Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundelinje!


LiLi

Recommended Posts

Christina: Betaler du noe for å bo på internatet, hvor mye i så fall? Har ekstremt lyst til å begynne der jeg også. Og det blir jo tross alt ikke så upraktisk. Dyret og jeg kan ta bussen hjem til Trondheim i helgene, men det er det der med at jeg må passe på å ta riktig fag osv for å få studiekompetanse da. For det vil jeg ha nemlig. Men har et halvt år å bestemme meg på da, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar
Christina: Betaler du noe for å bo på internatet, hvor mye i så fall? Har ekstremt lyst til å begynne der jeg også. Og det blir jo tross alt ikke så upraktisk. Dyret og jeg kan ta bussen hjem til Trondheim i helgene, men det er det der med at jeg må passe på å ta riktig fag osv for å få studiekompetanse da. For det vil jeg ha nemlig. Men har et halvt år å bestemme meg på da, hehe.

Hihi, selvfølgelig betaler du :D 2600,- i måneden. Men du får jo borteboerstipend da ;) Skal hjem i helgene vi også :lol: Ikkeno problem å få studiekompetanse. Da bare velger du ett eller annet grunnkurs, gjerne sports- og familiedyr, så etter det går du VK1 hundetilpasset (regner med det er det du vil), så kan du velge om du vil gå VK2 Naturforvaltning eller Allmennfaglig Påbygging. Begge de fører automatisk til generell studiekompetanse. Du kan også velge VK2 Allsidig Landbruk, noe som ikke fører til generell studiekompetanse. Gjør du det må du ta et år til med Allmennfaglig påbygging. Skjønner?

Håper du kommer dit da :lol: Selv om jeg bare har et år igjen da. Gjør det a :P hihi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det virker smart det med at I kan vælge mellem mange flere ting. Da er vores gymnasie noget mere trægt. Hvor mange år er det du skal gå på skolen?   Og det der vgs er det alle der kommer på det eller hvordan? Her kan man efter folkeskolen (0- 9 eller 10 klasse) vælge enten ikke at videreuddanne sig, eller gå den boglige vej (fx gymnasiet o.l.) eller sånnt som teknisk skole. (hvor man uddanner sig til elektriker,frisør, o.l.)

Skolen i Norge:

-Barneskolen(1-7 klasse) Obligatorisk

-Ungdomsskolen(8-10 klasse) Obligatorisk

-Videregående(1-3(igjen) klasse) Valgfritt, men de aller fleste går

-Høyskolen(ett eller anna klasse) Valgfritt, men de fleste går vel der og(hvertfall alle jeg kjenner :lol:)

Håper detta var til hjelp :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolen i Norge:

-Barneskolen(1-7 klasse) Obligatorisk

-Ungdomsskolen(8-10 klasse) Obligatorisk

-Videregående(1-3(igjen) klasse) Valgfritt, men de aller fleste går

-Høyskolen(ett eller anna klasse) Valgfritt, men de fleste går vel der og(hvertfall alle jeg kjenner :D)

Håper detta var til hjelp :D

Vi har også folkehøyskoler og universitet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...