Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny her!

Lurven

Recommended Posts

Skrevet

post-3660-1206235466_thumb.jpgHei.

Jeg er ei jente på snart 28 år som er fra Telemark/Kragerø.JEg har en samboer og vi har 2 katter og en hund.

Den ene katta er sambo sin og heter Pippi,hu er 1 år gammel og er sterilisert.Pippi er ei jente som er veldig "pappa" dalt,følger etter sambo over alt og vil kunn ha kos av han,ei lita særing er hu,hehe.

Den andre katta,som er min heter Dennis og er 6 mnd gammel,han er en veldig mamma gutt som er litt nervøs av seg,og som er syk,uten at dyrlegen finner ut hva det er.Han har problemer med pusten sin og er derfor tett i nesa hele tia.Dennis er også kastrert.Begge kattene er inne katter.

Lurven er en 3 år gammel blandingshund.Han er blanding av schæfer,bordie collie,elghund og husky.Han er en veldig livlig og gla hund som bare elsker absolutt alle,han er også kastrert.

Det var vel nok om oss tenker jeg,men er det noe så er det bare til å spørre.

http://www.123hjemmeside.dk/susanns-side

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Hei og velkommen skal du være! Håper du trives her og finner interessante diskusjoner her!

Skrevet

Velkommen! Kikket på hjemmesiden din og lengtet tilbake til vakre kragerø... Bodde der 2 år i studietiden*fine byen*

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg ser at det står haket av som jakthunder på NKK rasevelger.    Er det da retriever og spaniel som har minst mulig jaktinstinkt da?   Skal prøve å få hundene til å slappe av når de ser pusene.
    • De er også varslere så jeg bjeffer dessverre lett.
    • Jaktinstinkt er litt ulikt hos ulike raser. Gjeterhunder, og jakthunder som er avlet for å "drive" vilt og jage på egenhånd har høyest jaktinstinkt og har lettere for å jage dyr. Jakthunder som er avlet for å samarbeide tettere med fører, som for eksempel retrieverene og spanieler som er avlet for å apportere vilt, har jaktinstinkt, men er også ofte lettere å kontrollere rundt dyr. Selskapshunder, vokterhunder og ulike andre raser har jevnt over mindre jaktinstinkt. Men opprinnelig har alle hunder noe jaktinstinkt, og det vil variere med individ også. Jeg tenker at du kan ha fordel av å kontakte en hundetrener som kan komme å se hundene og hjelpe deg med et opplegg for tilvenning så hundene kan lære seg å slappe av rundt kattene. Å bare la de stå og bjeffe og bråke vil gjøre det verre. Du må jobbe aktivt med at hundene skal slappe av når de ser kattene. Ideelt sett på god avstand først, og nærmere når de takler det bedre. 
    • Kan jeg spørre om hvilke hunderaser som har minst jaktinstinkt? Er det kun selskapshundene?
    • Jeg har ingen som kan ha hunden så de må være her
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...