

Skriften på den svarte bakgrunnen er grå, men det kommer litt dårlig frem på bildet. :ahappy:

Edit: For nærmere øyesyn. :P

svartkutt.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bildene står i fokus og skal fremheves best mulig, så ville jeg valgt svart bakgrunn, hvit skrift mot svart bakgrunn fungerer fint. Skal teksten stå i fokus ville jeg valgt hvit bakgrunn, da svart tekst mot hvit bakgrunn er lettest å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Skal jeg lese lengre tekster er helt klart svart (evt mørk blått) på hvit bakgrunn det mest behagelige. Fancy, skrikende farger gjør at jeg forsvinner kjapt ut fra en hjemmeside igjen. Men den svarte bakgrunnen syns jeg var finest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det var jammen ikke lett dette. Jeg liker godt å ta bilder og synes jo de fremheves bedre av den sorte bakgrunnen. Samtidig skriver jeg jo blogg (det hender iallefall) og da blir det kanskje litt vanskelig/slitsomt å lese den. Og det ville jo være dumt å plutselig ha hvit bakgrunn på den dersom jeg har sort på resten.. :ahappy:

Alle bildene mine (i galleriet) åpnes i nytt vindu med Simpleviewer og der er jo bakgrunnen allerede sort, men blir liksom aldri helt fornøyd med den hvite bakgrunnen. Har prøvd andre farger også, men synes ikke noe passer. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det var jammen ikke lett dette. Jeg liker godt å ta bilder og synes jo de fremheves bedre av den sorte bakgrunnen. Samtidig skriver jeg jo blogg (det hender iallefall) og da blir det kanskje litt vanskelig/slitsomt å lese den. Og det ville jo være dumt å plutselig ha hvit bakgrunn på den dersom jeg har sort på resten.. :ahappy:

Alle bildene mine (i galleriet) åpnes i nytt vindu med Simpleviewer og der er jo bakgrunnen allerede sort, men blir liksom aldri helt fornøyd med den hvite bakgrunnen. Har prøvd andre farger også, men synes ikke noe passer. :P

Men hvis ikke du føler deg helt fornøyd med hvit bakgrunn, men liker den sorte.. Da synes jeg du skal gå for sort bakgrunn igjen jeg. Det går fint ann å lese lys skrift på mørk bakgrunn også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt en annen farge på rammen jeg - svart ramme synes jeg sjelden fungerer bra fordi den krever så mye oppmerksomhet. Kanskje en mørk grå i rammen og en lysere grå ellers...

Morsomt at du skulle si det, prøvde akkurat noe nytt. Se bildet.

Hva synes dere er best av den svarte bakgrunnen for selve siden og denne gråe tingesten?

grabak.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste ramma var fin. En anelse lysere grå bakgrunn enn den i den første posten tror jeg hadde blitt veldig fint til den. Vet ikke helt hvor jeg leste det, men sort skrift mot en lys, men ikke helt hvit bakgrunn skal være det som er best lesbart.

Kjempeflott side!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyst, helt klart.

(om det er hvit eller lysgrå på svart bakgrunn syns jeg det er slitsomt å lese på. Spesielt om det er mye tekst. Og altfor store kontraster blir fort litt mye det også).

Likte faktisk begge de to siste forslagene dine, men med det lyse blir det ikke så store kontraster, og mye mer behagelig å se på :ahappy: Flott side forresten. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte også det lyse best, men savna litt de bildene på sida. Men det er sikkert bare meg, da. :ahappy:

Ja, jeg syntes også det plutselig ble 'tomt' der, men typen klaga på at det ble lite symmetrisk med de bildene på ene siden. Mulig de kommer tilbake likevel, jeg likte dem. :P

Tror nok jeg holder meg til det lyse, kjente at jeg ble helt ør i hodet av å redigere den svarte siden, da er den sikkert ikke mye bedre å surfe rundt på heller. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...