Gå til innhold
Hundesonen.no

Klistremerke til bil


Recommended Posts

Eh ja, veldig kult å "lokke" sjåføren bak så klin oppi bakluka di at du nesten kan lukte hva han eller hun spiste til middag, mens du samtidig oppfordrer sjåføren til å konsentrere seg om å lese en bitteliten skrift mens dere begge suser avgårde i åtti og vips der kom det et rådyr over veien så du bremser ned, men det gjør ikke den bak, for den er jo fullt opptatt med å lese fakta om hvor ille det kan gå om man kræsjer, og har dermed ikke tid til slike bagateller som å følge med på trafikkbildet...

For å sette det litt på spissen.

Derfor jeg skrev idiotisk :innocent: Er helt enig med deg, det er jo nesten livsfarlig, eller kan være ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dyrebutikken i underetasjen på Nordby kjøpesenter ved Svinesund selger de store, gode trekanta (advarseltrekanten) klistremerker med teksten "Hund i bil !" .

Ikke noe om eventuell fart - holde avstand osv. Men mange gode grunner fins til å opplyse om at det fins hund i bilen, foruten akkurat det.

Festet et rasebilde midt trekanten - PR-kåt som jeg sikkert er - og dett var dett!

Det eneste jeg har opplevd i den forbindelse var en mann som kikka inn og "sneik" rundt bilen mens den stod parkert. Jeg gikk bort og spurte om han var interessert i vannhund ? Men nei da - det var bilen!

Så da så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Til info:

Jeg vet at man får kjøpt skiltrammer med egen tekst og at de lager akkurat det klistremerket man ønsker her:

http://www.street-garage.com/index.php?option=com_virtuemart&Itemid=64&vmcchk=1&Itemid=64

Norsk nettside :D

Jeg vet dette for jeg kjøpte ett klistremerke med teksten "Hold dobbel avstand - 2 hunder i bilen!" med sånn trekant på + att jeg handlet en skiltramme med samme tekst. hehe.. :D

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klistermerke på bilen som står: GREYHOUND AND DOBERMANN TAXI SERVICE. :lol:

Ja så teit jeg jeg. :icon_confused:

På Honda Civic'en ? :lol:

"Hund i bil hold avstand" synes jeg også er tåpelig skilting, om det er hund, TNT eller Babyer så skal man holde avstand uansett...

"Hund i bilen" er greit, da det er for å informere mennene i gule jakker med lys på taket om at her er det ikke bare en person vi skal redde, det er også et dyr som sitter fast i bilen...

Med hundeburet vi kjøpte var det med et klistermerke, "hund i bilen, hundebur med nødutgang" eller hva det står det er informativ merking...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Honda Civic'en ? :icon_confused:

"Hund i bil hold avstand" synes jeg også er tåpelig skilting, om det er hund, TNT eller Babyer så skal man holde avstand uansett...

"Hund i bilen" er greit, da det er for å informere mennene i gule jakker med lys på taket om at her er det ikke bare en person vi skal redde, det er også et dyr som sitter fast i bilen...

Med hundeburet vi kjøpte var det med et klistermerke, "hund i bilen, hundebur med nødutgang" eller hva det står det er informativ merking...

Litt kjipt de gangene det ikke er hund i bilen da.. veeel har man sånn åpent nettingbur er det jo greit. Men Herkules buret er jo ganske stengt, og med litt bagasje rundt kan man risikere å ikke se hunden (som ikke er der).

Også begynner man å styre med å redde noe som ikke er der :lol::lol:

Hehe neida, nå er jeg bare vrang. Skal sette skilt på min bil om at det kan være hund i bilen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det teit å opplyse om at man har barn eller hund i bilen?? Det kan være med noe med underbevisstheten til folk som gjør at de tar ekstra hensyn med tanke på avstand.. Her i Østfold får alle 1 klassinger oransje sekk med reflekser på ved skolestart. Statens veivesen som sponser de. Nå er det vel slik at man generelt sett skal kjøre pent og ta hensyn når man ser små barn går langt skoleveien. Men det er ikke til å komme fra at bilistene tar ekstra stor hensyn når de ser de oranje sekkene, og forstår at det er heeelt ferske skolebarn som er ute... Så ja, jeg er for ting som kan få opp øynene på folk jeg.. Om sånt kan redde menneske (eller hunde) liv, så støtter jeg det fullt ut :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kjipt de gangene det ikke er hund i bilen da.. veeel har man sånn åpent nettingbur er det jo greit. Men Herkules buret er jo ganske stengt, og med litt bagasje rundt kan man risikere å ikke se hunden (som ikke er der).

