Gå til innhold
Hundesonen.no

Klistremerke til bil


Recommended Posts

En sånn en kan også være nyttig noen ganger, føler jeg. :rolleyes:

:whistle: Sånn har jeg tenkt at skulle fantes! Og så gjør den jammen det også, hihi! Nesten sånn at jeg må kjøpe meg en sånn.

Apropos: vi ble forresten påkjørt i dag. Vi stod i et slags kryss og ventet på klar vei til å kjøre ut, så ut til å komme en luke, men neida. Det fikk jo ikke bilen bak med seg, og dermed ble det bang og bomp! Aynï var i bur baki bilen men tok ingen skade av det heldigvis. Så ut som om hun bare hadde vært borti tilhengerfeste (som forøvrig har tatt støyten flere ganger). Vi tenkte vi ikke kunne stå og krangle (eh, diskutere) midt i et kryss i morgen-rushet, så vi kjørte av på en bensinstasjon like ved. Men idioten av en sjåfør skulle selvsagt ikke følge etter, og kjørte bare sin vei! Makan! :icon_redface: Skulle jammen hatt en sånn finger da! :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ahappy: Sånn har jeg tenkt at skulle fantes! Og så gjør den jammen det også, hihi! Nesten sånn at jeg må kjøpe meg en sånn.

Apropos: vi ble forresten påkjørt i dag. Vi stod i et slags kryss og ventet på klar vei til å kjøre ut, så ut til å komme en luke, men neida. Det fikk jo ikke bilen bak med seg, og dermed ble det bang og bomp! Aynï var i bur baki bilen men tok ingen skade av det heldigvis. Så ut som om hun bare hadde vært borti tilhengerfeste (som forøvrig har tatt støyten flere ganger). Vi tenkte vi ikke kunne stå og krangle (eh, diskutere) midt i et kryss i morgen-rushet, så vi kjørte av på en bensinstasjon like ved. Men idioten av en sjåfør skulle selvsagt ikke følge etter, og kjørte bare sin vei! Makan! :icon_redface: Skulle jammen hatt en sånn finger da! :closedeyes:

Da skulle man hatt TI fingre! Gaaaaah. Jeg blir så sint! Jeg har tenkt meg ut en setning eller to som jeg gjerne skulle sagt til sånne folk. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hva er vitsen med sånt klistermerke? Folk skal jo holde avstand uansett om det er hunder eller søppelsekker i bilen. Og kanskje hundehatere kjører rett i bilen hvis de vet at det er en hund der. Nei, det var tull. Tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Hva er vitsen med sånt klistermerke? Folk skal jo holde avstand uansett om det er hunder eller søppelsekker i bilen. Og kanskje hundehatere kjører rett i bilen hvis de vet at det er en hund der. Nei, det var tull. Tror jeg.

Samme tenker jeg, og barn i bilen klistermerker. Synes det er litt småteit jeg, men det er min mening. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme tenker jeg, og barn i bilen klistermerker. Synes det er litt småteit jeg, men det er min mening. :icon_redface:

Det er faktisk ganske lurt å ha merket bilen på en eller annen måte hvis man er så uheldig å komme utfor en bilulykke. Da vet redningspersonellet at det kan være hund i bilen, og tar ekstra hensyn til det. Det kan være med på å redde hunden, og det kan være med på at redningspersonellet ikke blir skadet av en hund som er redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har du rett i, men jeg ser fortsatt ikke poenget i å ha det der fordi biler skal holde avstand, som andre har poengtert før meg, så skal man holde avstand uansett. Det blir litt sånn "innholdet i min bil er mer verdt enn ditt, derfor må jeg ha et klistermerke".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har du rett i, men jeg ser fortsatt ikke poenget i å ha det der fordi biler skal holde avstand, som andre har poengtert før meg, så skal man holde avstand uansett. Det blir litt sånn "innholdet i min bil er mer verdt enn ditt, derfor må jeg ha et klistermerke".

Tatt i betraktning hvor dårlige enkelte er til å holde avstand, synes jeg det er helt OK med en påminnelse. Det handler vel ikke om hvem som er mest verdt her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, var bare litt barnslig satt på spissen.

Jeg får bare en litt sånn blærete følelse når folk kjører rundt med en diger lapp i bakvinduet, at det er barn i bilen blabla. Vil man minne på folk at de skal holde avstand, bruk det tusenogtre merket da vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, var bare litt barnslig satt på spissen.

Jeg får bare en litt sånn blærete følelse når folk kjører rundt med en diger lapp i bakvinduet, at det er barn i bilen blabla. Vil man minne på folk at de skal holde avstand, bruk det tusenogtre merket da vel.

Det er vel ment for å spille litt på følelsene til folk, noen kjører for nær de foran kun av distraksjon o.l...en liten påminnelse om barn og søte dyr vekker kanskje samvittigheten i større grad enn 1001 - 1002 - 1003 :innocent: Det er da verdt et forsøk!

Hadde folk flest vært bevisst konsekvenser, så er det mange påminnelser som ville vært unødvendige når man tenker over det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er mye kulere med sånn klistremerke hvor skriften er så liten at bilen må ganske nærme for å lese.

Da står det noe ala "Er du klar over at hvis du kan lese dette så er du altfor nærme bilen foran" opplegg, men mye smartere skrevet og med noen greier om hvor ille en selv kan ende i en kræsj.

Iditiotisk, men kult! :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er mye kulere med sånn klistremerke hvor skriften er så liten at bilen må ganske nærme for å lese.

Da står det noe ala "Er du klar over at hvis du kan lese dette så er du altfor nærme bilen foran" opplegg, men mye smartere skrevet og med noen greier om hvor ille en selv kan ende i en kræsj.

Iditiotisk, men kult! :innocent:

Eh ja, veldig kult å "lokke" sjåføren bak så klin oppi bakluka di at du nesten kan lukte hva han eller hun spiste til middag, mens du samtidig oppfordrer sjåføren til å konsentrere seg om å lese en bitteliten skrift mens dere begge suser avgårde i åtti og vips der kom det et rådyr over veien så du bremser ned, men det gjør ikke den bak, for den er jo fullt opptatt med å lese fakta om hvor ille det kan gå om man kræsjer, og har dermed ikke tid til slike bagateller som å følge med på trafikkbildet...

For å sette det litt på spissen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...