Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundelinje!


LiLi

Recommended Posts

WEEEEEEEEEEEEE ;) ;) :) Jeg har fått plass på hundelinja på Skjetlein ;)

JAAAAAAAAAAAAA, jeg slipper å bli gartner!!!!!!!!!!!

Info fra skolen:

Er du intresset i hund?

Da er dette kurset for deg!

VK 1 Naturbruk ”Hundetilpasset” er den første muligheten i landet til å kombinere generell studiekompetanse og interesse for hund. Kurset vil gi deg en grunnleggende forståelse for teori omkring ”hund”, trening av hund og hundehold. Store deler av kuset er selvsagt praktisk og alsidig trening av hund. Du kan selvsagt delta med egen hund, men Trondheim Hundeskole har også trygge ”lånehunder” om du ikke har noe selv.

Kurset har nær kontakt med ulike arbeidsplasser som arbeider med hund, og gir derfor et godt innblikk i ulike leveveier med hund. Kurset kan også inngå i generell stuidekompetanse for deg som ønsker å gå videre på høyere utdanning, gjennom å velge VK 2 Naturforvaltning eller allmennfaglig påbygging.

Eksempler på faglig innhold ved fordypning i hund:

Hundens fysiologi, genetikk, sykdommer, velferd og atferd.

Viktige treningsprinsipper, motivasjon- og læringsteori.

Grunnleggende forståelse for raseforskjeller og hunders ulike forutsetninger, herunder atferdsanalyse og genetikk.

Forståelse for hundens og eierens ulike forutsetninger

Forståelse for praktisk og allsidig trening av hund, -basert på individuelle metoder.

Praktisk ferdighet i trening av egen og fremmed hund.

Problematferd, årsak, forebygging og noen forslag til løsning.

Bruk av ulike tekniske hjelpemidler video og data i trening av hund.

Gjennom gjesteforelesere få innblikk i ulike leveveier og muligheter hva angår hund.

Trening av hund i momenter fra hundesports og yrkesutøvelse med hund.

Muligheter og momenter for etablering av virksomhet med hund.

Lover og regler for hund og hundehold med praktiske eksempler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar
ÅÅÅÅ!! Snakk om å være heldig altså!! Det der hadde virkelig vært noe for meg. Og Skjetlein ligger jo såå fint til også - fine turområder for hund. Nei NÅ er jeg sjalu!!

HIHIHIHI ;) ;) :) Tror du jeg er glad nåååå? WOOOOPPI ;) ;) hehe.. Får begynne når du blir gammel nok da vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WEEEEEEEEEEEEE ;) ;) :) Jeg har fått plass på hundelinja på Skjetlein ;)

JAAAAAAAAAAAAA, jeg slipper å bli gartner!!!!!!!!!!!

Info fra skolen:

Er du intresset i hund?

Da er dette kurset for deg!

VK 1 Naturbruk ”Hundetilpasset” er den første muligheten i landet til å kombinere generell studiekompetanse og interesse for hund. Kurset vil gi deg en grunnleggende forståelse for teori omkring ”hund”, trening av hund og hundehold. Store deler av kuset er selvsagt praktisk og alsidig trening av hund. Du kan selvsagt delta med egen hund, men Trondheim Hundeskole har også trygge ”lånehunder” om du ikke har noe selv.

Kurset har nær kontakt med ulike arbeidsplasser som arbeider med hund, og gir derfor et godt innblikk i ulike leveveier med hund. Kurset kan også inngå i generell stuidekompetanse for deg som ønsker å gå videre på høyere utdanning, gjennom å velge VK 2 Naturforvaltning eller allmennfaglig påbygging.

Eksempler på faglig innhold ved fordypning i hund:

Hundens fysiologi, genetikk, sykdommer, velferd og atferd.

Viktige treningsprinsipper, motivasjon- og læringsteori.

Grunnleggende forståelse for raseforskjeller og hunders ulike forutsetninger, herunder atferdsanalyse og genetikk.

Forståelse for hundens og eierens ulike forutsetninger

Forståelse for praktisk og allsidig trening av hund, -basert på individuelle metoder.

Praktisk ferdighet i trening av egen og fremmed hund.

Problematferd, årsak, forebygging og noen forslag til løsning.

Bruk av ulike tekniske hjelpemidler video og data i trening av hund.

Gjennom gjesteforelesere få innblikk i ulike leveveier og muligheter hva angår hund.

Trening av hund i momenter fra hundesports og yrkesutøvelse med hund.

Muligheter og momenter for etablering av virksomhet med hund.

Lover og regler for hund og hundehold med praktiske eksempler

GRATULERER og lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en VGS ja ;)

Du må ha Grunnkurs Naturbruk for å komme inn, noe du også kan ta få Skjetlein. Du kan også få studiekompetanse, da gåe du enten VK2 allmennfaglig påbygging, eller VK2 naturforvaltning. Begge de får du generell studiekompetanse på ;) Karakterer tror jeg ikke har så stor betydning. De har ikke spurt om mine i alle fall :? Ringte de bare når jeg fikk høre om det jeg, og etter litt om og men fikk jeg en plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tuller?! Kom du inn!!? Weeee!! Så du flytter dit da? Men daaa kommer jeg og Eso på besøk vettu! Åsså må du komme på besøk til oss her på Støren, weee! ;)

Jaaaaa, hihi ;):) Dritbra! Tror jeg flytter dit i helga!!!! Og jeg kjenner INGEN der! Hjeeeeeeeeelp!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, men det går så bra så! :) Men hvordan er det med hund der da? Får du har LiLi på rommet, eller må hun stå på kennel?

HAHA, er du morsom eller? Tror du virkelig jeg hadde begynt der hvis LiLi måtte stått ute? LOL ;) Noe av det morsomste jeg har hørt på lenge ;) hihi.. Får ha henne inne på internatet ja ;) Altså jeg skal bo på internat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du er heldigvis ikke sååå langt borte fra hjemme da altså! ;) Hva med Mirox da? (dakar ;))

Mirox og Mono får være hjemme hos mamzn de da ;) Jeg kommer jo til å være hjemme i helgene. Og har egentlig ikke tid til han så mye utenom i helgene ellers heller, så det.

Jeg bodde jo på internatskole i Østfold et år også (hadde med hesten), men det ble for langt borte fra mor ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...