Også begynner man å styre med å redde noe som ikke er der :icon_confused:

Hehe neida, nå er jeg bare vrang. Skal sette skilt på min bil om at det kan være hund i bilen :lol:

Nå må jeg bare kverulere litt tilbake altså :lol::lol:

Hvis det først er en ulykke vil jo redningsmannskapet alltid prioritere mennesker! De forhåndsreglene man tar når man ser at det kan være hund ombord er jo ift at den kan være agressiv pga skader på seg selv/eier, at den kan stikke av når man åpner bilen og skape kaos i trafikken, osv. De vil jo komme i siste rekke når det gjelder å bli reddet! De kan faktisk risikere å bli sittende en stund i buret i bilen etter ambulansen har kjørt bort, for så at evt Falken/brann/politi tar seg av dem. Men det er jo derfor det er fint at bilene er merket, selvom ikke hunden alltid er med, men slik at man ser at her KAN det være en hund, og så tar man høyde for det!

Jeg har selv herkulesbur, og jeg kan pakke så mye jeg vil rundt og over det, men jeg legger aldri noe foran døra der! Jeg vil alltid ha muligheten til å få ut Aïda rask hvis det skulle skje noe. Tror ikke mange pakker hundene sine helt inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg bare kverulere litt tilbake altså :icon_confused::lol:

Hvis det først er en ulykke vil jo redningsmannskapet alltid prioritere mennesker! De forhåndsreglene man tar når man ser at det kan være hund ombord er jo ift at den kan være agressiv pga skader på seg selv/eier, at den kan stikke av når man åpner bilen og skape kaos i trafikken, osv. De vil jo komme i siste rekke når det gjelder å bli reddet! De kan faktisk risikere å bli sittende en stund i buret i bilen etter ambulansen har kjørt bort, for så at evt Falken/brann/politi tar seg av dem. Men det er jo derfor det er fint at bilene er merket, selvom ikke hunden alltid er med, men slik at man ser at her KAN det være en hund, og så tar man høyde for det!

Jeg har selv herkulesbur, og jeg kan pakke så mye jeg vil rundt og over det, men jeg legger aldri noe foran døra der! Jeg vil alltid ha muligheten til å få ut Aïda rask hvis det skulle skje noe. Tror ikke mange pakker hundene sine helt inne...

Jada, jeg er helt enig :lol: Jeg bare tok frem et litt annerledes synspunkt.. hva er sjansen egentlig liksom? Det er bedre å si noe en gang for mye, enn for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt i betraktning hvor dårlige enkelte er til å holde avstand, synes jeg det er helt OK med en påminnelse. Det handler vel ikke om hvem som er mest verdt her...

En grei påminnelse er gjerne å kjøre saktere og saktere og saaaaktere til sjåføren bak tar hintet og gir litt avstand. Spesielt på strekninger hvor forbikjøring ikke er et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom noen tror at et sånt merke skal gjøre at bilen bak holder lengre avstand - glem det. Folk holder ikke lengre avstand til bilen foran selv om den har et merke på bakruta med "barn i bilen"/"hund i bilen." Kanskje fordi man er blitt så vant til å se et sånt merke på bakruta på biler?

Men merket har muligens noe for seg allikevel? Hva vet jeg... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig tråd.. Er det virkelig noe å henge seg opp i hva for slags klistremerker folk kliner i bakruta si? Det er vel noe man står forholdsvis fritt til å velge selv, liksom? :ahappy:

Men nei, jeg veit ikke om noen nettbutikker som selger sånt akkurat nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig tråd.. Er det virkelig noe å henge seg opp i hva for slags klistremerker folk kliner i bakruta si? Det er vel noe man står forholdsvis fritt til å velge selv, liksom? :P

