Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva skjer med jenta mi?


LeneG

Recommended Posts

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Takk for trøsten...

Det var kjipt å stå opp i dag. Jeg våknet, også tok det noen sekunder før realiteten slo inn.

Skikkelig tomt her og jeg har ikke lyst til å rydde vekk teppet hennes, skåla eller matdunken.

Vil ikke støvsuge vekk pelsdottene engang.

Får aldri en ny Bessie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dere får aldri en ny Bessie, men hun kommer sakte men sikkert til å bli forbundet med gode minner istedet for sorg. At det ikke var noen annen utvei gjør det jo lettere å leve med. Jeg tror jeg ville ryddet bort sakene hennes ganske snart. Et nytt kapittel har begynt i livet deres. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ny Bessie vil dere aldri få,og akkuratt nå så tror du ikke at det går ann å bli i nærheten av det hun var for dere. :icon_confused:

Men om en stund vil dere sitte med masse gode minner om henne, og vite at valget deres var riktig.Ikke minst for henne.

Når vi tok Embla sa dyrlegen til oss at :Det dere gjør nå er å ta det ansvar som dere har som hunde eier, skulle ønske det var fler som gjorde det.(Det ville være helt forferdelig å ta henne etter hun hadde bitt en av gatas unger,noe jeg skjønte at ville ha kommet)

Det var ord som ivertfall trøstet meg. Vi hadde tatt det beste valget for henne, og nå hadde hun det ikke vondt lenger.Moren min sa noe når det var på det værste her hos oss, med snørr og tårer."Det er bra å grine litt, det bekrefter jo bare hvor glad dere var i henne." :P

Om en stund kan du se at det plutselig er plass til en ny liten venn i huset,som dere også kommer til å bli glad i, som får sin egen plass hos dere, Bessies plass er allerede opptatt.

En liten (eller stor) krabat som igjen gir dere masse glede og litt bekymringer. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ny Bessie vil dere aldri få,og akkuratt nå så tror du ikke at det går ann å bli i nærheten av det hun var for dere. :icon_confused:

Men om en stund vil dere sitte med masse gode minner om henne, og vite at valget deres var riktig.Ikke minst for henne.

Når vi tok Embla sa dyrlegen til oss at :Det dere gjør nå er å ta det ansvar som dere har som hunde eier, skulle ønske det var fler som gjorde det.(Det ville være helt forferdelig å ta henne etter hun hadde bitt en av gatas unger,noe jeg skjønte at ville ha kommet)Det var ord som ivertfall trøstet meg. Vi hadde tatt det beste valget for henne, og nå hadde hun det ikke vondt lenger.Moren min sa noe når det var på det værste her hos oss, med snørr og tårer."Det er bra å grine litt, det bekrefter jo bare hvor glad dere var i henne." :P

Om en stund kan du se at det plutselig er plass til en ny liten venn i huset,som dere også kommer til å bli glad i, som får sin egen plass hos dere, Bessies plass er allerede opptatt.

En liten (eller stor) krabat som igjen gir dere masse glede og litt bekymringer. :rolleyes:

Det sa dyrlegen til meg også. Han nevnte også ansvaret med å gjøre det før hun fikk for vondt.

Med den utviklingen det hadde vært nå kom hun bare til å bli verre og verre.

Takk Burre og alle dere andre. Dere vet alle sammen hvor glad man blir i disse dyra så jeg føler at alle forstår meg.

Jeg er igrunn omringet av folk uten dyr og for dem så er det BARE ett dyr liksom.

Leverte minstemann i barnehagen i stad og man ser det jo på 2 mils avstand at jeg har grått hele morgenen.

Forklarte situasjonen med Bessie pga minstemann som også er lei seg og da så de litt rart på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer så mye,

sitter her å tørker tårer og føler så mye med dere!

Vet hvor hardt det er å miste en hund, selv om man vet så inderlig godt når man skaffer seg en hund at det kommer en dag som vi må la de gå til hundehimmelen så er vi aldri forbredt på det og det passer seg jo aldri å ta farvel med de.

Men du skal være stolt av det du gjorde for henne, du ga henne fri fra smerter og var ikke egoist, det er desverre mange som tenker kun på seg selv og at de ikke orker å ta den tunge sorgen og holder igjen hundene sine koste hva det vil, du gjorde det rette mot Bessie, hun var snill med dere og du var snill mot henne med å la henne slippe mere.

