Gå til innhold
Hundesonen.no

Avstemning: kan hanhunder ha rosa på seg?

Poter

Hanhunder med rosa  

118 stemmer

1. 1.

• Ja
      59
    • Nei
      57
    • Vet ikke
      4

Recommended Posts

Skrevet

En uhøytidelig avstemning:

Synes du hanhunder kan ha rosa utstyr, så som halsbånd, sele eller dekken? Hvorfor eventuelt hvorfor ikke?

Skrevet

Kan de vel. Hvis du tåler å få hundre kommentarer a'la det her: "Er bikkja di homse eller? Hø hø hø"

Oscar gikk med rosa halsbånd engang, og han ble pepret av teite menn med ES i skogen :)

Skrevet

Jeg vil nok sige at det kommer an på type/race hund og ejer, men jeg selv ville aldrig lade Einstein rende rundt med lyserødt, typen siger i forvejen at Charlie ligner en lille mammadalt og homsehund når han får lyseblåt skærf rundt om halsen.

Skrevet

Aris fikk rosa og rødt bånd under verste "Femidotten" perioden :)

Men det var liksom ikke rosa lakk med diamanter heller da..

Skrevet

Timo er hannhund og har flere dekken som er rosa, blant annet badekåpe i rosa. Ser ingen problem med det, er jo bare en farge uansett. :)

Skrevet

Blir vel det samme som på mennesker :) Selvsagt kan gutter gå med rosa, akkurat som jenter kan gå med feks blått. Blir litt for teit å henge seg oppi farge synes jeg da ;)

Skrevet

Ja :)

Men, vel jeg har to tisper så gullet slipper det... Men han må jo ha stæsj, så han går rundt med et i bredt sort lakk med "hull" i selve halsbånde helt igjenom som er i gull med diamantstæsj på.

Skrevet

Synes også at hanhunder kan gå i rosa. Vet jo det er noen som mener at hvis hanhunden går i rosa så vil den bli homofil eller kjønnsforvirret. Vel, nå er ikke fargene det som avgjør seksuell legning og ei heller definerer kjønn -spesielt ikke på hunder! Så jeg tror hanhunder trygt kan gå med rosa -på lik linje med at tisper kan gå med blått eller turkis. Det har jeg forresten ikke møtt like mange meninger om. Det virker som om tisper kan ha på seg hvilke som helst farger, mens hanhunder bør ha mer maskuline farger.

Skrevet

Klart de kan. :) Jeg hater rosa og ville ikke brukt det på verken meg selv eller Kaizer, men om andre har rosa eller blått eller svart eller hva det skulle være på utstyr o.l bryr meg ikke.

Skrevet

Jeg har nok like store sperrer på rosa til hannhund som rosa til guttungen min, så nei. Det er da så mange andre farger å velge i, så jeg ser ikke helt behovet heller :)

Skrevet

Det syns jeg de kan, det er jo opp til eieren...!

Jeg for min del ville aldri brukt rosa på noen hunder.. pga at jeg ikke er spesielt fan av rosa.. :)

Skrevet

Det blir jo opp til hver og en hva de vil putte på bikkja si, men her i huset kommer det aldri, aaaaaaldri! rosa utstyr til gutta.

Det bare byr meg imot å putte rosa dilldall på gutta mine, men så er ikke jeg noen fan av rosa uansett, syns det blir for fjåsete tilogmed på tisper noenganger, så jeg ville nok ikke brukt rosa utstyr om jeg hadde hatt tisper engang.

Skrevet

Selvfølgelig KAN hannhunder bruke rosa, men min hannhund kommer aldri til å ha noe rosa på seg. Jeg liker ikke rosa på meg selv heller...

Guest Just me!!
Skrevet

Klart de kan! Hilsen Archie. :)

Homogutt002.jpg

Egentlig tror jeg bikkjene driter i fargen. ;) Archie er stolt av å ha andre meninger enn de fleste hannhunder da..

Skrevet

For bikkja tror jeg det er revnende likegyldig hva han går i.

Men man bruker ikke rosa på en hannhund vel. Det er som å putte rosa på en nyfødt gutt synes jeg.

Skrevet

Det er klart de kan det, det er opp til eieren synes nå jeg :)

Jeg personlig ville aldri kledd Scilos i rosa, men det er vel bare smak og behag ;)

Skrevet

Syns det kommer helt ann på hva slags rase du har, men jeg ville aldri ha puttet noe rosa på Klein.

Når jeg tenker etter så ville jeg heller ikke brukt noe rosa på Sara.

Skrevet
Jeg syns rosa er jentefarge! :)

Døh, sløving! Det er ingenting som heter "gutte- og jentefarger"!

Så ja, hunder ha hvilken som helst farge på bånd/kobbel. Opp til eieren (men jeg hadde personlig aldri puttet noe råååsa på Sofus. Men jeg liker liksom ikke rosa heller da ;))

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...