Gå til innhold
Hundesonen.no

Balder

Rabalder

Recommended Posts

• Svar 122
  • Created
  • Siste svar
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
Skrevet

På tide med noen nye bilder :D

baldejuletre.jpg

Balder på lillejulaften med pakken sin

baldersnohopp.jpg

koser seg :D

nusseligebalder.jpg

Slik pleier Balder å ligge i stolen,krøller seg skikkelig sammen for å få plass :D

baldernusselige.jpg

baldersitterstolen.jpg

Og slik pleier han sitte i stolen :D

• 2 weeks later...
Skrevet

Takk takk :D

Balder har fått seg dekken og er veldig fornøyd, han hater regn og vil helst ikke ut når det regner :) Hadde aldri tenkt at jeg kom til å finne stort nok dekken i en vanlig dyrebutikk, men der tok jeg feil og jeg fant tilogmed et som var som et telt for Balder:)

balderdekken400.jpg

dekkenbalder400.jpg

Skrevet

Hehe.. :D Så fint dekken..!

På det nederste bildet ser det ut til at han tenker at "åh.. jeg er så sinnsykt deilig.." :)

Skrevet

Han er å blir kjempeflott :mrgreen:

Hvor kjøpte du det dekkenet? Aro skulle og hatt et, det vi har er så stivt og ubehagelig, og prisen? Det passer nok til han og, han er 70 cm og 50 kg.

Skrevet
Han er å blir kjempeflott :mrgreen:

Hvor kjøpte du det dekkenet? Aro skulle og hatt et, det vi har er så stivt og ubehagelig, og prisen? Det passer nok til han og, han er 70 cm og 50 kg.

Kjøpte det på dyrebutikken på amfi vågen, Balder er også ca 70 cm høy og veier rundt 45kg tenker jeg. Han har ca 70-75cm lang rygg og passer str 65 i dekken. Dekkenet koster rundt 350kr, husker ikke eksakt pris for jeg kjøpte først et rødt som var bittelitt dyrere, men det var alt for stort(str 75). Det er jo ganske bra pris da, hadde sett for meg at det skulle koste fra 600 og oppover men de har samme pris på alle størrelsene :)

Skrevet

Det der ville jeg kalle for en vidunderblanding.. =D>

Fyttigrisen for en original av en hund,virkelig et syn!

Blåøyd rottweilerting..Helsprø bikkje..den der burdte det vært fler av,men da hadde den ikke blitt så spesiell likevel liksom..

Hvordan ser søsknene ut da??

Misunnelig :)

Skrevet

Balder er helt nydelig :P Både fargen og øynene Love

Han ligner ganske mye på denne hunden jeg kom over i en av hundebøkene mine:

Utennavn.jpg

Bare Balder er mye finere :P

• 2 months later...
Skrevet

Det der ville jeg kalle for en vidunderblanding.. =D>

Fyttigrisen for en original av en hund,virkelig et syn!

Blåøyd rottweilerting..Helsprø bikkje..den der burdte det vært fler av,men da hadde den ikke blitt så spesiell likevel liksom..

Hvordan ser søsknene ut da??

Misunnelig ;)

Hadde helt glemt av denne tråden jeg ;)

Takk for mange fine ord :D Er ganske stolt av gullet mitt må jeg si, han passer så perfekt til meg, har aldri opplevd en så god kontakt med en hund før.

Han har en søster og en bror som holder til på østlandet tror jeg, slik jeg har forstått det er de like i farger(har ikke sett dem) men Balder er størst og ble derfor kalt Storeulv av "oppdretteren"

Balder er helt nydelig :D Både fargen og øynene Love

Han ligner ganske mye på denne hunden jeg kom over i en av hundebøkene mine:

Utennavn.jpg

Bare Balder er mye finere ;)

Takk ;)

Det var faktisk noen som spurte meg om han var en Catahoula Leopard Dog :P Synes de er nydelige, men skal visst være ganske krevende så jeg får nøye meg med lookalike`en min :P

Skrevet

Fant et gammelt bilde av gullet som er tatt 2 uker etter at jeg fikk han, fikk nesten sjokk, han har vokst noe volsomt uten at jeg har lagt noe særlig merke til det ;)

Se på denne pinglete lille 9 mnd gamle skapningen :D

i20768313_59899_5.jpg

Og denne flotte unge karen på 19 mnd :D

i19090552_44691_5.jpg

Skrevet

Han er blitt skikkelig staslig :D

Utrolig flott ;)

Skal dere på det match showet i morgen? Sist jeg var på sånn hadde de en klass for blandinger også, hadde vært kult å sett dere i ringen :D

Skrevet

Han er blitt skikkelig staslig :D

Utrolig flott ;)

Skal dere på det match showet i morgen? Sist jeg var på sånn hadde de en klass for blandinger også, hadde vært kult å sett dere i ringen ;)

Ååå er det for blandinger også ;) Uff jeg skal jobbe i morgen jeg :D Når starter match showet? Kanskje jeg skulle prøvd å få til å komme, men spørs om jeg tør da ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...