Jeg ønsker dere alt godt, vit at vi på sonen tenker på dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå... ;)

Tenkte på deg i hele går! Så utrolig trist, men samtidig - så flink du var! Riktig men utrolig tungt valg...

Jobber selv i barnehage og ble skuffet å høre over at de så rart på deg der. Det er viktig å ta barns sorg på alvor, så jeg syntes barnehagen burde følge opp sønnen din litt ekstra i tiden fremover. Du får evt prate med styrer e.l hvis dere ikke blir tatt på alvor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke at Bessie skal gå rundt å ha det vondt men samtidig føler jeg meg som verdens største sviker

hvis jeg sender henne til hundehimmelen.

Ett tecken på en bra ägare enligt mig är när dem klarar av att ta detta tunga beslut när dem känner att det är det bästa för hunden och dess omgivning. Ibland är det för många som lägger ner för mycket energi, tid och pengar på att få sin hund att leva så länge som möjligt nästan oberoende på vad hunden får för liv. Jag har full förståelse för dem, men jag tycker det är fel. Det är inte mängden år som räknas utan kvalitén på dem åren hunden har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så vondt å lese men jeg må si at du gjorde det eneste riktige-for Bessie..

Du /dere har gjort alt godt for henne og prøvd det som kan..Ikke synes du/dere har gjort noe feil.Bessie har hatt det flott hos dere,ikke glem det..

Har leonberger selv og vet at en dag blir det vår tur..Grurer meg masse..min har HD E med forkalkninger men viser ikke tegnt til smerter ennå (han blir 4) Bessie's historie rørte meg masse, vil bare si jeg føler masse med dere . ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber selv i barnehage og ble skuffet å høre over at de så rart på deg der. Det er viktig å ta barns sorg på alvor, så jeg syntes barnehagen burde følge opp sønnen din litt ekstra i tiden fremover. Du får evt prate med styrer e.l hvis dere ikke blir tatt på alvor!

De har pratet med sønnen min ihvertfall.

Han spurte meg i morges om Bessie levde i hjertet mitt og det har han ikke fått herfra.

Da begynte jo mamma å tute igjen da...

Ett tecken på en bra ägare enligt mig är när dem klarar av att ta detta tunga beslut när dem känner att det är det bästa för hunden och dess omgivning. Ibland är det för många som lägger ner för mycket energi, tid och pengar på att få sin hund att leva så länge som möjligt nästan oberoende på vad hunden får för liv. Jag har full förståelse för dem, men jag tycker det är fel. Det är inte mängden år som räknas utan kvalitén på dem åren hunden har.

Uff så vondt å lese men jeg må si at du gjorde det eneste riktige-for Bessie..

Du /dere har gjort alt godt for henne og prøvd det som kan..Ikke synes du/dere har gjort noe feil.Bessie har hatt det flott hos dere,ikke glem det..

Har leonberger selv og vet at en dag blir det vår tur..Grurer meg masse..min har HD E med forkalkninger men viser ikke tegnt til smerter ennå (han blir 4) Bessie's historie rørte meg masse, vil bare si jeg føler masse med dere . :)

Dere aner ikke hvor godt det er å lese det dere skriver.

Dere hjelper samvittigheten min. Masse!

Katja: Bessie har nok hatt forkalkninger i alle år hun også men ingen har visst det.

Hun sto jo også stille inni en garasje i 1 1/2 år uten noen form for mosjon rett før vi fikk henne.

Det har nok påvirket fortgangen i HDen.

Lykke til videre med gutten deres. Han er skjønn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig, utrolig trist å måtte avlive en hund, men jeg tror du skal føle deg veldig trygg på at du tok det riktige valget. Det er mye bedre å la de slippe før ting går altfor langt. Som min dyrlege sa da jeg tok den tunge turen med gamlehunden, en ung hund med HD og forkalkninger, det er kjennetegnet på gode hundeeiere at de klarer å ta det valget SELV OM de selv ville gjort alt i verden for å beholde hundene. Hun lider ikke mer nå, og det er det aller viktigste. Jeg føler med deg og barna dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...