Men nei, jeg veit ikke om noen nettbutikker som selger sånt akkurat nå :P

Denne tråden er vel som andre tråder, den. En må jo kunne komme med "uttaforsnakk" her også :ahappy: . Hadde vel blitt litt tamt her ellers :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Østfold får alle 1 klassinger oransje sekk med reflekser på ved skolestart. Statens veivesen som sponser de. Nå er det vel slik at man generelt sett skal kjøre pent og ta hensyn når man ser små barn går langt skoleveien. Men det er ikke til å komme fra at bilistene tar ekstra stor hensyn når de ser de oranje sekkene, og forstår at det er heeelt ferske skolebarn som er ute... Så ja, jeg er for ting som kan få opp øynene på folk jeg.. Om sånt kan redde menneske (eller hunde) liv, så støtter jeg det fullt ut :ahappy:

Blir veldig OT

Statens Veivesen sponser vel alle som starter på skolen med en knall oransje sekk, men på enkelte skoler så er de så rause at elevene kan bruke sekken i andre- og tredje klasse også, om de vil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En grei påminnelse er gjerne å kjøre saktere og saktere og saaaaktere til sjåføren bak tar hintet og gir litt avstand. Spesielt på strekninger hvor forbikjøring ikke er et alternativ.

Det er klart man blir nødt til å senke farten dersom idioten bak ikke holder avstand. Dette er noe jeg jobber med hver dag. Jeg har da aldri sagt at et klistremerke er en garanti, eller? Jeg sier bare at det er verdt et forsøk. Det luker bort noen (de som rett og slett bare trenger en påminnelse), og skader definitivt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom noen tror at et sånt merke skal gjøre at bilen bak holder lengre avstand - glem det. Folk holder ikke lengre avstand til bilen foran selv om den har et merke på bakruta med "barn i bilen"/"hund i bilen." Kanskje fordi man er blitt så vant til å se et sånt merke på bakruta på biler?

Men merket har muligens noe for seg allikevel? Hva vet jeg... :ahappy:

Ja, hva vet du? Dette provoserer meg! Hvor har du fått de opplysningene fra? Er det blitt gjort en undersøkelse jeg ikke vet om? Og viktigst av alt - har det motsatt effekt? For DET er i så fall god nok grunn til å droppe klistremerket.

Mener du at "barn leker"-skilt har null for seg også? Jeg mener nemlig at når det gjelder trafikksikkerhet, så er alle psykologiske triks i boka helt OK å bruke, selv om det bare skulle føre til at bare noen få menneske tar det på alvor. Selv om du tydeligvis ikke vil være ett av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart man blir nødt til å senke farten dersom idioten bak ikke holder avstand. Dette er noe jeg jobber med hver dag. Jeg har da aldri sagt at et klistremerke er en garanti, eller? Jeg sier bare at det er verdt et forsøk. Det luker bort noen (de som rett og slett bare trenger en påminnelse), og skader definitivt ikke.

Aner ikke, men sånn generelt husker jeg ikke å ha sett et eneste utsagn av den typen. Men jeg har ikke kommentert klistremerkene verken fra eller til jeg, så jeg vet heller ikke hva du besvarer meg for med dette :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva vet du? Dette provoserer meg! Hvor har du fått de opplysningene fra? Er det blitt gjort en undersøkelse jeg ikke vet om? Og viktigst av alt - har det motsatt effekt? For DET er i så fall god nok grunn til å droppe klistremerket.

Mener du at "barn leker"-skilt har null for seg også? Jeg mener nemlig at når det gjelder trafikksikkerhet, så er alle psykologiske triks i boka helt OK å bruke, selv om det bare skulle føre til at bare noen få menneske tar det på alvor. Selv om du tydeligvis ikke vil være ett av dem.

Senk skuldrene, nå, please. :P Her snakker vi om det lille klistremerket på bakruta i bilen som sier at det er barn eller hund i bilen. Ikke noe annet, ikke sant? Det trodde ihvertfall jeg.

Og hvor jeg har fått de opplysningene fra? Du - dersom dette et vitenskapelig prosjekt med undersøkelser osv så må jeg bare si at jeg bare må melde meg ut. :P Dette er hva jeg selv har observert i trafikken. Jeg synes biler holder seg limt oppi ræ** på bilen foran uansett om det er klistremerke i ruta eller ikke. Har lagt litt merke til dette når jeg kjører fordi jeg er opptatt av trafikksikkerhet. Men det er mulig at andre har andre erfaringer. Ingenting er bedre enn det.

