Gå til innhold
Hundesonen.no

Trist


Wulfi

Recommended Posts

I går var Stian innom og hentet Prada, siden han skal ta henne med til Bergen, og forhåååpentligvis stille henne der. Han bor jo HER for tiden, men siden han hadde besøk av kjæresten sin, så dro de Stians foreldre, for huset der står tomt.

Det var såååå trist å legge seg uten Prada i går, at tårene trillet... Jeg er så vant til at HVER ENESTE kveld, så sier jeg: Skal vi legge oss, Prada?

Og da spretter hun opp og løper inn på rommet.

I går var det ingen Prada her... Og store, salte tårer trillet helt til jeg sovnet.

Anyhuuuu: I dag måtte de innom her før de kunne reise, for han hadde glemt å pakke føneren. Jeg løp selvsagt ut for å kosemose Prada de 30 sekundene de var her, men neeeida...

"Du får IKKE LOV å hilse på Prada nå! Da bare tar du henne ut av bilen, og vil ha henne hjemme heller. Du er jo helt på gråten!"

Så jeg fikk ikke engang SETT henne. (Hun var bak i bilen sammen med Luke og Tino, som er afghaneren til Stians kjæreste.)

Da de kjørte herfra stortutet jeg igjen, men visste at Stian hadde rett. Jeg HADDE nok aldri sendt henne til Bergen hvis jeg hadde fått henne i armene der og da.

Nå nærmer det seg leggetid igjen... og her er ingen liten Pradapuff. Tårene svir bokstavligtalt i øynene, og tenker med gru på hvordan det skal gå når jeg skal til Italia i 10(!!) dager til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oioi :thumbsdown:

'rørende'

Prada savner sikkert deg også. :frantics:

Sikkert blitt være for henne også vis hun har fått sett 'hjemmet ' sitt og 'mamman' sin rett før hun skulle dra ..

Hun kommer sikkert og hopper oppi fanget ditt, når hun kommer hjem fra bergen med en stor sløyfe :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho... :thumbsdown:

Du må da ikke finne på å "låne bort" hunden når du ikke skal noe selv... Det er jo som å fjerne en vegg i huset eller noe, det blir jo totalt annerledes og tomt i heimen.

Jeg har foreldre som gjør krav på hunden min en helg i ny og ne, men da passer jeg alltid på å reise bort selv... Å dra fra hunden (når man vet den har det bra) er mye bedre enn at hunden drar... :frantics:

Du får trøste deg med at det blir veldig godt å få henne hjem igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundefri hva er det da?

Hundefri er når enten jeg eller hunden er bortreist for en liten periode og jeg kan slippe å tenke på lufting, aktivisering, mating osv, men heller bare slappe av og gjøre andre ting jeg MÅ gjøre allikevel, eller ting jeg ikke får tid til ellers, og så være langt mer motivert for trening når hunden og jeg er sammen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hundefri er deilig en dag, men så savner jeg en søt snute som dulter borti hodet om morgenen, klegg oppførselen, (det er så deilig med to labbis rumper diltene etter seg :thumbsdown:) tiggetryne, tur i sørpe og gjørme, å plukke bæsj og ja si alt. Jeg savner alt. Okey nå skal jeg ikke skryte på meg at jeg digger å plukke bæsj liksom, men jeg savner hundeholdet (bortsett fra baisen.)

Å komme hjem fra skolen, og der kommer det to strålende soler som ser ut som de ser gud. Logrende haler, hopp og sprett, slikking, sikkel, labber og pels over alt :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er deilig med hundefri :-) Min hund låner jeg bort 1-2 helger i måneden til et ektepar som ikke har mulighet til å ha hund på fulltid. Hos de så vet jeg at hunden er i de aller beste hender og får oppleve mange positive ting om han ikke får oppleve her hos meg. Bl.a. så går han løs på en stor tomt og får lov til å gi en hjelpende labb i alt arbeid utendørs. Han får til og med lov å ha sine egne prosjekter som å skrape vekk all mose og stable om veden. Innendørs vanker det spesielt utvalgte godbiter, stretching og massasje. Sist gang han kom tilbake så sov han i over 12 timer, mett og fornøyd med helgens opplevelser.

Men det er også rart når han ikke er her og spesielt den første kvelden og morgenen etter. Jeg tar meg i å snakke med en ikke-eksisterende hund. Det siste jeg sier til hunden min hver kveld er : "Fine Samson. God natt da pus". Man føler seg litt dum når man sier dette til tomme vegger. Den første morgenen uten hund kan jeg få panikk med en gang jeg våkner fordi hunden ikke er der. Han har klart å åpne dører før og blitt borte i løpet av natta og jeg er utrolig trøtt og fjern når jeg våkner. Så kommer jeg på hvor hunden er og krøller meg sammen under dyna og koser meg en time eller to til. Deilig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natten gikk stort sett greit, men huff så tomt det var. Det er ikke akkurat mye trøst i en snorkende mann liksom... Hehe...

