Gå til innhold
Hundesonen.no

Betty - dansk svensk gårdshund frøken.


ipadda

Recommended Posts

Lille Betty Ble født 3 Januar 2008, i et kull på 4. 2 tisper og 2 hannhunder.

Moren heter Champion Aridgeocrat`s Lille My og faren heter Haritza`s Tarzan.

Jeg ble først kjennt med dsg da jeg begynne på Time vidergående skole, hvor jeg hadde Helene som driver aridgeocrats.

Jeg ble forelsket i rasen, og det ble bestemmt at jeg skulle være förvært for en liten tispe.

Jeg hentet Lille betty 7 mars.

Hun er en utrolig flott hund, med masse personlighet. Hun er veldig kjærlig, og elsker og kose masse.

Planen er at hun skal stilles ut, og jeg skal innom lydighet og agility med henne.

Hun går utrolig godt sammen med Teddy, og Teddy tar det utrolig fint med en ny hund i huset.

Det vil bli lagt ut mer info om henne, når jeg blir bedre kjennt med henne.

noen bilder:

IMG_2069.jpg

IMG_1967.jpg

IMG_1889.jpg

IMG_1920.jpg

IMG_1872.jpg

IMG_1769.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

På lørdag som var ble lille Betty 4 måneder.

IMG_3342.jpg

Bilde : 4 måneder

baby.jpg

Her er hun 4 uker.

På søndag var vi i Kr.sand på utstilling.

Jeg stillte Haritza´s Ville-Viking som ble BIR med Cert ;)

Før vi skulle stille i gruppen, fikk jeg også trent litt med Betty!

Hun er kjempeflink, og forkuserte på meg på tross av alle forstyrelsene rundt henne.

Vi lånte oss en ring som vi gikk rundt i ;) Desverre hadde jeg lagt kameraet i bilen, så vi fikk ikke tatt noen bilder .. ;)

Betty har blitt en utrolig fin hund! Hun er lett og ha med og gjøre, men dog veldig rampitte.

Hun elsker og tøye grenser, og hvis jeg ber henne slutte med noe, så må hun liksom bare en gang til :closedeyes:

Hun blir veldig fort fornermet, og da legger hun seg i buret og furter.. ;) Etter en stund, er alt glemt.

Hvis hun bestemmer seg for at hun skal ha noe, så SKAL hun ha det. Og hvis hun ikke får det, blir hun skikkelig bitchy :rolleyes: Hun er veldig glad i Teddy, og de har det kjempe fint isammen! Jeg har blitt veldig glad i henne, og har henne med meg overalt! Hun har blitt en utrolig fin hund, og jeg gleder meg kjempe masse til siste helgen i mai, når vi skal på vår første utstilling! :icon_confused:

Lille Betty-en min =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Den besteste lille Betty-en I verden :P

Lille Betty-lett, hva kan jeg si ?

Engel med sorte vinger .. :rolleyes:

Det lille uskyldige englefjeset, med den alt for store rumpa, og den lille ole-brumm maven din, du er søtest I verden!

Rampitte, du nei.. HAHA, har til og med eget verksted.. :)

Under stuebordet I stuen, jeg kan ikke se det, ingen kan ikke se det, men der under finns et eget lite verksted for Betty-er!

Hun fikser sko, og diverse andre ting hun aldri får røre ellers * Kremt*

Og hvis du titter under bordet, så må du tro hun er kjapp og lukke øynene og “sove” HAHA.

Lille Betty, du er så snill og god, og mamma´n din har blitt så uendelig glad I deg!

Du har fått velsignelse hos Teddy, og hvem hadde vel trodd det ?! :lol:

Han passer på deg, og beskytter deg mot alle “farer”, han elsker deg, og det gleder meg!

Du er kjempe snill og ha med deg rundt, kjefter litt av og til :closedeyes: , men stopper bare mamma´n din ser litt styggt på deg , hehe. :P

Du har blitt utrolig flink på innkalling, og ikke minst utstillingstrening.

Du har til og med fått dine to første BIR valp sløyfer :) , Mamma´n din ble kjempestolt av deg. Lille engelen min, du har blitt en kjempe fin hund, og jeg er stolt av og kunne si at du er min lille hund, at du er min engel..

Lille Betty, hvordan kan jeg beskrive deg og din oppførsel til andre?

Tror ikke den kan beskrives, den må oppleves!!

Hihi, folk skulle sitt hvilken flink svømmer du er.. de hadde ledd seg skakk ihjel, du er så søt der du svømmer og dukker etter pinner som ligger på overflaten. :P :P

Jeg er verdens heldigste, som har en slik engel som deg!!

IMG_4294.jpg

Sammen med "pappa" Teddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...