Ja - også var det noe om at jeg ikke tar trafikksikkerhet på alvor.... Den der var litt drøy, synes jeg. Har opplevd trafikkulykker og andre alvorlige ulykker mens jeg har vært på jobb så det holder og vel så det. :P

Legger til: Men dette ble jo veldig O.T. da - nå melder ihvertfall jeg meg ut. Har ikke no mer. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senk skuldrene, nå, please. :P Her snakker vi om det lille klistremerket på bakruta i bilen som sier at det er barn eller hund i bilen. Ikke noe annet, ikke sant? Det trodde ihvertfall jeg.

Og hvor jeg har fått de opplysningene fra? Du - dersom dette et vitenskapelig prosjekt med undersøkelser osv så må jeg bare si at jeg bare må melde meg ut. :P Dette er hva jeg selv har observert i trafikken. Jeg synes biler holder seg limt oppi ræ** på bilen foran uansett om det er klistremerke i ruta eller ikke. Har lagt litt merke til dette når jeg kjører fordi jeg er opptatt av trafikksikkerhet. Men det er mulig at andre har andre erfaringer. Ingenting er bedre enn det.

Ja - også var det noe om at jeg ikke tar trafikksikkerhet på alvor.... Den der var litt drøy, synes jeg. Har opplevd trafikkulykker og andre alvorlige ulykker mens jeg har vært på jobb så det holder og vel så det. :P

Legger til: Men dette ble jo veldig O.T. da - nå melder ihvertfall jeg meg ut. Har ikke no mer. :ahappy:

Når du kommer med utsagn som at folk bare kan glemme at et klistremerke har effekt, så syns jeg du bør ha opplysninger som kan backe opp under det også. Det er da vel ikke så rart?

Du sier dette er hva du selv har observert i trafikken, men finnes vel noen som holder avstand også? Hvordan vet du at ingen av disse sjåførene holder avstand nettopp fordi de har fått en påminnelse? Det har vel i alle fall ikke motsatt effekt?

Forøvrig supert hvis jeg leste innlegget ditt feil, og at du faktisk synes klistremerker er verdt et forsøk. Men da jeg leste

"Dersom noen tror at et sånt merke skal gjøre at bilen bak holder lengre avstand - glem det.", så fikk jeg inntrykkav at slikt tar ikke du på alvor. Om du tar trafikksikkerhet forøvrig alvorlig, skal ikke jeg si noe om. Det gjør du helt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, men sånn generelt husker jeg ikke å ha sett et eneste utsagn av den typen. Men jeg har ikke kommentert klistremerkene verken fra eller til jeg, så jeg vet heller ikke hva du besvarer meg for med dette :ahappy:

Hehe, misforsto sikkert litt. Trodde du mente at det man bør gjøre er å senke farten istedenfor å klistre et klistremerke bakpå liksom. I min verden har ikke disse to handlingene noen interessekonflikt, og sikkert ikke i din verden heller. Leste det bare sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir veldig OT

Statens Veivesen sponser vel alle som starter på skolen med en knall oransje sekk, men på enkelte skoler så er de så rause at elevene kan bruke sekken i andre- og tredje klasse også, om de vil :P

Mere OT :P Trodde ikke de sponset over hele Norge. Flere venner av meg i andre fylker som har vært ute å kjøpt sekker til sine 1 klassinger. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, misforsto sikkert litt. Trodde du mente at det man bør gjøre er å senke farten istedenfor å klistre et klistremerke bakpå liksom. I min verden har ikke disse to handlingene noen interessekonflikt, og sikkert ikke i din verden heller. Leste det bare sånn.

Næh, var et generelt tips bare. Så vi lever muligens i samme verden likevel :ahappy:

Og bare for å ha kommentert den type klistremerker også: Hvis man føler for å prøve.. Kjør på, hvorfor ikke. I verste fall ignoreres de, i beste fall gir man en liten påminnelse til folk, for enkelte MÅ faktisk få det inn med teskje, og "glemmer" den generelle avstanden man SKAL holde til andre biler mellom hver gang de får det påpekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...