I kveld kommer hun hjem, og det skal bli så godt!! *glede seg ihjel*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er deilig med hundefri hvis jeg også gjør noe. Hvis jeg bare er hjemme synes jeg igrunn ikke det er noe poeng i hundefri.. Så hvis noen passer hundene er det alltid fordi jeg skal noe annet selv, og DA er det bare deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundefri! NEITAKK

Men barne fri ANYTIME *lol*

Hundene er min "fritid" det er da eg får være bare Anja og ikke Mamma/sambo/husmor/vaskehjelp osv osv.

Så, og levere fra meg hundene for å få fri hadde nok vært mye vanskeligere en og levere fra meg ungene en helg, for fri tid med masse laaaaaaaange turer og treningsøkter osv osv. Måtte vært herlig og gå ut å trene eller på tur akkurat når du vil uten og måtte tenkte på husarbeid, aktivisering av unger, leggetid osv osv.

JEPP Eg gleder meg til ungene blir eldre og eg kan lettere komme meg ut når eg vil.

Misforstå meg rett nå, eg er utrolig glad i ungene mine og ser ikke på det som "slavearbeid" men eg trenger litt "min" tid også, og det og alltid få den kabalen til og gå opp m jobb, barnehage,skole osv osv, er ikke alltid like enkel og mange ganger er eg kanskje sliten når eg endelig kommer meg ut m hundene på kvelden. Heldigvis er det med hundene eg samler energi og "slapper av". ( Mine 3 unger er 6, 5 og 3 år by the way )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundefri når vi en gang i blandt reiser bort uten hund er ok.

Men hundefri når jeg er hjemme?

Nei takk.

Men jeg har ikke et travelt liv siden jeg er hjemme.

Så jeg får gjort de tingene jeg skal uansett i tillegg til at jeg har god tid til hundelufting og annen trening.

Og hundene trenger meg jo ikke 24/7 selv om jeg er der.

Vi har en romslig inngjerdet hage som de bruker mye når været er rimelig greit.

Sommerstid kan de være ute i timesvis når jeg lar døra være åpen.

Så jeg føler jeg har masse fri fra hund, selv om de er der...

Natten gikk stort sett greit, men huff så tomt det var. Det er ikke akkurat mye trøst i en snorkende mann liksom... Hehe...

I kveld kommer hun hjem, og det skal bli så godt! *glede seg ihjel*

Hvordan gikk det på utstillinga da?

Dobbelpost, mod Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å komme hjem fra skolen, og der kommer det to strålende soler som ser ut som de ser gud. Logrende haler, hopp og sprett, slikking, sikkel, labber og pels over alt wub.gif

Hihi *kjenne seg igjen* Fantastisk beskrivelse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus
Hundefri er når enten jeg eller hunden er bortreist for en liten periode og jeg kan slippe å tenke på lufting, aktivisering, mating osv, men heller bare slappe av og gjøre andre ting jeg MÅ gjøre allikevel, eller ting jeg ikke får tid til ellers, og så være langt mer motivert for trening når hunden og jeg er sammen igjen.

Ja, f.eks morsomme ting som husarbeid, fjerne hybelkaniner, mer hybelkaniner og enda mer hybelkaniner. Og når hunden er tilbake vips, der er det en ny familie med hybelkaniner i hus... :P Det er slikt det blie med hundefri ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns hundefri er HERLIG! godt å slippe å tenke på hunden og gjøre som man vil! ;) Men så er jeg ikke like avhenig av hunden som enkelte andre her tydeligvis er. Det er sunt å være litt vekke fra hverandre :P

Enig med dette. Selv om det er litt tomt og rart, er det deilig å kun ha ansvar for seg selv bittelitt. Uten at dette gjør oss til noen dårligere eiere enn dem som mener motsatt, og omvendt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Je synes det er gruuusomt når pelsen ikke er her.. Desverre synes hun det samme (snev av separasjonsangst) så av og til MÅ vi tvangskille hverandre litt, og hun(eller jeg) er borte en dag eller to.. Ofte kombinert med e saftig fæst, så jeg overlever som regel:D ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg håper TS har skrevet dette i litt humoristisk ånd, hvis ikke så syns jeg veldig synd på dere begge (og ikke minst på gubben..)

Dette var jo bare vel hysterisk i min verden. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det på utstillinga da?

Hun ble nr 2, av 5 jr tisper, og fikk HP. Alt i alt fornøyd, spesielt siden Stian ikke har trent med Prada siden September i fjor. Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...