Gå til innhold
Hundesonen.no

Betty - dansk svensk gårdshund frøken.


ipadda

Recommended Posts

Lille Betty Ble født 3 Januar 2008, i et kull på 4. 2 tisper og 2 hannhunder.

Moren heter Champion Aridgeocrat`s Lille My og faren heter Haritza`s Tarzan.

Jeg ble først kjennt med dsg da jeg begynne på Time vidergående skole, hvor jeg hadde Helene som driver aridgeocrats.

Jeg ble forelsket i rasen, og det ble bestemmt at jeg skulle være förvært for en liten tispe.

Jeg hentet Lille betty 7 mars.

Hun er en utrolig flott hund, med masse personlighet. Hun er veldig kjærlig, og elsker og kose masse.

Planen er at hun skal stilles ut, og jeg skal innom lydighet og agility med henne.

Hun går utrolig godt sammen med Teddy, og Teddy tar det utrolig fint med en ny hund i huset.

Det vil bli lagt ut mer info om henne, når jeg blir bedre kjennt med henne.

noen bilder:

IMG_2069.jpg

IMG_1967.jpg

IMG_1889.jpg

IMG_1920.jpg

IMG_1872.jpg

IMG_1769.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

På lørdag som var ble lille Betty 4 måneder.

IMG_3342.jpg

Bilde : 4 måneder

baby.jpg

Her er hun 4 uker.

På søndag var vi i Kr.sand på utstilling.

Jeg stillte Haritza´s Ville-Viking som ble BIR med Cert ;)

Før vi skulle stille i gruppen, fikk jeg også trent litt med Betty!

Hun er kjempeflink, og forkuserte på meg på tross av alle forstyrelsene rundt henne.

Vi lånte oss en ring som vi gikk rundt i ;) Desverre hadde jeg lagt kameraet i bilen, så vi fikk ikke tatt noen bilder .. ;)

Betty har blitt en utrolig fin hund! Hun er lett og ha med og gjøre, men dog veldig rampitte.

Hun elsker og tøye grenser, og hvis jeg ber henne slutte med noe, så må hun liksom bare en gang til :closedeyes:

Hun blir veldig fort fornermet, og da legger hun seg i buret og furter.. ;) Etter en stund, er alt glemt.

Hvis hun bestemmer seg for at hun skal ha noe, så SKAL hun ha det. Og hvis hun ikke får det, blir hun skikkelig bitchy :rolleyes: Hun er veldig glad i Teddy, og de har det kjempe fint isammen! Jeg har blitt veldig glad i henne, og har henne med meg overalt! Hun har blitt en utrolig fin hund, og jeg gleder meg kjempe masse til siste helgen i mai, når vi skal på vår første utstilling! :icon_confused:

Lille Betty-en min =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Den besteste lille Betty-en I verden :P

Lille Betty-lett, hva kan jeg si ?

Engel med sorte vinger .. :rolleyes:

Det lille uskyldige englefjeset, med den alt for store rumpa, og den lille ole-brumm maven din, du er søtest I verden!

Rampitte, du nei.. HAHA, har til og med eget verksted.. :)

Under stuebordet I stuen, jeg kan ikke se det, ingen kan ikke se det, men der under finns et eget lite verksted for Betty-er!

Hun fikser sko, og diverse andre ting hun aldri får røre ellers * Kremt*

Og hvis du titter under bordet, så må du tro hun er kjapp og lukke øynene og “sove” HAHA.

Lille Betty, du er så snill og god, og mamma´n din har blitt så uendelig glad I deg!

Du har fått velsignelse hos Teddy, og hvem hadde vel trodd det ?! :lol:

Han passer på deg, og beskytter deg mot alle “farer”, han elsker deg, og det gleder meg!

Du er kjempe snill og ha med deg rundt, kjefter litt av og til :closedeyes: , men stopper bare mamma´n din ser litt styggt på deg , hehe. :P

Du har blitt utrolig flink på innkalling, og ikke minst utstillingstrening.

Du har til og med fått dine to første BIR valp sløyfer :) , Mamma´n din ble kjempestolt av deg. Lille engelen min, du har blitt en kjempe fin hund, og jeg er stolt av og kunne si at du er min lille hund, at du er min engel..

Lille Betty, hvordan kan jeg beskrive deg og din oppførsel til andre?

Tror ikke den kan beskrives, den må oppleves!!

Hihi, folk skulle sitt hvilken flink svømmer du er.. de hadde ledd seg skakk ihjel, du er så søt der du svømmer og dukker etter pinner som ligger på overflaten. :P :P

Jeg er verdens heldigste, som har en slik engel som deg!!

IMG_4294.jpg

Sammen med "pappa" Teddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...